Sjaak
Ouwe rot
Re: Re: Re: Re: Re: Welke synth voor leads
Zelf gebruik ik mijn Miditemp om bepaalde midi kanalen van synths te transposen, dus het is voor mij geen issue eigenlijk.
Ik heb het toch even nagekeken in de manual.
Volgens mij kan het niet omdat de coarse en fine tune opties enkel voor oscilator 2 kunt instellen tov oscilator 1. Je hebt wel een optie onder de synth button om tranpose en detune in te stellen en op te slaan, maar dit zijn master functies, per patch opslaan kan dus niet. Zie ook plaatjes. Blijft dus over via midi een tranpose door te sturen vanaf je master synth naar
Origineel geplaatst door Meinte37
Als ik de manual (en vooral de Sysex patch dump tabel) erop navlooi, lijkt het erop dat de NL3 wel degelijk semitone transpose ondersteunt en ook per sound opslaat.
Zelf gebruik ik mijn Miditemp om bepaalde midi kanalen van synths te transposen, dus het is voor mij geen issue eigenlijk.
Ik heb het toch even nagekeken in de manual.
Volgens mij kan het niet omdat de coarse en fine tune opties enkel voor oscilator 2 kunt instellen tov oscilator 1. Je hebt wel een optie onder de synth button om tranpose en detune in te stellen en op te slaan, maar dit zijn master functies, per patch opslaan kan dus niet. Zie ook plaatjes. Blijft dus over via midi een tranpose door te sturen vanaf je master synth naar
eigenlijk wordt je daar geen betere toetsenist van.. ik kan je aanraden toch te proberen alles te spelen in de echte toonsoort, tenzij het een super-de-super-lastig stuk is. Wat mij weleens overkomen is bij een optreden(tje) is dat ik getransponeerd stond bij een nummer, en daarna een stuk alleen moest inzetten met een heftige solo en bleek dat ik vergeten was terug te transponeren
of ze het gemerkt hebben? denk het wel