Kaartlezer inbouw instructie voor MPC2000XL

Origineel geplaatst door Harold
Werkt bij mij helaas ook alleen met Compactflash..............SD kaartjes willen niet.

Toch raar dat dat bij de 1 wel werkt en de ander niet.......

volgens mij ben ik de enige bij wie het wel werkt 8) alleen vind ik CF veel makkelijker...

Origineel geplaatst door mikemix
Je hebt het over "er aan hangen" dus extern, daar doelde ik dus op dat je met een SCSI
naar buiten op de MPC zonder maatregelen geen IDE drive aan de praat krijgt, snoppie? :)

Dat over het "ER AAN HANGEN" moet je zien als INTERN er AAN HANGEN, aangezien er geen IDE port aan de BUITENKANT zit, maar wel op het moederboard aan de BINNENKANT, snappie snappie snappie, das kleine krokodil.

Origineel geplaatst door elektrovolt
volgens mij ben ik de enige bij wie het wel werkt 8) alleen vind ik CF veel makkelijker...

CF Makkelijker ? Wat is volgens jou het verschil dan ?
Het zijn beide kaartjes die je in de MPC propt !

Het maakt me verder niets uit hoor. Compactflash had ik ook nog liggen.......

Origineel geplaatst door Mostatic
Dat over het "ER AAN HANGEN" moet je zien als INTERN er AAN HANGEN, aangezien er geen IDE port aan de BUITENKANT zit, maar wel op het moederboard aan de BINNENKANT, snappie snappie snappie, das kleine krokodil.

Dan wordt het erin hangen :o:

Is het niet zo dat het laatste OS (ik meen 1.2 uit mijn hoofd) beter zo'n cardreader
ondersteund?
Dus misschien ook beter compatible met de verschillende kaartjes?:eureka:

Origineel geplaatst door Harold
CF Makkelijker ? Wat is volgens jou het verschil dan ?
Het zijn beide kaartjes die je in de MPC propt !

Het maakt me verder niets uit hoor. Compactflash had ik ook nog liggen.......

CF is over het algemeen goedkoper en ik vind die SD dingen altijd zo gammel en klein... mijn SD kaartje is doormidden gebroken toen ik hem uit de cardreader haalde... en dat lag niet aan mij of aan de reader.

de cardreader werkt bij mij ook perfect!

ik gebruik een 1 gig CF kaartje en die werkt gewoon goed.

alleen bij het kopieren van grote hoeveelheden samples naar mn cf kaartje op (op de pc dus) pakt ie sommige samples niet ofzo, beetje irritant:S

Origineel geplaatst door corncobman
de cardreader werkt bij mij ook perfect!

ik gebruik een 1 gig CF kaartje en die werkt gewoon goed.

alleen bij het kopieren van grote hoeveelheden samples naar mn cf kaartje op (op de pc dus) pakt ie sommige samples niet ofzo, beetje irritant:S

....Ik had dus precies hetzelfde toen ik m'n beats overzette op CF !!!!
Zwaar irritant !!! Wel vreemd eigenlijk dat dit zo gaat.........Zou toch gewoon goed moeten gaan ?

Zwaar irritant is het ja en logisch aangezien akai .SND gebruikt en windows daar geen hol mee kan dan alleen mooi ergens neerzetten. Zodra een zelfde naam met 2 verschillende files als .SND voorkomt dan snapt windows dat niet. Je MPC wel want die is gerelateerd aan sample lenght. Overigens geeft ie ook geen datum er aan of andere kenmerken. Heb je hetzelfde probleem dat windows het niet begrijpt.

Dus dat ligt niet aan je CF maar aan het bestandformaat.

Maar ja het suffe is dat je niet 100x de naam van de kick anders maakt. Daar wordt je stront ziek van.
Kan ie overigens niet in partities verdeeld worden? Dan kun je het makkelijker oplossen.
Gewoon een aantal maken dan ben je minder in de war met het backuppen van je samples in windhoos.

Maar ja het suffe is dat je niet 100x de naam van de kick anders maakt. Daar wordt je stront ziek van.
Kan ie overigens niet in partities verdeeld worden? Dan kun je het makkelijker oplossen.
Gewoon een aantal maken dan ben je minder in de war met het backuppen van je samples in windhoos.

Gewoon elk nummertje dat je maakt in een andere map opslaan, hoef je geen partities te maken :geslaagd:

fjoesz heb 24 duizend miljard mappies op zn cf-kaart gezet. al zn samples eens mooi geselecteerd/archiveerd/weggepleurd
elk nummerke zn eigen mappie met progs, samples en seqs

owowowowowowowowowoowooooow wat is die cf shizzl toch uberubergeil

:)

zowiezo, een 2000xl man... ubergoddelijk!

Zwaar irritant is het ja en logisch aangezien akai .SND gebruikt en windows daar geen hol mee kan dan alleen mooi ergens neerzetten. Zodra een zelfde naam met 2 verschillende files als .SND voorkomt dan snapt windows dat niet. Je MPC wel want die is gerelateerd aan sample lenght. Overigens geeft ie ook geen datum er aan of andere kenmerken. Heb je hetzelfde probleem dat windows het niet begrijpt.

Dus dat ligt niet aan je CF maar aan het bestandformaat.

Dat is weer een groot voordeel van Apple.

Zou dit lukken voor ieder instrument met een IDE en/of connector?

Origineel geplaatst door r.5
Zou dit lukken voor ieder instrument met een IDE en/of connector?

Waarschijnlijk wel; zou nogal raar zijn mocht zo'n toestel een IDE connector hebben en dan niet overweg kunnen met het IDE/ATA protocol. Tenzij het niet om een IDE interface gaat maar iets anders waarvoor de ontwerper van de PCB een IDE connector heeft gebruikt natuurlijk.

Het toestel in kwestie moet natuurlijk wel dezelfde ATA versie ondersteunen als de drive. Of nieuwere ATA standaarden backwards compatibel zijn met vorige ATA standaarden (waarschijnlijk slechts tot op zekere hoogte) weet ik niet.

de mijne is ook up and running! :okdan: bedankt voor de goede tutorial!

Attachments

• mpcklein.jpg
    mpcklein.jpg
    211,1 KB · Bekeken: 98
Iemand al " unexpected end of file " error tegen gekomen ? En enig idee of dit gerelateerd is aan het formaat van de cf kaart (1Gb) of uberhaupt wat dit inhoudt. Verder kom ik tijdens het browsen vaker in het test programma (crash) als ik op deze kaart lees. Nou weet dat er wat tooltjes zijn om eventuele formatting enzo aan te passen voor de mpc2000xl ( mpc editor oem id tool ) maar het zegt me eigenlijk niks en of weet ook niet of dit met het cf kaartje ligt of aan het feit dat de mpc 1gb exact wil zien (1GB=1024mb)?

je was wel iets te fanatiek dit wk he Hazes :P :P

Back