stukje uit nieuw dingejte

fjoesz

Gepokt en gemazeld
ik ben wel blij met de sound eigenlijk... jullie?

Attachments

• iwfyaif.mp3
    993,1 KB · Bekeken: 58
Origineel geplaatst door DJ Fuse
wel downloaden en niks zeggen he;{

Hay

vette soep dj fuse , en toch
hij klinkt wel een beetje digitaal , of ben ik nu te brutaal
hoe neem je op ,cubase, ? gebruik je ook effecten of eqelyzers ?

hij klinkt verder wel lekker hoor,maar digitale handelingen geven vaak een scherpe boventoon aan het geheel
ik hoor dat ook in mijn eigen oude tracks die ik miet eq heb opgenomen
of ik hou niet van hoog , dat kan ook

Greetz Turtel

:peukie:

ja, ik wilde eigenlijk eens een wat smeriger geluid met een digitaal randje proberen. door de mpx en sansamp en altiverb en enigma... dus ja het analoge gaat er dan wel vanaf, hoewel.. de power blijft er dan wel in zitten.. de beat is natuurlijk platgecompreste sampelerij

Ik wil dus juist elk geluid vet laten zijn maar wel dun zodat er nog veel meer bij kan. dat je dan achterlijk hard in je bek geslagen wordt. Ik vind nine inch nails dat zo ontzettend goed oen. dus we benne nog in de testfase:)

sorry, opnemen in protools. alles van mij klinkt protools en daar ben ik inmiddels goed klaar mee;{

Met een laag doorlaat filter kom je ook een heel eind met te digitale sounds.

Of pak die AX73, zet chorus op 2 en neem die ruis erbij op.
Ruis wordt zwaar onderschat. Behringer werkt ook btw. ;)

En je hoort een computer signaal of zo op de achtergrond aan een kant. Ik zou je kabels maar ff checken.

ja, ik wilde eigenlijk eens een wat smeriger geluid met een digitaal randje proberen. door de mpx en sansamp en altiverb en enigma... dus ja het analoge gaat er dan wel vanaf, hoewel.. de power blijft er dan wel in zitten.. de beat is natuurlijk platgecompreste sampelerij

Ik wil dus juist elk geluid vet laten zijn maar wel dun zodat er nog veel meer bij kan. dat je dan achterlijk hard in je bek geslagen wordt. Ik vind nine inch nails dat zo ontzettend goed oen. dus we benne nog in de testfase:)

Hay

zo een testfase is ook een goeie fase ,en iedereen wil wat anders met zijn sound
marr je hebt leuke hardware , probeer is op te nemen zonder effecten geen eq
alleen de toon in het instrument regelen,gewoon neutraal
test het maar uit, met name het hoog en de klankkleur blijft mooier
hetzelfde geld voor de softsynth

hier best een interessant stukje over hoe vangelis aan zijn volle sound kwam
wij zijn allebij geen vangelis maar die techniek is wel interesant

Together, Keith and Vangelis followed a spontaneous method of working, which they tried to preserve through the lengthy, overdub-ridden process of recording. Keith: "Most of Vangelis's music was created through overdubbing; there was no other way. With no MIDI then and only primitive sequencers, every instrument had to be played. Even some of the simpler lines were in fact frequently made up from several unison parts, to create the right tonal colour."

When recording just synths, compression and EQ proved less important than for an acoustic session: "In general, EQ was only used on keyboards to overcome the limitations of the technology. Most of those early machines were noisy or had very strange artefacts. The Elka Rhapsody had a process that was used to 'multiply' the sound to make it seem orchestral. Although it wasn't very noticeable on a single track, string lines would be built up of maybe 10 parts, and then that processing effect would be as noticeable as the music. We developed complex EQ templates to reduce that. Sometimes, on some of the more resonant sounds, if they were being used with a chorus effect and some other modulation, I might have used low-ratio compression or peak limiting, just to catch the odd stray peak. However, Vangelis is very skilled at playing within a limited dynamic range, and he would control his levels for the effect he wanted.

met de moderne pc grote harde schijven , maakt het mogelijk het thuis te proberen
zo kun je elke klank zonder digitale verandering toch beinvloeden
hetzelfde geld voor de softsynth

maak maar een testopname op die manier:yamaha:

greetz turtel:peukie:

ga ik doen.. lekker layeren.. zo had ik het inderdaad nog niet bekeken.

ik heb 128 stereosporen, dus dat moet wel lukken;)

dan kan je ipv de behoorlijk aanwezige filter, de onderlinge balans veranderen voor een opbouw oid.

ik heb dat wel eens geprobeerd met mijn virus(indigo) toen ik nog geen analoog had en wel naar de sound op zoek was.
de juno de bit en de akai(of alleen de juno of zo) kunnen(kan) samen(of met zichzelf) leuke dingen gaan doen :peukie:

lekker weglezende laatste zin trouwens:erm:

computersignaal?

My bad. M'n buizenbak is nogal gevoelig voor computers als je de gain helemaal open draait.

Ja, de sound is wel lekker, vind het melodietje niet zo..........

en een beetje digitale percussie toevoegen halverwege! :)

Origineel geplaatst door fuse
Ruis wordt zwaar onderschat. Behringer werkt ook btw. ;)

Quote van de maand! :D

Die gaat richting signature! :biertje:

Back