Welke synth voor leads

Re: Re: Re: Re: Re: Welke synth voor leads

Re: Re: Re: Re: Re: Welke synth voor leads

Origineel geplaatst door Meinte37
Als ik de manual (en vooral de Sysex patch dump tabel) erop navlooi, lijkt het erop dat de NL3 wel degelijk semitone transpose ondersteunt en ook per sound opslaat.

Zelf gebruik ik mijn Miditemp om bepaalde midi kanalen van synths te transposen, dus het is voor mij geen issue eigenlijk.
Ik heb het toch even nagekeken in de manual.

Volgens mij kan het niet omdat de coarse en fine tune opties enkel voor oscilator 2 kunt instellen tov oscilator 1. Je hebt wel een optie onder de synth button om tranpose en detune in te stellen en op te slaan, maar dit zijn master functies, per patch opslaan kan dus niet. Zie ook plaatjes. Blijft dus over via midi een tranpose door te sturen vanaf je master synth naar

Attachments

• snag-098.jpg
    snag-098.jpg
    57,6 KB · Bekeken: 61
Re: Welke synth voor leads

Origineel geplaatst door toetsenistje
Forummers,

- de mogelijkheid om de transpose-instelling (ik speel graag leads in makkelijke toonsoorten) mee te nemen in elke geheugenplaats (Wil simpel kunnen schakelen live)

I

zonde... ik krijg vaak ook andere ideeen door dingen in eeen andere toonsoort te spelen. simpelweg door een andere plek op het toetsenbord
jezelf al die andere toonsoorten aanleren is geen overbodige luxe

Polysix,ms-20,jp-8000

Ik programmer per nummer een patch in de Miditemp en de X7, vandaar uit transpose ik dan andere synths +1 of -1, bv de Nord Lead 3. Werkt prima

tssk tssk :duivels: eigenlijk wordt je daar geen betere toetsenist van.. ik kan je aanraden toch te proberen alles te spelen in de echte toonsoort, tenzij het een super-de-super-lastig stuk is. Wat mij weleens overkomen is bij een optreden(tje) is dat ik getransponeerd stond bij een nummer, en daarna een stuk alleen moest inzetten met een heftige solo en bleek dat ik vergeten was terug te transponeren 8D of ze het gemerkt hebben? denk het wel

Maar toetsenistje.. ik begrijp echt niet wat je nu zoekt.. als je nu eens goed bedenkt wat voor een geluid je zoekt voor een bepaald nummer en of je daar echt veel geld voor uit wil trekken. Stel nu dat je gewoon je prophet (onstabiel=juist lekker) + je triton layered tot 1 lead-sound. Ik heb vette leads uit die p600 weten te pompen toen ik hem had.

heb je soms een nummer gehoord met een geluid wat je zoekt? uit je triton moet je zowat alle soorten leads kunnen toveren, van vet scheurend tot 'fluit-leadjes' :confused:

Origineel geplaatst door Sander02
Wat mij weleens overkomen is bij een optreden(tje) is dat ik getransponeerd stond bij een nummer, en daarna een stuk alleen moest inzetten met een heftige solo en bleek dat ik vergeten was terug te transponeren 8D

Dat probleem ken ik ;)

Ik gebruik transpose tijdens repetities als de gitarist of zangeres iets hoger of lager wil. Ik speel dan de originele toonzetting ipv aangepaste. Maar ik ben het met je eens dat het beter voor je spel is om dat niet te doen. Techniek maakt je lui

Ik ben er nu achter!

De prophet VS is de allermooiste leadsynthesizer ooit gemaakt. Man wat kan dat ding knallen!!!

De VS is uit 1986. Je kan hem zowel oud als nieuw laten klinken. 1 van de oudere synthesizers die nog prima mee kan komen en een Virus of JP naar de achtergrond doet verdwijnen.

allen dank voor jullie input, de synths die goed aan (bijna) al m'n eisen voldoen zijn de NL's, de X5(D) (ff geprobeerd in de winkel, klinkt best vet met gestapelde leadsounds) de Juno1/2 (verrassende sound).
Ik kijk even naar het levendige aanbod wat er is en kom er wel uit zo. Ik zal iig even melden als ik iets heb gekocht.

groeten, Marcel

thanxxx voor alle posts :walker:

Back