Welke synth moet ik hebben??

de kstation heeft 8 FETTE voices, maaarrrrrrrrr is maar monotimbraal. neem dit in overweging als het je enige bak wordt want je zult je altijd afvragen: "nu heb ik een fette synth, krijg ik nog niet die fette sound van <de namen die je noemde>"

en dan komt je op layers. de ks4 is 4 parts multitimbraal (en 16 voices), dus zou dan een betere keuze zijn.

Als je nieuw wilt kopen,
en je wil toetsen,
en het mag maximaal €400.- kosten.

Tja dan is de keuze wel heel beperkt. Volgens mij komen alleen de K-station en de micro Korg hiervoor in aanmerking.

anders wordt het toch 2e hands of dieper in de buidel tasten.

Bespaar je het geld van een nieuwe aanschaf, en go 2dehands is mijn advies. Veel oudere modellen geven nogsteeds fantastische resultaten.

Hiphop ... hmm. En gewoon een Yamaha DJX? Misschien wat brakke soundjes, maar voor hiphop ideaal (of begeef ik me nu op gladijs 8o) ?) en fantastische instap mastercontroller. Gaat 2dehands voor zo'n 100 euro.

Met geld wat je over hebt kan je nog gaan voor RM1x. Een mooie instap sequencer en synth, waar je de meest uitlopende ideeen op kan uitvoeren. Gaat voor zo'n 175-200 euro.

De rest investeren/sparen ;)

update: oh kats je hebt al gear natuurlijk. :D Micro modular dan voor erbij? Dat is een fijne alleskunner.
update2: toetsen dus :stupid ... why? je hebt al een xp50 met fijn klavier toch?

Origineel geplaatst door Rhy
Bespaar je het geld van een nieuwe aanschaf, en go 2dehands is mijn advies. Veel oudere modellen geven nogsteeds fantastische resultaten.

Hiphop ... hmm. En gewoon een Yamaha DJX? Misschien wat brakke soundjes, maar voor hiphop ideaal (of begeef ik me nu op gladijs 8o) ?) en fantastische instap mastercontroller. Gaat 2dehands voor zo'n 100 euro.

Met geld wat je over hebt kan je nog gaan voor RM1x. Een mooie instap sequencer en synth, waar je de meest uitlopende ideeen op kan uitvoeren. Gaat voor zo'n 175-200 euro.

De rest investeren/sparen ;)

update: oh kats je hebt al gear natuurlijk. :D Micro modular dan voor erbij? Dat is een fijne alleskunner.
update2: toetsen dus :stupid ... why? je hebt al een xp50 met fijn klavier toch?

Das wel een id zo'n DJX. Ik krijg ook te horen dat het gewoon zonde is om mijn XP weg te doen... Ik kan de RM1x aansturen met de XP-50?

Origineel geplaatst door gijs
de kstation heeft 8 FETTE voices, maaarrrrrrrrr is maar monotimbraal. neem dit in overweging als het je enige bak wordt want je zult je altijd afvragen: "nu heb ik een fette synth, krijg ik nog niet die fette sound van <de namen die je noemde>"

en dan komt je op layers. de ks4 is 4 parts multitimbraal (en 16 voices), dus zou dan een betere keuze zijn.
Ja mono is toch wel erg minder...

Origineel geplaatst door Unregistrated
Ja mono is toch wel erg minder...

Hij is niet MONO (in de zin van éénkanaals, als in de zin van niet-stereo). MonoTimbraal wil zeggen dat je er maar één geluid tegelijkertijd uit kan halen... ik denk voor jou voldoende aangezien je al een XP hebt...

Ik kan de RM1x aansturen met de XP-50?

Ik ken de XP niet zo goed, maar op de RM1x zit in elk geval een sequencer, dus met de RM1x kun je wel de XP en iets anders aansturen...

Ik hou van hiphop met een electronische invloeden. Kubus, de beatman achter 'Opgezwolle' maakt erg mooie dingen vind ik. Hij heeft in de Jungle/D 'n B, techno scene gezeten. Deze invloeden hoor je terug in zijn beats. En dat wil ik ook.

Nou dan is de keuze makkelijk https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=38665

beetje afdingen nog en klaar ben je

Origineel geplaatst door Lacertus
Hij is niet MONO (in de zin van éénkanaals, als in de zin van niet-stereo). MonoTimbraal wil zeggen dat je er maar één geluid tegelijkertijd uit kan halen... ik denk voor jou voldoende aangezien je al een XP hebt...
I know.

Ik ken de XP niet zo goed, maar op de RM1x zit in elk geval een sequencer, dus met de RM1x kun je wel de XP en iets anders aansturen...
De XP-50 heeft ook een sequencer.

Zo'n DJX is wel heel erg keyboard achtig. Ik denk niet dat dat is wat ik zoek.

Misschien is een Roland JX-305 ook wel heel heel interessant. Veel knoppen en veel voices en users :)

Wat denk je fan de Clafia Nord Modular Keys zoals al eerder fermeld?

Zéér fet en zéér betaalbaar...

Origineel geplaatst door r.5
Wat denk je fan de Clafia Nord Modular Keys zoals al eerder fermeld?

Zéér fet en zéér betaalbaar...
Geen id. Ik ken het niet en het is te duur :( Ik heb wel heel ffies gepingelt op een NordLead 2x, erg gaaf, maja, ook te duur.

Zie dan mijn post op pagina 2...

ik heb geen kaas gegeten van hiphop (ook geen feta) maar de K-station is zeker het proberen waard.

Inspireerd, veelzijdig en klink in mijn oren aardig vol (ik ben dan ook minder verwend als het meerendeel van onze forumgenoten, maargoed).

Origineel geplaatst door driftwood
ik heb geen kaas gegeten van hiphop (ook geen feta) maar de K-station is zeker het proberen waard.

Inspireerd, veelzijdig en klink in mijn oren aardig vol (ik ben dan ook minder verwend als het meerendeel van onze forumgenoten, maargoed).
Maar monomembraal. En dat zie ik niet zo zitten.

Ik ben ook wel geïnteresseert in de Roland JX-305. Weet iemand daar wat van af? Lekker polifonisch en membraal. En er zitten aardig wat tweak knoppen op. Ook zijn de sounds georienteerd op Hiphop en Jungle. Dat zijn wel de genres waar ik mijn nieuwe synth voor wil gebruiken.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Mja, ik zie het al. Je hebt nog niet de synthforum poldercross gedaan. Pas daarna wordt dat veld unlocked.

Maar goed, jij ziet dus niet dit veld onder geboortedatum?
Ik heb het recht gekregen! Ik denk na 35 posts ofzo. 8)

Ik ben ook wel geïnteresseert in de Roland JX-305. Weet iemand daar wat van af? Lekker polifonisch en membraal. En er zitten aardig wat tweak knoppen op. Ook zijn de sounds georienteerd op Hiphop en Jungle. Dat zijn wel de genres waar ik mijn nieuwe synth voor wil gebruiken.

We hebben het toch over multiTIMbraal hoop ik he? :geslaagd:

De JX-305 is grofweg een MC-505 met toetsen. Ik weet niet of dat zo'n verbetering is op je XP-50.

Back