Welke synth moet ik hebben??

Unregistrated

tekunikaru
Hallo peeps,

Ik zoek een goedkope synth; onder de E400,- met een fette sound en leuke effecten, waarmee ik voornamelijk solotunes en wat akkoortjes wil maken voor hiphopnummers :P Ik kom echter net kijken in de synthwereld en ik heb weinig kennis over wat er allemaal interessant voor mij is. Ik ben erg gecharmeerd van apparaatjes zoals de Korg MicroKorg en Alesis Micron, vooral de Korg.

Het apparaat moet wel toetsen hebben omdat ik wil kunnen jammen voor inspiratie.

Mijn vraag is of jullie ideeën hebben over welke synth goed bij mijn eisenpakket past. Andere of afwijkende ideeën zijn ook altijd welkom. :)

Thanks!

Oh ja, weet iemand hoe je dat 'Vers lid' weg krijgt boven de avatar? :frons:

Laatst gewijzigd:
Volgens mij bestaan er geen fette synths. ;)

Maar gewoon blijven doorposten en dan kom je d'r wel.

Wellicht is de Emu Planet Phatt Module ook een optie. Of de EMU Mo'Phatt (Keys).

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de tips. Ik vind die EMU Mo-Phatt best interessant, maar ik zoek toch echt iets met toetsen. Ik moet kunnen jammen om inspiratie op te borrelen :)

Re: Welke synth moet ik hebben??

Origineel geplaatst door Unregistrated
Oh ja, weet iemand hoe je dat 'Vers lid' weg krijgt boven de avatar? :frons:

Da's nog niet het ergste, je zal ook nog door de bruine-ster-fase moeten...

Re: Re: Welke synth moet ik hebben??

Re: Re: Welke synth moet ik hebben??

Origineel geplaatst door hermax
Da's nog niet het ergste, je zal ook nog door de bruine-ster-fase moeten...

=( ook nog! Maar hoe moet het 'Vers lid' weg dan? Wat stom dat ik dat niet kan vinden O_o;

ook nog! Maar hoe moet het 'Vers lid' weg dan? Wat stom dat ik dat niet kan vinden O_o;

tippex!

Normaal is dat in 'Opties' - 'Wijzig profiel' - 'Eigen titel'
Maar ik weet niet of dat kan voor 'verse' leden. Je moet maar eens kijken.

Origineel geplaatst door DJ VasC
Daarom is de EMU Mo'Phatt Keys wellicht een oplossing:

Linkje voor info en foto

mmm... Ik ben bang dat het 'hiphopperig' (hoor mij nou :P ) wordt. Ik hou van hiphop met een electronische invloeden. Kubus, de beatman achter 'Opgezwolle' maakt erg mooie dingen vind ik. Hij heeft in de Jungle/D 'n B, techno scene gezeten. Deze invloeden hoor je terug in zijn beats. En dat wil ik ook. Ik ben bang als ik iets koop met 'Phat' of 'Gangsta' of 'Boom' erop, dat ik dan hiphop geluiden alla '2Pac', 'M.O.P.' krijg, met een hoop gepiano en andere 'bestaande' instrumenten.

Wat 'Neptunes' produceert vind ik erg gaaf. In die richting zoek ik iets. Misschien kan ik dan nog beter naar een dance/techno/house georiënteerde synth zoeken dan naar een hiphop georiënteerde synth...

Het gaat me ook alleen om de melodische geluiden. Beats maak ik met de computer en ik heb daar samples genoeg voor.

Origineel geplaatst door division_by_0
tippex!
Kijk! Dat zijn de ideeën! :D

Origineel geplaatst door hermax
Normaal is dat in 'Opties' - 'Wijzig profiel' - 'Eigen titel'
Maar ik weet niet of dat kan voor 'verse' leden. Je moet maar eens kijken.

