Cycling'74 Max/MSp

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Ja, ik wou net zeggen die freeware dingen zoals PD zijn leuk om mee te spelen. Maar eigenlijk is het gewoon gekloot. imho.

Deels heb je wel gelijk, behalve voor een handvol geniale geeks met veel geduld... ;)
Maar kvind het wel leuk om mee te spelen.

Ik heb er toch een grappige disco-puw mee gemaakt in pakweg 10 minuutjes... lol

Attachments

• puw.zip
    328 bytes · Bekeken: 95
Ben nu ook het max gedeelte aan het leren. Het lukt wel aardig, je moet alleen geconcentreerd bezig blijven... Ik wil graag mijn eigen step sequencer maken, puur omdat ik dingen wil die daar normaal niet mee kunnen(lang verhaal om uit te leggen) Max geeft mij de mogelijkheden :) MSP begin ik voorlopig nog niet aan, volgend jaar misschien. Ik moet zeggen 500 euro is wel een investering, maar omdat max/msp al zo lang bestaat investeer je in iets wat je nog heel heel lang kan blijven gebruiken, in mijn ogen verantwoord dus...

Origineel geplaatst door mOkBor
Ben nu ook het max gedeelte aan het leren. Het lukt wel aardig, je moet alleen geconcentreerd bezig blijven... Ik wil graag mijn eigen step sequencer maken, puur omdat ik dingen wil die daar normaal niet mee kunnen(lang verhaal om uit te leggen) Max geeft mij de mogelijkheden :) MSP begin ik voorlopig nog niet aan, volgend jaar misschien. Ik moet zeggen 500 euro is wel een investering, maar omdat max/msp al zo lang bestaat investeer je in iets wat je nog heel heel lang kan blijven gebruiken, in mijn ogen verantwoord dus...

Een simpel stepsequencertje inneensteken lukt me wel vlot, maar kzoek alleen nog een degelijke methode om meer dan 1 Pattern te kunnen opslaan en deze te kunnen switchen tijdens het afspelen... Misschien iemand een tip?

Attachments

• 16steps2.zip
    1 KB · Bekeken: 107
Origineel geplaatst door mOkBor
vergeet ook niet dat er ook massa's (al dan niet) gratis patches en apps voor te vinden zijn!

Origineel geplaatst door divi
vergeet ook niet dat er ook massa's (al dan niet) gratis patches en apps voor te vinden zijn!

En volledige documentatie en reference manuals... alhoewel ik het gedeelte over het "timeline" component toch nog redelijk onvolledig en een beetje onduidelijk.

heeft max/msp een krachtige pc nodig? Of kan ik dat perfect draaien op en Laptop Pentium 3 690mhz en 256mb ram met US428?
voor volledig te sequencen en volledige tracks mee op te bouwen ga ik het ni gebruiken. Maar om leuke geluidjes en drumboxjes te maken zie ik dat wel zitten
alhoewel,... ik ben geen nerd 8o) en ken NIX van C++ of andere talen ;{

Heeft het programmeren hetzelfde principe als bv PHP.. -> "If, Then"

Ik wil graag mijn eigen step sequencer maken, puur omdat ik dingen wil die daar normaal niet mee kunnen(lang verhaal om uit te leggen) Max geeft mij de mogelijkheden

precies, dat is dezelfde reden ook voor mij om het aan te schaffen. Het idee dat het Max/Msp heel veel gebruikers heeft + dat er heel veel patches e.d. te krijgen zijn vind ik geruststellend. In het begin zal het veel afkijken zijn netals bij de nord modular eigenlijk, maar dan net ff anders.

heeft iemand hier Max al eens toegepast in een track die gepost is op het forum? Of andere coole toepassingen zoals die motion-detector bijv. :)

btw, wat voor werk is het wat je doet eigenlijk Divi?

presets

presets

in max kun je een preset box als geheugen gebruiken...

het moet een beetje met een omweg maar als je meer patterns/presets wil opslaan neem je een numberbox, dit is een simpele manier je kunt het ook uitbreiden later met aparte knoppen voor 1,2,3 en a,b,c etc..
met t nummer kies je je preset..dus die sluit je aan op de presetbox. neem een messagebox en type erin: store $1
$1 is de variabele. sluit die ook aan op de presetbox.

verbind je nummerbox door naar de messagebox, maar zet r 2 dingen tussen: messagebox met: prepend set en daaronder een lege messagebox. die verbind je dus met "store $1"

zo, nu kun je switchen van presets en als je de preset wilt saven gebruik je een "bang" die aangesloten zit op...die lege messagebox!

begrijp je?

anders moet je de help files raadplegen...

succes

je kan best leuke dingen met pure data (PD) hoor...
kijk dit filmpje maar eens
http://www.tn.utwente.nl/cops/dutch/other/timovid/tvsetupdemo.avi (~45mb)
hier doe ik een demonstratie van de opstelling die ik met 3 andere lui heb gemaakt waarbij je muziek kan maken door geluid te sampelen van 3 verschillende tv's (elk met een eigen verschillend signaalpad)
alle audio komt van PD en die stuurt ook via midi het vj programma aan

Re: Cycling'74 Max/MSp

Origineel geplaatst door Sander02
Even over dit de software Cylcing'74 Max/MSP,

Wie werkt ermee en wil hier wat erover kwijt.

