[Track] Optimist tot in de kist

hermax

Ouwe rot
Zo, het is gelukt om weer iets nieuws in mekaar te zetten. Het is weer een heel optimistisch melodietje (zo ben ik nu eenmaal) maar ik ben toch afgestapt van de piano als opname-basis. Het is wel gecomponeerd op de piano en er zitten nog wat piano-riffjes in (moeilijk afscheid nemen). Zoals steeds probeer ik een aantal geluiden die in mijn JV1080 zitten en die niemand gebruikt, toch te gebruiken. In dit ding zit bvb die vermaledijde 'Dooh' voice-klank in. Heel subtiel dan wel. Ook nog een soort orgel (sommigen zullen misschien Serge Gainsbourgs 'Je t'aime moi non plus' herkennen...?) en een fluit.
Maar... eindelijk is het me ook gelukt om zelf eens wat klanken te maken en die zitten er ook in. Dat is dan op de A-station, QS5 en ook de JV1080 gebeurd.
De volledige gearlijst is: Roland JV1080, SC55, Novation A-station, Alesis QS5 en Korg X5DR.

En dan nu de link

goed hoor! leuk deuntje.

er zijn een paar rustige maten tussen 2'45" en 3'28" in het midden van het stuk die een beetje stil vallen waarschijnlijk wel nodig voor het contrast maar daar had ik een gebroken akkoorden spelend klavecimbeltje bij verwacht of zo. maar ik vind hem goed. ook de combinatie piano met orgel klinkt lekker en ik vind dat je die climax goed doet met de drums op het laatst. vooral die extra tik na op de2e achtste (4'29") is helemaal ok.

Alhoewel dit totaal niet mijn ding is toch erg knap in elkaar gezet.

Zeker gezien de gebruikte gear klinkt het erg rijk. Leuk!

;)

Toen ik de titel zag verwachtte ik eigenlijk een soort brainpower achtig nederhop iets.
Kun je nagaan wat voor verrassing het was dat het totaal iets anders was.
Wel cool, ik kan er erg weinig verder over zeggen maar leuk gedaan.

-C-

Mooie melodie. Prima harmonie ook. Alles een beetje te statisch helaas. Misschien moet je eens proberen zonder quantise te werken ofzo. Dan gaat het wat meer grooven...

mooi hoor, vind het ook nog wel een beetje statisch klinken, maar de compositie is goed...

ennuh... van mij mag je die piano rustig blijven gebruiken hoor, klinkt toch veel mooier
dan die digitale synth-geluidjes :D

Ha die Herman ;)

Ook deze compositie klinkt weer erg mooi uitgewerkt. Muzikaal vind ik hem goed in mekaar steken ... mooi thema, klankmatig is ie ook mooi gearrangeerd ... je weet je apparatuur erg goed aan te wenden. Dat ie 'clean' klinkt vind ik niet zo erg ... ik zou eerder stellen dat het 'verzorgd afgewerkt is' ;).

Trouwens ... goed dat je eens een stapje van de piano wegzet (net zoals Granata trouwens -jaja, daar ben ik weer met dat stuk :dubbel: ).

Je weet het al langer dan vandaag ... maar je hebt dus al minstens één fan :)

:okdan:

:doei:

Dank dank voor deze woorden :halleluja
Een paar opmerkingen:

Mad dan
Alles een beetje te statisch helaas. Misschien moet je eens proberen zonder quantise te werken ofzo.
Dat is nu net iets wat ik normaal doe, zonder quantise. Het was hier de bedoeling om eens een heel strak, clean, proper arrangement te maken. Het tempo en de melodie zijn er niet naar om veel 'groove' in te brengen vond ik... (kan fout gedacht zijn natuurlijk)

C738
Toen ik de titel zag verwachtte ik eigenlijk een soort brainpower achtig nederhop iets.
:dubbel: .. :) .. :confused: euh, wat is dat eigenlijk ?

Acidfever
Zeker gezien de gebruikte gear klinkt het erg rijk.

Danny
je weet je apparatuur erg goed aan te wenden.

Ik kan het iedereen aanbevelen eens een paar tracks te maken met bvb enkel een Roland SC55. Je vervloekt de beperkingen maar je leert echt het onderste uit de kan te halen. (mmm, ideetje voor een nieuwe contest? maak eens een nieuwe demo-song voor je 'slechtste' rompler/presetbak...)

Danny
maar je hebt dus al minstens één fan

Zolang je niet in hordes voor mijn deur komt smeken om handtekeningen kan het geen kwaad :D

Origineel geplaatst door hermax
:dubbel: .. :) .. :confused: euh, wat is dat eigenlijk ?

Nederlandstalige hiphop met teksten op academisch niveau... Nerd hiphop aka nerdhop min of meer.
...je mist niets...

