cubase dongle/protection laad niet??

dj sinn

Stamgast
ik heb sinds een paar dagen een raar probleempje, als ik cubase (sl 3.0) opstart dan verschijnt het laadscherm , wel bekend bij eenieder denk ik, en dan blijft ie hangen bij de protection, er gebeurd helemaal niets meer, ik denk dus dat ie mij dongle niet meer ziet, als ik de dongle eruit trek en in een andere usb aansluiting stop dan wil ie af en toe nog wel opstarten, maar meestal is het opnieuw opstarten geblazen en de dongle maar even upgraden, wat eigenlijk niet nodig is omdat ik de laatstse drivers al heb, raar iets he? misschien weet iemand hoe dit probleem op te lossen.

dongle?

:duivels:

dongle.jpg

Nou kies maar.

"I need teepee for my dongle" ;)

goed, maar nu weer effe sereneus, als iemand iets weet ... werkt echt voor geen meter zo...:stupid

heb het bij thomann vandaan, ik heb laatst wel een driver geinstalleerd voor een fotoprinter, misschien zitten die 2 elkaar in de weg, ga even die printer de-installeren etcetera, misschien helpt dat, ...shitzooi, wil muziekies maken zonder gekloot!!
:(

Ja ik heb ook al ooit gekloot gehad met de driver vd dongle. dat was op m'n laptop install ik Cubase + dongle, doet de netwerkaart het niet meer... :confused:
Volgens mij moet Syncrosoft z'n huiswerk beter doen ofzo.

Heb je cubase opnieuw geïnstalleerd?
Zo ja , heb je de installatie volgorde goed gevolgd?
Ik geloof dat je eerst cubase moet installeren, en daarna pas de dongele in je pc moet stoppen.

In ieder geval succes

Hay

als je vergeet de dongle erin te doen ,en start cubase op doet die het niet
het proces cubase blijft vaak nog draaien, druk ctr-alt del en stop het proces cubase

doe de dongle erin en kijk bij je apparaatbeheer , de dongle er staat
dan kun je cubase weer proberen te starten,zonder de pc opnieuw op te starten

check je mobo biosversie ,of te veel usb apparatten ?

die oude dongle was makkelijker, gewoon in de platte poort

en maar pruttelen dan

Greetz turtel

:gaap:

teveel usb apparaten zou geen probleem mogen zijn, 127 aansluitingen schijnt een limiet te zijn (tot de stroom op is , zeg maar...en dat red ik bij lange na niet, ik heb behalve die printerdriver niets anders gedaan , en de afgelopen paar maanden heb ik geen problemen gehad, sterker nog cubase sl 3.0 liep als een trein! ga die printer nu de-installeren , (zou ik net ook al doen ik weet het....)

Back