Ben van plan het aan te schaffen als creatieve tegenhanger van het relatief starre cubase omdat ik mijn muziek weer meer wil ombuigen richting (zeer) experimentele muziek. Ben nu al jaren bezig met harmonien/melodien/structuren/ritmes en ik vind het hoog tijd om weer eens naar de basis terug te keren van waar ik mee begon.

En ik denk in MAX en/of MSP te hebben gevonden wat ik zoek.
Ik kon er niet echt zoveel over vinden behalve wat reacties zoals "tof" of "niets voor mij" en dat is het dan zo'n beetje.

moet je echt C++ kunnen programmeren voor dit programma? of kom je met de bestaande objects ver genoeg voor
verbluffende resultaten (ala autechre)

Nee, in principe moet je kunnen programmeren met de visuele objecten, maar dat is vaak wel lastig (vooral met arrays, loops en data-access). Ik gebruik zelf vaker JavaScript of Java met MAX/MSP, al is de integratie van die talen een beetje raar gedaan.

Ik ga eens met puredata aan de gang, max/msp is me veel te duur (die inkoop actie schiet volgens mij nog niet zo op).

Ik heb net eindelijk puredata aan de gang onder linux, nu nog leren hoe het werk ik ben gewend 'echt' te programmeren in o,a, perl en java hopelijk pik ik dit een beetje snel op.

Kennen jullie Bidule ook, www.plogue.com is ook een grafisch programeer gebeuren met rewire en vst mogelijkheden voor windows en mac (het is alleen niet gratis meer helaas)

Druid

Schop omhoog!

Te gekke software MAX/MSP, prima documentatie! Ik ben al een eind met de MAX tutorials en begin het redelijk te snappen.. het MSP gedeelte vergt wat meer tijd.

Enfin, niet de rede voor deze schop. Ik ben nieuwsgierig naar de andere gebruikers want volgens mij zijn het er niet zoveel..

..deze link:

http://www.creativesynth.com/MAXMSP/maxmspmain.html

is een prettige aanvulling op de documentatie en als je nog geen lid bent van de mailing list/forum, dan raad ik ook dat aan!

Nou weltrusten!

Origineel geplaatst door j0ris
Bij de faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft worden er ook dingen gedaan met max/msp.

Ik was een maandje geleden bij een demo van een student die er een soort scratch apparaat mee heeft gemaakt: http://studiolab.io.tudelft.nl/star/project

Check dit filmpje voor een demo: http://studiolab.io.tudelft.nl/static/gems/star/ScatchPresentatie.mp4

Ik doe zelf Informatica, maar probeer nu ook iets te vinden met geluid om op af te studeren...

wow dit is cool :dj:

Origineel geplaatst door j0ris
Bij de faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft worden er ook dingen gedaan met max/msp.

Ik was een maandje geleden bij een demo van een student die er een soort scratch apparaat mee heeft gemaakt: http://studiolab.io.tudelft.nl/star/project

Check dit filmpje voor een demo: http://studiolab.io.tudelft.nl/static/gems/star/ScatchPresentatie.mp4

Ik doe zelf Informatica, maar probeer nu ook iets te vinden met geluid om op af te studeren...

Jep, ik ben van Industrieel Ontwerpen en doe veel met Max/MSP! :)

Op dit moment ben ik in het Studiolab de technische aansturing voor het woonkamer-lab (ja, die hebben we) aan het programmeren in Max/MSP. Dat houdt in dat al het licht, videoprojecties en muziek reageert op het gedrag van de gebruiker in de woonkamer.

Ook heb ik in het verleden een aantal prototypes gebouwd van een aantal draagbare mp3-spelers, die volledig op Max/MSP draaien.

Het grote voordeel van Max/MSP vind ik vooral dat het zo simpel met externe hardware (via sensoren, MIDI, etc.) te integreren is, zonder dat je daar heel veel programmeer-kennis voor hoeft te hebben.

Groeten,

Phontaq

hier tu delft, bouwkunde!

wij doen oa. experimenten met interactieve structuren. alle sensor shit gaat langs MAX/MSP.
in een ander project (ontwikkeling project/design omgeving) gebruiken we MAX/MSP/Jitter voor motion tracking (oa. video tracking) en het routen van allerlei wireless controllers naar de verschillende workstations.

@phontaq: hebben onze studenten toevallig vorig semester bij jullie die aanstuurbare kleurlampen geleend?

Origineel geplaatst door divi

@phontaq: hebben onze studenten toevallig vorig semester bij jullie die aanstuurbare kleurlampen geleend? [/B]

Volgens mij wel ja. Hoewel ik toen nog niet met dit project bezig was. In de nieuwe setup, die over twee maanden klaar moet zijn, wordt in ieder geval gebruik gemaakt van veel betere fullcolor LED-balken en kan de hele ruimte ook met één touchscreen interface bediend worden (ook in Max/MSP geklust).

Kom een keer kijken dan, zou ik zeggen!

Gr, Phontaq

Back