[Cubase] neemt wel noten, geen knopbewegingen op

On the Corner

Ingeburgerd
Tsja, deze vraag zal vast al tig keer de revue gepasserd zijn, maar ik heb geen zin om dit forum af te struinen.
Probleem is dat Cubase wel de noten van mijn synth opneemt, maar niet de knopbewegingen. Waar zit dit hem in, want ik wordt al behoorlijk vervelend van dit probleem.

Dus...:stupid

midi filter - sysex is standaard geactiveerd. Als je die uitzet neemt Cubase ook system exclusive data op (knoppen draaien).
ff zoeken in je pull down menu's. Bij SX kan je het in preferences vinden, bij VST nog gewoon onder...hm... hoe heette dat ook alweer... midi? (hehe)

Met de preferences had ik ook al lopen knoeien. Sysex aan en uit bij het filter levert niet veel op: Door het uitvinken neemt cubase helmaal niets meer op. Zet ik de vinkjes weer aan dan ben ik weer in de situatie zoals net.

De vinkjes bij midi filter moeten allen uit. Heb je je midi out kabel wel aangesloten? (ik neem aan van wel, aangezien je noten opneemt).

Als je de transport bar (f12) zichtbaar hebt, dan kan je daar zien of en midi binnenkomt. Wanneer je een toets indrukt of aan een knop draait, moet je iets zien gebeuren (ongeacht het midi filter). Zo kan je controleren of je midi signaal daadwerkelijk binnenkomt.

Ik heb eerder het idee dat het aan de patch van de Modular ligt dan aan cubase. Ik had zelf al veel lopen rommelen, maar het lijkt erop dat je in de patch zelf moet specificeren welke knop sysex-info verzendt en welke niet. Maar dank tot nu toe.

8D Je moet even een midi controller nummer aan de knop toewijzen. Dus even met de rechtermuisknop op de draaiknop in de Nord Modular Editor en vervolgens een midi CCtje toewijzen. Als het goed is kun je die dan netjes in cubase zien en opnemen. ;)

Back