-C-

Hay'

klinkt lekker hermax, mooie compositie met mooie geluiden
jij weet die dingen op de een of ander manier mooi te laten klinken
net als je vorige tracks:peukie:

greetz turtel

Eigenlijk heb ik bij al je tracks ongeveer hetzelfde gevoel. Het zit netjes in elkaar, uitgebalanceerde opbouw, veel lagen in het geluid die elkaar toch niet in de weg zitten en er zijn altijd wel een paar echt mooie momenten. Maar toch: het is wel érg clean en veilig. Ik wil niet zeggen dat je muziek voorspelbaar is, maar ik word er in ieder geval geenszins door verrast of verbaasd. Het kabbelt netjes voort, misschien wel te netjes. En je geluiden zijn evenzeer brandschoon. Een korte afgemeten snare bijvoorbeeld, en ook verder heel 'voorzichtige' geluiden, die zeker niemand 'pijn' zullen doen. Persoonlijk staat me dat nogal tegen bij je nummers en dat is, voor mijn luisterervaring, jammer. Maar misschien zit je op zoiets wel helemaal niet te wachten en ben je juist erg tevreden met deze sound! Erg persoonlijk natuurlijk (smaken verschillen), dus ik zal er hierna niet meer over beginnen. ;)

En trouwens: ik zou willen dat ik het, zoals jij doet, eindelijk eens voor elkaar kreeg een lang, veelgelaagd nummer helemaal in m'n eentje uit te werken op mijn synths, dus waar zeur ik over... :o:

Het zit allemaal in mijn hoofd, ik hou nu eenmaal van dit soort muziek en omdat er te weinig van bestaat maak ik het maar zelf..:D
Nee serieus, het leukste moment voor mij is het componeren. Alles daarna (dus ook het klanken zoeken/maken en opnemen) is ellendig. Ik vermoed dat ik het op deze manier doe om mijn 'kindje' wat elke compositie toch is, zeker niet te misbruiken.
Veel van wat ik maak haalt het (bij mij) niet eens tot de uiteindelijke cd omdat ik het te verregaand vind. Zo zal je misschien gezien hebben dat deze track de titel 'Wolk3.mp3' had. Er waren dus al wolk1 en wolk2 aan voorafgegaan. Wolk1 ligt ter 'rijping' te wachten tot ik er weer zin in heb. Wolk2 is een heel lang (TE lang) ding van 9 minuten en helemaal iets anders dan wat je van mij gewoon bent. Terwijl ik het maakte was ik enthousiast, twee dagen later vond ik het stom. Dus begon ik maar aan wolk3.
Maar goed, weet je wat, ik zal wolk2 ook posten ter beluistering, en dan vooral ter bevraging van wat er mee mag/moet gebeuren. Ik denk wel dat je zal verschieten. De hoofdmelodie van wolk3 is trouwens een 'spin-off' van wolk2...

Enne... ik onthou toch maar lekker dat je het volgende ook zei:
"Het zit netjes in elkaar, uitgebalanceerde opbouw, veel lagen in het geluid die elkaar toch niet in de weg zitten en er zijn altijd wel een paar echt mooie momenten." :)
Deze ingredienten zijn altijd ECHT mijn hoofdbedoeling, dus wat fijn dat iemand anders dat ook zo ervaart.

zo!

net even geluisterd.

Zeer volwassen track. meerdere "melodieen" doer elkaar heen. is altijd erg leuk. veel kleine detail in pads. strijekers bas...etc...

houd het erg levendig...

wat jij doet doe ik in principe ook, en zovelen onder ons, je maakt wat je wil horen omdat of het genre niet bestaat;) of omdat je het gewoon mooi vind:)

dat choir achtig geluid op 2:10 welke erin komt, is erg goed gekozen!!

Je hebt veel talent voor dit soort muziek:) leuk om te horen! meer! ;)

ik hoop mijn track "growing" en "2005" (deze is trouwens vooral met die shakefluit Danny:D ) eens af te krijgen deze maand, kan ik ook weer eens wat ten gehore brengen:)

greetz Arnaud

hey, dit is mooi. Doet me heel sterk denken aan de muziek van Final Fantasy.
kan er zo onder gezet worden.

De inhoud is geweldig, maar de verpakking =(

Ik zou het wel 's willen horen goed afgemixt en opgenomen met echte instrumenten.
Dit is echt TE general midi. Ik zie hier zo een 50-jarige receptie bij voor me, in een zaaltje achteraf met zo'n gast met een cola'tje en een alles-in-1-keyboard die in de gang naar de WC's als entertainment en bijverdienste 10 nummers de hele avond herhaalt, en ff extra uitvoerig pitchbend en die halve nootjes snel aanslaat rondom de eigenlijke solo als er mensen langskomen.

Origineel geplaatst door dob
Ik zou het wel 's willen horen opgenomen met echte instrumenten.

Daar zeg je zoiets, ik ook!
Alleen, basgitaar is niet mijn ding, aaaah zingen kan ik wel alleen klinkt het nergens naar, viool spelen is helemaal onmogelijk en ga zo maar door. Dus of het nu general, majoor of sergeant is, met midi zal ik het moeten blijven doen.

Btw, betaalt dat goed, die recepties?? :) Kan ik eindelijk eens een echte synth kopen...

Origineel geplaatst door dob

Dit is echt TE general midi. Ik zie hier zo een 50-jarige receptie bij voor me, in een zaaltje achteraf met zo'n gast met een cola'tje en een alles-in-1-keyboard die in de gang naar de WC's als entertainment.

haha, ik dacht eigenlijk ongeveer net hetzelfde... hierbij denk ik ook altijd aan goedkope websites over vogelspotters of consoorten waar dit als achtergrondtunetje speelt

desalniettemin
hoewel het niet echt m'n ding is vind ik het toch wel leuk gedaan...

die 'aaah'tjes' hebben wel wat

:)

Muziek is muziek ... of het nou gedaan is met presetklanken uit een synth, met GM-patches of met geluiden waar je meer als een maand naar hebt zitten zoeken :gaap:

En dat Herman iets van muziek kent staat als een paal boven water :okdan: ;)

:doei:

Back