Ik kan het niet vinden... Eerst maar door de bruine sterren fase heen worstelen dan :)

Was het niet zo dat je pas na 10 geposte berichten dat tekstje kon veranderen. Zeg maar als bedankje. Dus nog eentje posten en je bent vers lid af..

Was het niet zo dat je pas na 10 geposte berichten dat tekstje kon veranderen. Zeg maar als bedankje. Dus nog eentje posten en je bent vers lid af..
Dat zou gaaf zijn. Nou, here goes nothing...

Ik kan nog steeds niks vinden. Ik zal me er wat minder op fixeren en hopelijk verschijnt de optie dan snel :P

Hmmm....ff oftopic. Maar normaal gaat het als volgt:

1) Boven in je scherm kies voor [Opties]
2) Kies nu voor [Wijzig profiel]
3) Nu het 11e item (setting) is [Eigen titel]

Hier kun je je titel dus veranderen in Ir. of Drs of Prof ;)

Wellicht moet je nog meer posten, maar bij mij staat het gewoon.

Vette synths... Een nord lead 1 of misschien een 2 heb je wel voor rond de 400 euro.
Ensoniq fizmo (wel problematisch met de voeding), AN1x, novation KS4/5, de diverse nieuwere roland dingetjes met toetsen, een korg MS2000? Keuze zat!

-C-

Hmmm....ff oftopic. Maar normaal gaat het als volgt:

1) Boven in je scherm kies voor [Opties]
2) Kies nu voor [Wijzig profiel]
3) Nu het 11e item (setting) is [Eigen titel]

Hier kun je je titel dus veranderen in Ir. of Drs of Prof ;)

Wellicht moet je nog meer posten, maar bij mij staat het gewoon.

Ik heb alleen dit:

Registratie:
Email Adres:
Herhaal Email Adres:
Optionele Informatie Al deze informatie zal zichtbaar zijn voor www.synthforum.nl bezoekers.
Homepage:
ICQ Nummer:
AOL Instant Messenger Handle:
Yahoo Messenger Handle:
Handtekening:
Geboortedatum:
Additionele Informatie
Biografie:
Lokatie:
Waar woon je ?
Interesses:
Jouw hobbies, etc
Wat doe je voor je brood?

Origineel geplaatst door fuse
Volgens mij bestaan er geen fette synths. ;)

Maar gewoon blijven doorposten en dan kom je d'r wel.

misschien bedoelt ie, fetta .... ? ;)

Origineel geplaatst door Unregistrated
Ik heb alleen dit:

Mja, ik zie het al. Je hebt nog niet de synthforum poldercross gedaan. Pas daarna wordt dat veld unlocked.

Maar goed, jij ziet dus niet dit veld onder geboortedatum?

Attachments

• hier.jpg
    hier.jpg
    10,3 KB · Bekeken: 84
Origineel geplaatst door C738
Vette synths... Een nord lead 1 of misschien een 2 heb je wel voor rond de 400 euro.
Ensoniq fizmo (wel problematisch met de voeding), AN1x, novation KS4/5, de diverse nieuwere roland dingetjes met toetsen, een korg MS2000? Keuze zat!

-C-
De Nord Lead 1/2 zijn erreg gaaf, maar volgens vintagesynth.com allebei ruim boven de $1000
De fizmo vind ik ook wel interessant. De prijs varieert van $500 tot $1500. Ik denk wel dat net als bij de North Lead, de prijzen wel oud zijn en ze geheid lager zijn nu.

De Novations vind ik ook erg gaaf, maar zijn weer veel te duur.

Als ik de knoppen van de MS2000 zie begint het een beetje te duizelen. Ik denk dat dat echt way over my league is (als dat alle synths al niet zijn -_-; )

Ik ben nog aan het kijken naar Roland dingetjes. De JUNO-D en de JX-305 zijn misschien ook wel interessante synths voor mij.

Bedankt voor je post. Very interesting :)

Laatst gewijzigd:
Back