[Track] Wat doe ik?

hermax

Ouwe rot
In navolging van deze thread post ik hier de voorloper van die track. Eerst heb ik heel wat klanken gemaakt om ze dan te gebruiken in een tamelijk donker stuk. Tijdens het maken was ik heel enthousiast, maar enkele dagen later vond ik het toch maar stom. Ik heb dan het 'best lijkende' melodietje er uit gepikt (tss 1:23 en 2:04) en iets nieuws gemaakt.

Het is veel te lang denk ik, en de mix is helemaal niet goed (is ook niet afgewerkt)
Maar aangezien ik nogal eens te horen krijg dat mijn tracks tamelijk clean, braaf, veilig zijn (is niet erg hoor) wou ik deze dan ook eens laten horen. En misschien kunnen jullie me wel zeggen of er eigenlijk iets van te maken is, en zoja, wat dan?

hier

Mooie geluiden!
Niet mijn ding, wat is het eigenlijk?
Zoals altijd de opmerking van een ritme-knoppen-freak naar een toetsen-klavier-fetischist:
Dat ritme kan meer variatie gebruiken, op 3.30 een vete gated-snare ofzow?
Verder krijg ik beelden van civilisation-achtige spellen voor me, daarom dus juist weer pauken!?
Kortom, wat moet je ermee? --> op naar wolk 9 zou ik zeggen!

;)

Re: [Track] Wat doe ik?

Deze vind ik echt goed! Goede geluiden, goede opbouw. Niet echt een leidende melodie, maar dat hoeft ook niet; als luisteraar groei je mee met de track; de opbouw is het thema, als het ware. Ik vind 'm echt gaaf klinken; zeker niet wegdoen dus!

Maar een echt einde eraan zou wel prettig zijn; dit is het nog niet echt, denk ik. Volgens mij is 5:20 een belangrijk punt. Dan komen die zware saws erbij. De drums worden daardoor nogal weggedrukt; lijken bijna weg te faden (vooral rond 5:40 verwacht ik dat ze nu wel snel zullen verdwijnen). Volgens mij kun je dus twee dingen doen. Je kunt de drums echt laten faden, zodat je een drumloos stuk krijgt. Dat kun je dan ook, deels al tegelijk met de drums, langzaam partij voor partij weg laten faden (niet te lang over doen, anders wordt het saai natuurlijk), zodat je alleen de saws overhoudt. Die even solo laten spelen en dan ook wegfaden (in mijn hoofd klinkt dat goed :D ). Doe je dat niet, dan zullen de drums flink steviger moeten worden, misschien ook met extra bas. Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd van waar je kunt horen wat ik bedoel (bas + drums, die trouwens slecht getimed zijn en de snare is slecht, maar het gaat om het idee... :engel: ).

Origineel geplaatst door hermax
Maar aangezien ik nogal eens te horen krijg dat mijn tracks tamelijk clean, braaf, veilig zijn

Zeggen ze dat echt? Wat a-sociaal... :engel:

:D

Attachments

• wolkske.mp3
    747,8 KB · Bekeken: 61
Hay

te gek hermax, dit is beter dan die brave liedjes
mooie geluiden,lekkere beats

hermax:doei:

:okdan:

Dag Herman,

Erg geconcentreerd kan ik er hier op m'n werk niet naar luisteren ;{ ... maar ik denk toch wel dat dit een potentieel erg goede track is. De geluidskeuze is bijzonder goed en sfeervol ... heel anders toch dan ik van je gewoon ben ;) . De sfeer is eens niet meer zo vrolijk (en daar hou ik eigenlijk wel van =) ).

De drumtrack die erbij komt is ook wel leuk, maar ik ben het eens met wat Erik (Cheimoon) stelt: laat de track naar het einde toe -als je aan de finale bezig bent- stilaan wegebben om zo een outro zonder drums te creëeren.

De mixage gaf je zelf al aan dat die niet in orde was. Er zijn soms inderdaad wat geluiden te hard of te stil ... maar daarom is het natuurlijk een 'on-af' stuk ;)

Ik ga hem nog dikwijlder beluisteren, want hij is wel degelijk de moeite meer dan waard :halleluja:

Ik ben eens benieuwd naar het definitieve resultaat (ik ben niet pusherig, hoor ... absoluut niet :engel: :dubbel: )

En over die muggezifters met hun opmerkingen over 'cleane muziek' en zo ... laat ze de mugge maar ziften ;) ( ik noem geen namen hoor Erik :dubbel: ;) ).

