asio vst latency haperingen probleem

anoniempje

hobby knooier
ik heb een probleempje in fl studio

op sommige stukjes hapert de pc en het maakt niet uit of ik de asio buffer latency 48 sample (1ms) geef of 2048 sample (46ms) geef op alle latency instellingen hapert hij op dezelfde stukjes

gebruik hierbij trouwens 3 stereo uitgangen maar ik heb eerder zonder problemen 4 stereo uitgangen en 2 stereo ingangen gebruikt en dat ook nog eens op een 1800 processor
heb nu een 3000 processor en is ook maar voor 30 procet belast en heb firewall , vrusscanner, internet etc uit

waar moet ik dat zoeken het lijkt mij dat het niet de pc en niet de geluids kaart is omdat dat al haast uitgesloten is
misschien ergens nog andere instellingen ofso ?

geluids kaart is trouwens de esi waveterminal 192 heb nieuwste drivers

:doei:

Heb zelf ook dat probleem gehad toen ik van WIndows 98 overstapte op Windows XP én ik daarbij een nieuw moederbord heb geplaatst, wat vermoed ik in conflict lag met mijn geluids- of grafische kaart...

- Hoor je de klikjes enkel wanneer je muziek afspeelt of ook wanneer je bvb gewoon met je muis beweegt?

Wanneer je CPU te zwaar belast wordt ontstaan namelijk ook in vele gevallen van die vervelende klikjes.

OOk heb ik al ondervonden dat in het in sommige aan de softsynths zelf kan liggen.

Uiteindelijk zal je een beetje moeten experimenteren... Van scratch beginnen zeg maar, en telkens wat plugins of VSTI's bijdoen tot op het moment dat de klikjes hoorbaar worden. Zo kan je beginnen elimineren en opsporen wat de oorzaak kan zijn.

't is een vervelend probleem.

ja ben aan het zoeke geweest en als ik een crash sample uitzette is het afgelope ik had die cpu meter sneller gezet en elke keer als de crash afspeelde slaat de cpu meter heel snel van 30 naa 100 en weer terug

wel raar want ik had niks geen plugis over die crash en het is maar een sampletje
ik heb em er nou uit gehaald en weer ingeladen en heb nu geen problemen

groeten

Back