Makrom techno track

[TV]

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik heb een techno nummertje gemaakt, ben benieuwd wat jullie er van vinden
www.thomasvahe.com/makrom.mp3

Binnenkort draai ik in haarlem, dan test ik dit nummertje uit op "groot geluid".
Als er nog tips betreft dat hoor ik het ook graag.

vriendelijke grtn
Thomas

tot aan de 2e minuut vind ik het heel aardig, lekkere chille lijnen, en na de 2e minuut is die pad sweep goed. Daarna kon het mij niet echt meer boeien. De drums zijn te minimaal, en niet ritmisch. ik zou aanraden hier kleine click geluidjes toe te voegen, en misschien te kiezen voor een vollere kick.
Het ride geluid aan het einde is ok, maar zou swingender zijn als die tegen de maat in zou zitten.

En op 3;50 vind ik het net spannend worden, maar dan bouw je de track af. Dat lijkt me juist een goede plek om verder op te bouwen.

Een dansbare baslijn die de synths ondersteunt zou het nummer ten goede komt.

Ik weet ook niet in wat voor clubs/avonden je dit nummer wilt draaien, als ik dat weet kan ik gerichter kritiek geven.

en ik vind het nummer zeker mooie elementen hebben, de sound is ok, maar ik mis 'swing'

Jonathan

het nummer ga ik draaien op een techno avond, maar ik ben meer op zoek naar feedback over hoe dit nummer gaat klinken op groot geluid!
Als dj zorg ik er wel voor dat ik hem op de juiste manier draai, daar maak ik mij geen zorgen om!

bedankt voor het luisteren jonathan

Als je dit echt draait dan ben je goed gek. :confused:

mijn ervaring is dat dit soort nummers in een grote zaal niet echt overkomen. daarvoor ben je teveel afhankelijk van het bassysteem in de zaal. Technoavonden zijn meestal een continue golf van dikke basgrooves. De melodien, de breaks en al het andere komt op zo'n avond op de tweede plaats. Dit nummer heeft door de hele kleine kick en geen baslijn te weinig bas om te slagen op de dansvloer.

wat ik zou doen is er twee mixen van maken: een club mix en een luister mix. De luistermix is om thuis te beluisteren. Dan komen hoge geluiden nog wel over, en hebben mensen ook meer geduld om te luisteren waar een nummer naar toe gaat. Maar ook voor deze mix zou ik veel meer percussie en verassende trucjes toevoegen.
Voor de clubmix zou ik uit je platenkast de plaat waarmee je dit nummer het beste kunt vergelijken pakken, en dan luisteren wat er op die plaat gebeurt in het basgebied.

Het idee van dit nummer vind ik zeker owke. Vooral qua synthlijnen zit het leuk in elkaar. En rechtlijnig is ook lekker, maar ik vind het hier iets te simpel. Vooral de ritmes zijn niet spannend genoeg, en ook wat betreft opbouw gebeurt er niet zo veel. De synths zijn zeker owke, dus als ik jou was zou ik proberen aan de hand daarvan iets nieuws neer te zetten.

Omiel, bedankt voor je antwoord heb ik heel veel aan pffff

De reden dat de kick (afkomstig uit mijn airbase) zo klein is. is omdat ik al een paar keer mee heb gemaakt dat mijn kicks te hard (en te vol) waren waardoor dat het enige was wat je nog hoorde (de rest werd overstemd), maar ik maak de kick wel ietwat vetter.
Meestal kies ik er ook voor om wat meer groove en wat meer uiteenlopende hihat patronen te nemen. Alleen als groot liefhebber van Robert Hood wilde ik het keer op deze manier proberen (simpele statische ritmes).

Toch ga ik dit nummer proberen te draaien. Ik draai met drie decks, dus mocht het fout gaan heb ik altijd nog 3 andere platen waarmee ik snel kan corrigeren.

"Technoavonden zijn meestal een continue golf van dikke basgrooves. De melodien, de breaks en al het andere komt op zo'n avond op de tweede .... "
Ik denk dat dit eerder een mening is een feit. Ik denk hier dus heeeeeeeel anders over :)

Ik laat jullie weten hoe mijn optredentje verlopen is...
grtn
Thomas

Back