Kaartlezer inbouw instructie voor MPC2000XL

Netjes Sander!
Ziet er goed uit en heel functioneel met de compact flash kaartjes.
Heel bruikbaar met die foto's, klasse!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door C738
Hey cool sander! Werkt het ook sneller dan een zip?

-C-

Geen idee, heb nog niet getest.
In de handleding staat 16.6 MB/Sec (PIO mode 4).
Het scheelt misschien ook nog welk type kaart je gebruikt, want de ene is sneller dan de andere.

Je kunt er ook een IDE2SCSI converter achter hangen en zo ook SCSI aparaten van een kaartlezer voorzien.

Op www.ex5tech.com forum staat ea hierover uitgelegt. De SCSI wordt er in ieder geval niet sneller van. (langzamer kan bijna niet trouwens)

Zelf heb ik een backup SCSI zip drive dus maak ik me voorlopig geen zorgen over drives die het niet meer doen of zo. Maar het kan handig zijn.

Origineel geplaatst door fuse
Je kunt er ook een IDE2SCSI converter achter hangen en zo ook SCSI aparaten van een kaartlezer voorzien.

O

Zowiezo handig voor akai samplers uit de S-serie, deze hebben alleen scsi op het moederbord
lijkt me handig om in een sampler te knallen.

Al lijkt het me stug dat er geen SCSI versie te verkrijgen is, scheelt weer zo'n converter.

Origineel geplaatst door mikemix
Zowiezo handig voor akai samplers uit de S-serie, deze hebben alleen scsi op het moederbord
lijkt me handig om in een sampler te knallen.

Al lijkt het me stug dat er geen SCSI versie te verkrijgen is, scheelt weer zo'n converter.

SCSI readers bestaan maar zijn erg duur. Je kan geluk hebben via Ebay.
Microtech PCD 47B (SCSI) werkt goed heb ik gelezen.

Misschien een maffe vraag al hoe wel er hier mafferder vragen zijn/worden gesteld ;)

Er zat daar voor heen toch een floppy drive in als ik me niet vergis in die dingen ?

En kan je dit ook met een Yamaha RM1X doen dan zou dat wel handig zijn ?

Havelock

Origineel geplaatst door sander
SCSI readers bestaan maar zijn erg duur. Je kan geluk hebben via Ebay.

Dank voor de tip Sander, zal es kijken....

Origineel geplaatst door Havelock
Misschien een maffe vraag al hoe wel er hier mafferder vragen zijn/worden gesteld ;)

Er zat daar voor heen toch een floppy drive in als ik me niet vergis in die dingen ?

Havelock

Ik vind daar niks mafs aan...is een goede vraag, al durf ik je dat niet te zeggen.
Zit er een interne IDE aansluiting op het moederboard?

Origineel geplaatst door Havelock

Havelock

Je kan em niet aansluiten op je connector van je diskdrive, aangezien dat geen IDE is.

weten we dat ook weer ;)

maar waarom verkopen ze het dan nu niet met dat er in
of doen ze dat eigelijk al want wie gebruikt er nog floppy's/diskettes op zijn pc :confused:

Goed gedaan Sander.. Ziet er netjes uit.. Ik wil jou en anderen alleen een tip geven over de stroomkabel voor de reader die je gemodificeert hebt.. Ik heb zelf namelijk laatst een ZIP-drive in m'n mpc ingebouwd en moest toen hetzelfde doen met m'n kabel.. Maar ik wou dat m'n floppy-drive er ook nog terug in zou kunnen als dat nodig mocht zijn.. Hier onder zie je een aantal foto's van hoe ik dat heb opgelost.. De stekkertjes kan je gewoon bij de Doe-Het-Zelver of Halfords kopen.

Pict0920.jpg

Pict1040.jpg

Pict1041.jpg

Pict1047.jpg

Check deze foto voor een hele rits Akai's met de Microtech:
http://www.midicase.com/images/akai_stack.jpg

@fuse: scsi op zich hoeft niet traag te zijn. Ultra320 (ja, dat is 320MB/s - eat your heart out (S)ATA) is de laatste geloof ik. Het is de scsi-variant die in de Akai's zit die niet een van de snelste is...

teknoudontknow, die stekkers zijn handig. Niet aangedacht, ik had ze zelfs liggen.
Dan heb je ook niet probleem met plakband wat los gaat.

Ik heb oveigens een foutje gemaakt. Ik had namelijk ook een draad van een ouwe PC voeding afgeknipt met zowel de kleine als grote voedingsstekker. Ik dacht toen ook van hee das relax, dan kan ik gewoon de diskdrive ernog aandoen, als cardreader niet werkt. Maar heb dus later per ongeluk het kabeltjs wat er naast lag gebruikt. Dat bedenk ik me overigens pas nu jij het noemt.

Laatst gewijzigd:
Dat zou inderdaad helemaal handig zijn.. De voeding waar ik m'n stekker vanaf heb gehaald, was helaas zo oud, dat er geen kleine stekkertjes aan zaten.. Jammer dat je ze hebt afgeknipt. Je hebt trouwens je flatcable wel een stuk mooier weggestopt dan ik.. :) Dat verander ik de volgende keer dat ie open moet.. :) Ik moet ook opletten dat die kabel niet te dicht tegen de voeding van de mpc aan ligt, want die ventilatie-gleufjes zullen er niet voor niks inzitten aan de voorkant van de voeding. Maar dat is dan ook meteen opgelost.. :)

Ik neem aan dat dit ook voor mijn Yamaha A5000 zal werken?
iemand daar ervaringen mee?

Back