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
En over die muggezifters met hun opmerkingen over 'cleane muziek' en zo ... laat ze de mugge maar ziften ;) ( ik noem geen namen hoor Erik :dubbel: ;) ).

Ik ook niet Danny. :W

Ik vind het wel lekker sfeervol hoor hermax,
verwerk nog iets meer scherpe randjes erin zou ik zeggen.......... wat industriële fx, een lekkere triphopbeat erbij :)

Heey, wat cool dat jullie dat goed vinden. En tegelijk ook triestig want je zou eens moeten weten wat ik allemaal al heb weggesmeten van dat genre... Ik gebruikte die dingen meestal als een soort van 'denktank' om 'het beste' er dan uit te plukken.

@Cheimoon: dat vind ik geweldig tof van je om die moeite te doen!:halleluja
Het idee is zeer goed, het is een baslijn waar ik niet op zou komen, denk ik. Ik had op dat einde ook wel wat angst om er nog iets bij te doen want het is nu al zo volgestouwd. Maar wellicht kan ik wel wat weglaten ook, want sommige frequenties zitten mekaar echt wel in de weg. Dat wordt even zoeken.
De drums, dat was wel al in mijn gedachten dat die nog verder moesten uitgewerkt worden. Het andere idee, ze wegfaden, nog niet dus dat moet ik ook even proberen.

@trigg: die industriele fx, wil ik ook proberen, maar moet ze dan eerst vinden...:)
Wat ik niet ken is een triphopbeat, hoe gaat dat? Een voorbeeld?

Danny
Ik ben eens benieuwd naar het definitieve resultaat (ik ben niet pusherig, hoor ... absoluut niet )

...De sfeer is eens niet meer zo vrolijk...
Geduld is een schone deugd...

Dat vind ik nog zacht uitgedrukt, voor mij is dit zo zwart als de pest! Daarom misschien dat ikzelf het al niet meer goed vond, het strookt niet met mijn karakter. Deze muziek maakt me somber en daar hou ik niet van.

Maar goed, ik ga vanaf vanavond eens goed aan de slag! Zal eerst mijn vriendin en kind eens keihard aanpakken, het nieuws bekijken en al mijn geld overschrijven naar een racistische partij. Dan MOET ik me echt wel rot voelen en in de juiste sfeer zitten...:D

Let op

De beer is los:D

Geduld is een schone deugd...

... en eentje dat ik niet heb :dubbel: ;)

Dat vind ik nog zacht uitgedrukt, voor mij is dit zo zwart als de pest! Daarom misschien dat ikzelf het al niet meer goed vond, het strookt niet met mijn karakter. Deze muziek maakt me somber en daar hou ik niet van.

Waarom hier zo negatief tegenover staan :confused: Niet alle mooie muziek moet klinken als een zomerse dag van 30° met een terrasje en een longdrink :)

Maar goed, ik ga vanaf vanavond eens goed aan de slag! Zal eerst mijn vriendin en kind eens keihard aanpakken, het nieuws bekijken en al mijn geld overschrijven naar een racistische partij. Dan MOET ik me echt wel rot voelen en in de juiste sfeer zitten...:D

Vergeet ook niet de kat en de hond te mishandelen, hé 8o) ... of spreek eens af, misschien wordt je helemaal depressief van mij :dubbel: ( oeps, dat klinkt niet depri ... 't zal eerder =( moeten zijn ;) ).

Serieus ... 'donkere' muziek moet toch helemaal niet depri zijn :okdan:

@trigg: die industriele fx, wil ik ook proberen, maar moet ze dan eerst vinden...:)
Wat ik niet ken is een triphopbeat, hoe gaat dat? Een voorbeeld?

Wat dacht je van zoiets als dit?

http://www.kubic.nl/wolk_beats.mp3 (niet skippen bij het luisteren, die beat komt er nl. wel vet in! :))

:eureka:

