iemand verstand van publishing?

tokyojoe

Nieuwkomer
weet iemand misschien iets over publishing...

ik kan mijn hele backcatalogue "verkopen" (50/50 split) aan een publisher tegen een non-recoupable bedrag.
maar hoe bepaal ik nu de waarde van mijn catalogus?

mmmh,
geen antwoord........

wat zitten jullie dan te doen de hele dag met al die mooie set-ups?

ehm.... laat ik eigenlijk altijd aan mijn publisher over :D

ik denk dat de waarde van je catalogus iets is waar je over zult onderhandelen....

-welke nummers / artiesten heb je in je catalogus?
-wat zal de publisher er zelf wijzer van worden?

zet altijd hoog in, dan kun je altijd nog zakken.....

blijft een moeilijk verhaal hoor.....

Nitwit-cadanza

Nitwit-cadanza

Origineel geplaatst door tokyojoe

ik kan mijn hele backcatalogue "verkopen" (50/50 split) aan een publisher tegen een non-recoupable bedrag.

Wat is een backcatalogue? Dat zijn al jouw zelfgebreide tracks waar je zelf niets meer mee doet?
Dus eigenlijk is dit een soort garage-sale wat je doet?

Laat dat grapje maar voor wat het is, ik wil het echt graag weten.

En dus een non-recoupable bedrag betekent dus gewoon dat je op die 50/50-afspraak niet terug kunt komen?

Die snap ik al helemaal niet...

Die snap ik al helemaal niet...

Origineel geplaatst door B.S.E.
ehm.... laat ik eigenlijk altijd aan mijn publisher over :D

ik denk dat de waarde van je catalogus iets is waar je over zult onderhandelen....

-welke nummers / artiesten heb je in je catalogus?
-wat zal de publisher er zelf wijzer van worden?

zet altijd hoog in, dan kun je altijd nog zakken.....

blijft een moeilijk verhaal hoor.....

Een artiest die je in je catalogue hebt? Tracks in je catalogue, oké, maar de artiest geeft toch alleen maar een uitvoering van jouw track. Op die uitvoering heb jij als auteur geen auteursrecht, alléén op de compositie zélf.
Of heeft dit te maken met eigen bewerkingen / remixes die jij hebt gemaakt van tracks van anderen?

Wederom graag reactie, 'k wil 'et graag weten.

ik heb wel eens op kantoor bij zo,n publischer gezeten
was echt een sfeer van zo,n kapitalistenboevenbende!!
maar ze nemen wel al het vervelende werk uit handen voor je

@pjeut;

backcatalogue; alle tracks in mijn eigen publishing maatschappij die al ooit uitgebracht zijn
non-recoupable; niet terug te vorderen voorschot

het gaat om tracks van artiesten die hun publishing bij mij getekend hebben en mijn eigen werk.
remixen zijn niet van toepassing (meestal) omdat je dan een werk van een ander bewerkt en dus de publishing al weggetekend is door de originele artiest. (tenzij anders overeengekomen)

als ik het goed begrijp heb je je eigen publishing en wil hij je complete repertoire uitkopen voor een niet terugvorderbaar bedrag?

Dan zal hij daar een goeie reden voor hebben, dus heb je twee opties...of je richt een subfonds op binnen zijn publishing en krijgt hij een percentage, of je laat hem een behoorlijk bedrag betalen...maarja, dan ben je alles kwijt...

Bereken wat je denkt dat het je nog gaat opbrengen op het moment dat je de deal niet doet. Ga je in eigen beheer nog iets ermee kunnen doen? Denk als hem: waarom doet hij het, blijkbaar ziet-ie er brood in. Kun jij hetzelfde niet doen als hij maar dan nog beter?

Als dat allemaal niet het geval is, kun je het om financiële redenen doen. Om emotionele redenen zou je het kunnen laten.

Re: iemand verstand van publishing?

Origineel geplaatst door tokyojoe

Buma/Stemra ?
Als je zelf publisher bent weet je toch wat je afgedragen hebt voor die tracks ?
En/of wat ze je opgeleverd hebben ?

Back