PzHKL
Terror Management
Voor de één gekloot, voor de ander z'n brood.. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Ja, ik wou net zeggen die freeware dingen zoals PD zijn leuk om mee te spelen. Maar eigenlijk is het gewoon gekloot. imho.

MSP begin ik voorlopig nog niet aan, volgend jaar misschien. Ik moet zeggen 500 euro is wel een investering, maar omdat max/msp al zo lang bestaat investeer je in iets wat je nog heel heel lang kan blijven gebruiken, in mijn ogen verantwoord dus...Origineel geplaatst door mOkBor
Ben nu ook het max gedeelte aan het leren. Het lukt wel aardig, je moet alleen geconcentreerd bezig blijven... Ik wil graag mijn eigen step sequencer maken, puur omdat ik dingen wil die daar normaal niet mee kunnen(lang verhaal om uit te leggen) Max geeft mij de mogelijkhedenMSP begin ik voorlopig nog niet aan, volgend jaar misschien. Ik moet zeggen 500 euro is wel een investering, maar omdat max/msp al zo lang bestaat investeer je in iets wat je nog heel heel lang kan blijven gebruiken, in mijn ogen verantwoord dus...
vergeet ook niet dat er ook massa's (al dan niet) gratis patches en apps voor te vinden zijn!Origineel geplaatst door mOkBor
Ben nu ook het max gedeelte aan het leren. Het lukt wel aardig, je moet alleen geconcentreerd bezig blijven... Ik wil graag mijn eigen step sequencer maken, puur omdat ik dingen wil die daar normaal niet mee kunnen(lang verhaal om uit te leggen) Max geeft mij de mogelijkhedenMSP begin ik voorlopig nog niet aan, volgend jaar misschien. Ik moet zeggen 500 euro is wel een investering, maar omdat max/msp al zo lang bestaat investeer je in iets wat je nog heel heel lang kan blijven gebruiken, in mijn ogen verantwoord dus...
Origineel geplaatst door divi
vergeet ook niet dat er ook massa's (al dan niet) gratis patches en apps voor te vinden zijn!
en ken NIX van C++ of andere talen 
gedeeltelijk, maar je moet je dus niet met de syntax bezighouden dankzij de graphic interface. is veel makkelijker voor beginners in programmerenOrigineel geplaatst door ikke
"If, Then"
Ik wil graag mijn eigen step sequencer maken, puur omdat ik dingen wil die daar normaal niet mee kunnen(lang verhaal om uit te leggen) Max geeft mij de mogelijkheden

Origineel geplaatst door Sander02
Even over dit de software Cylcing'74 Max/MSP,
Wie werkt ermee en wil hier wat erover kwijt.
Ben van plan het aan te schaffen als creatieve tegenhanger van het relatief starre cubase omdat ik mijn muziek weer meer wil ombuigen richting (zeer) experimentele muziek. Ben nu al jaren bezig met harmonien/melodien/structuren/ritmes en ik vind het hoog tijd om weer eens naar de basis terug te keren van waar ik mee begon.
En ik denk in MAX en/of MSP te hebben gevonden wat ik zoek.
Ik kon er niet echt zoveel over vinden behalve wat reacties zoals "tof" of "niets voor mij" en dat is het dan zo'n beetje.
moet je echt C++ kunnen programmeren voor dit programma? of kom je met de bestaande objects ver genoeg voor
verbluffende resultaten (ala autechre)
Origineel geplaatst door j0ris
Bij de faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft worden er ook dingen gedaan met max/msp.
Ik was een maandje geleden bij een demo van een student die er een soort scratch apparaat mee heeft gemaakt: http://studiolab.io.tudelft.nl/star/project
Check dit filmpje voor een demo: http://studiolab.io.tudelft.nl/static/gems/star/ScatchPresentatie.mp4
Ik doe zelf Informatica, maar probeer nu ook iets te vinden met geluid om op af te studeren...

Origineel geplaatst door j0ris
Bij de faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft worden er ook dingen gedaan met max/msp.
Ik was een maandje geleden bij een demo van een student die er een soort scratch apparaat mee heeft gemaakt: http://studiolab.io.tudelft.nl/star/project
Check dit filmpje voor een demo: http://studiolab.io.tudelft.nl/static/gems/star/ScatchPresentatie.mp4
Ik doe zelf Informatica, maar probeer nu ook iets te vinden met geluid om op af te studeren...

Origineel geplaatst door divi
@phontaq: hebben onze studenten toevallig vorig semester bij jullie die aanstuurbare kleurlampen geleend? [/B]