Zo dan, ik heb er wat veranderingen in aangebracht. Niet zo heel veel, voornamelijk in de drumsectie, en dit met dank aan Trigg en Cheimoon voor de ideetjes.
De mix is beter en het einde is ook afgewerkt. Ik was ook nog aan het experimenteren met stemmen die iets onherkenbaars zeggen, (teksten uit het Belgische wetboek :D ) na wat bewerkingen in audacity. Klonk goed vond ik maar met mijn huidige setup krijg ik het niet voor mekaar om audio en midi te combineren. Da's dus voor later.
De link is wel veranderd:

hier

hay hermax , je bent er een tijd mee bezig geweest he met de mix

of bent ge lekker op de vakantie geweest:D

doe je het met cubase dat mixen? ik vindt het altijd een hele klus dat mixgedoe

naar mijn idee borrelt die lekker, probeer er een stukie van 3 minuten ervan te maken
of voor de voilgende, naar mijn idee is 3 minuten zat voor een track, dat is al moeilijk genoeg
en dan kun je natuurlijk ook een lange versie maken

krijg toch het kraftwergevoel bij dit trackie :biertje:

prettige tweede paasdag

Nou, het viel me weer op, dus ik zeg het gewoon meteen nog een keer: mooie sound! :okdan:

Maar goed, het gaat om de toevoegingen. Ik heb het idee dat je een hoop geluidseffecten hebt toegevoegd (sweeps e.d.), en dat klinkt zeker goed. Je rekt wel het nummer nu erg ver uit, maar van de andere kant heb ik er niet zo'n last van; sowieso is het geen nummer met een duidelijke lead of zo, meer een ontwikkelende sfeer. De drums (want daar ging het om binnen waar het om ging ;) ) vind ik wel en niet goed. Wel: ik hoor wat je bedoelt, en dat lijkt mij een goed en vet plan. Niet: ik vind de sound niet zo sterk en het wordt écht een zooi als ze erbij komen (je lijkt mij wel :D ). Die sound ligt volgens mij vooral aan de snare: erg droog en te overheersend (en dan nog oneindig veel beter dan mijn suggestie :dubbel: ). De toms zijn cool trouwens! Wat die brij betreft: tegelijk met de drums komt er een bas, geloof ik. Misschien dat er in ruil daarvoor iets kan verdwijnen? Bijvoorbeeld een andere baslijn en de percussie?

Overigens: terugbrengen tot drie minuten lijkt mij niet echt nodig (en niet haalbaar in dit verband), maar muziek die ik luister begint dan ook van pas rond de drie minuten een beetje op gang te komen... ;)

Origineel geplaatst door Cheimoon

Overigens: terugbrengen tot drie minuten lijkt mij niet echt nodig (en niet haalbaar in dit verband), maar muziek die ik luister begint dan ook van pas rond de drie minuten een beetje op gang te komen... ;)

ja me modem ook:D

Dag Herman,

Nu dat ik terug uit vakantie ben, kan ik eindelijk je herwerkte versie eens beluisteren ;) .

Om te beginnen: het nummer klinkt nog steeds erg goed. De effecten die je hebt toegevoegd geven het nummer alleen maar meer cachet. De drums daarentegen overheersen te hard. De balans tussen drums en andere geluiden liggen niet zo goed in harmonie met mekaar. Persoonlijk had ik niet zo veel op dat gebied veranderd t.o.v. de eerste versie, maar da's natuurlijk een kwestie van smaak.

Dat het nummer lang is, vind ik niet zo erg. Het is natuurlijk geen hapklare brok die je gauw even consumeert en dan weer doorspoelt, maar dat moet ook niet. Zulke nummers zijn er al te veel tegenwoordig ;) . Het houdt eerder het midden tussen een evoluerende soundscape met enkele melodieuze intermezzo's.

Ik blijf het nog steeds knap van je vinden en ook al zou ik niet al je nummers in deze richting laten gaan, ik zou ze zeker ook niet schuwen :okdan:

Origineel geplaatst door Danny
De drums daarentegen overheersen te hard. De balans tussen drums en andere geluiden liggen niet zo goed in harmonie met mekaar.

Dat is waar. Ik ben iets te enthousiast geweest met het volume.
Maar dat is gauw veranderd, binnenkort heb IK een week vakantie :D + ALLEEN thuis (toch minstens 1 dag) en dan kan ik dit eens deftig gaan afmixen.

ben ik het niet mee eens dat die drums te hard staan. ik vind alleen de klik-snare iets te iel om alleen maar op de 2 en 4 te staan. misschien mag je met die klik juist ritmisch nog iets doen(wel iets zachter) en de 2 en 4 accentueren met nog een andere snare. hoe je dat aan het einde doet vind ik wel ok maar de track iets afremmen. in het midden mag je ons iets meer bij de lurven pakken om ons weer los te laten naar dat heroische en grootse op het laatst. coole sounds!

gr,

f

Back