Welke synth moet ik hebben??

Origineel geplaatst door mc_kwok
Mja, ik zie het al. Je hebt nog niet de synthforum poldercross gedaan. Pas daarna wordt dat veld unlocked.

Maar goed, jij ziet dus niet dit veld onder geboortedatum?
Nee, dat zie ik niet staan.

Origineel geplaatst door virkaz
misschien bedoelt ie, fetta .... ? ;)
Nee, nee, nee. Echt fet gewoon. Mja ik denk phat. Fet is natuurlijk een Nederlandse verbastering van phat ^^

De North Lead 1/2 zijn erreg gaaf, maar volgens vintagesynth.com allebei ruim boven de $1000

De prijzen op vintagesynth hebben weinig overeenkomst met de realiteit. Ze zijn waarschijnlijk al jaren niet meer bijgewerkt. Ik zou eens zoeken in de 'aangeboden' rubriek hier op het forum voor realistische prijzen. www.prepal.com is ook een begin, maar pin je daar ook niet teveel op vast. Sowieso is dat allemaal Amerikaans, en dat is een andere markt. Sommige dingen zijn daar schaars die hier volop te krijgen zijn en andersom.

Zeg nee tegen de Juno-D!

De misschien wel kutste synth die er ooit gemaakt is.

Origineel geplaatst door fuse
Zeg nee tegen de Juno-D!

De misschien wel kutste synth die er ooit gemaakt is.
Really? Tell me why! :)

Origineel geplaatst door etaoin
De prijzen op vintagesynth hebben weinig overeenkomst met de realiteit. Ze zijn waarschijnlijk al jaren niet meer bijgewerkt. Ik zou eens zoeken in de 'aangeboden' rubriek hier op het forum voor realistische prijzen. www.prepal.com is ook een begin, maar pin je daar ook niet teveel op vast. Sowieso is dat allemaal Amerikaans, en dat is een andere markt. Sommige dingen zijn daar schaars die hier volop te krijgen zijn en andersom.
Okay, thanks!

synths om te checken:

novation K-station (2e hands max 300), KS 4 of KS 5 (nieuw <500), alesis micron (nieuw aanbieding 399 of 469), Nordlead 1 of 2 (2ehands tussen 400 en 600 afhankelijk van staat en evt. opties), Korg ms2000 (2ehands 400?)

synths die ik niet zou kiezen:

korg microkorg (te kleine toetsen en te weinig controls) ensoniq fizmo (niet vanwege het voedingsprobleem want dat is te fixen, maar vanwege de bediening; die zuigt nl. :) )

succis
:W

Origineel geplaatst door Hazes
synths om te checken:

novation K-station (2e hands max 300), KS 4 of KS 5 (nieuw <500), alesis micron (nieuw aanbieding 399 of 469), Nordlead 1 of 2 (2ehands tussen 400 en 600 afhankelijk van staat en evt. opties), Korg ms2000 (2ehands 400?)

synths die ik niet zou kiezen:

korg microkorg (te kleine toetsen en te weinig controls) ensoniq fizmo (niet vanwege het voedingsprobleem want dat is te fixen, maar vanwege de bediening; die zuigt nl. :) )

succis
:W
Bedankt Hazes!

Ik heb hem ook nog niet kunnen vinden voor 500 of minder. Toch teveel geld zo.

Origineel geplaatst door etaoin
Heyyyyyy waar is dat? Ik ben zelf ook nog wel in de markt voor een KS5, maar 599 bij Feedback en zelfs 638 bij Thomann is net eventjes teveel.

sorry, dat moest niet nieuw maar 2ehands zijn :)

Ah okay. Maar ik hou het toch op nieuw. Ik ben niet zo weg van 2e hands spullen... Tenzij ik iets kleins koop voor echt weinig geld. Jaja :P

Voor prijzen kun je beter een search doen op het SF zelf: bij Zoeken alleen zoeken in de marktplaats en dan zoeken op het instrument waar je de prijs van wilt weten. Dan zie je wel wat er mogelijk is aan prijzen. Prijzen verschillen wel wat per land en je weet nooit hoe gedateerd indicaties zijn. Prepal is ook niet echt representatief als je kijkt wat hetzelfde instrument hier op het SF kost.

Wat 2e-hands betreft: bij electronica maakt dat toch weinig uit in kwaliteit, maar veel in prijs. Als een synth het een paar jaar goed gedaan heeft, is de kans minder groot dat de output of zo ineens kapot gaat dan bij een nieuwe synth, waar misschien wel een kapot onderdeel in is ingebouwd. 2e-hands synths hebben dat 'teststadium' al goed doorlopen.

Wat synths betreft: 2e-hands kun je kijken naar een Nordlead 1 of 2, een Alesis Ion of KS4 (=KS5 met minder toetsen) of KS5. Er zijn nog veel meer leuke synths, maar pas op met beperkingen wat betreft polyfonie en multitimbraliteit (aantal verschillende kanalen dat de synth tegelijk kan afspelen). Nieuw is het veel beperkter. De Microkorg (=miniversie van de MS2000b), misschien de Micron (=miniversie van de Ion) en de KS4. Maar ik zie dat je al een XP-50 hebt. Heb je dan per se een synth met toetsen nodig? Anders kun je naar de rackversies van deze synths kijken; dat scheelt weer geld. Bijvoorbeeld de KS-rack of Nordrack 1 of 2. Of de Virus A of B (maar ook weer 2e-hands).

Spaar nog een beetje door en met een beetje geluk heb je voor 600€

big-clavia-modularp3.jpg

Full-size toetsen en heel veel vrij toewijsbare knoppen
(kan je ook je softsynths mee aansturen als midicontroller)
duizenden gratis downloadable pre-sets, vette sound en
met die modulaire synthengine je nog wat leren van
synthesetechnieken (je zal hem dus niet snel ontgroeien).

Origineel geplaatst door Unregistrated
Nee, nee, nee. Echt fet gewoon. Mja ik denk phat. Fet is natuurlijk een Nederlandse verbastering van phat ^^

ik vind vet veel vetter ogen dan fet. de f is veel korter dan de v. spreek maar eens uit vet... vet he? fet nie echt vet he?

pak de kstation, voor 379 eurootjes, of ks4, 499, allebei nieuw bij feedback, of was het nou FETback...?????

Origineel geplaatst door DJ Fuse
ik vind vet veel vetter ogen dan fet. de f is veel korter dan de v. spreek maar eens uit vet... vet he? fet nie echt vet he?
Ben ik het helemaal mee eens. Maar soms denk ik dat 'vet' met 'vet' wordt geassocieert. Daarom gebruik ik meestal de f inplaats van de v. Maar met de v klinkt inderdaad vetter. Ook vetter dan 'phat', want dat is als het ware 'fet', anders was het wel 'vat' geweest.

Origineel geplaatst door gijs
pak de kstation, voor 379 eurootjes, of ks4, 499, allebei nieuw bij feedback, of was het nou FETback...?????
K-station is ook leuk idd. Met full-sized toetsen. Weet iemand hoeveel voices dat ding is?

Origineel geplaatst door vinnieq
Kijk voor 2dehandsprijzen ook eens in de synthacheles lijst op http://www.synrise.de/ . Zit ook vaak in de buurt, is afgeleid van betaalde ebay prijzen.
Thanks!

Back