Cubase en CS6X vraag

Cubik_Planet

Knoppofiel
Ik ben lekker aan het stoeien met mijn nieuwe CS6X.... maar stuit op een probleem...

Als ik op de CS6X in de Performance mode een EDIT opdracht uitvoer om mijn MIDI kanalen vast te leggen.... dan gaat dit allemaal goed.... ik bewaar de instellingen en heb dan bijv. op een setup zoals dit....

Part 01 EXT1 001[Grand Piano] MidiCh 01
Part 02 INT 001[Generation] MidiCh 02

Zo bouw ik dan vervolgens alle 16 kanalen op.....

Als ik de CS6X uit zet en weer aan staat alles er gewoon nog in....

In mijn Cubase maak ik vervolgens een Program Change op Channel 01 en dit gaat ook nog goed, maar na een paar keer wat Program Changes lijkt het erop alsof Cubase al mijn overige 15 kanalen ook heeft lopen te veranderen terwijl ik alleen nog maar op kanaal 01 bezig ben geweest...met als gevolg dat je dus niet meer weet welke sounds je aan het selecteren bent.....

Snap er niks van......wat doe ik fout???

Thnx

CP

Check bij midi-setup of het midi-filter geen overbodige info naar je synth stuurt. en probeer te vermijden dat aan de linkerkant van je scherm het program-nummer ingevuldt staat.
die zal die elke keer als je stopt/start je synth vertellen naar dat program-nummer te gaan. Misschien moet je ook bij de "preferences" van cubase de optie "reset on stop" ff uitzetten. die zorgt ervoor dat telkens als jij op stop drukt, je synth gereset wordt naar de instellingen die je aan de linkerkant van je scherm hebt ingevuldt. suc6
btw, op welke manier breng je die program change in?

ik doe het altijd zo: ik wil dat m'n synth ergens in het nummer naar program 20 schiet ofzo, dan ga ik een klein stukje ervoor staan en zet m'n synth op een andere program. (maakt niet uit welke). dan zet ik hem op record en druk terwijl die record op program 20 en voila, pr.change is opgenomen. even het blokje goed schuiven naar een goed moment om over te switchen en klaar. misschien dat dit je iets meer helpt

Ik probeer er juist achter te komen of het aan Cubase ligt of aan de CS6X..... ik denk zelf aan de CS6X.... heb verder alleen Sysex in de Midi filtering aanstaan binnen Cubase....

Voor alle duidelijkheid, als ik in Cubase alleen op kanaal 1 bezig ben geweest met Program Changes dan lijkt het erop dat er iets gebeurt waardoor mijn MIDI setup in mijn CS6X veranderd word......

Ow en nomraal doe ik de program changes in Cubase door het Program nummer te veranderen van het kanaal waar je op dat moment mee bezig bent.....

CP

Volgens mij lijgt het aan het feit dat je in performance mode zit. Als je een prog. change doorvoert, ga je gewoon van performance switchen, ipv voice. Heb je geen instelling op je synth die ervoor zorgt dat er alleen 'voice' progr. changes doorgestuurd worden, en geen 'performance' progr. changes?

Hmmmmm..... dat is misschien een tip.....

Ik weet dat wanneer je met een externe sequencer werkt je de synth alleen in Performance mode kunt gebruiken als je tenminste van alle 16 kanalen gebruik wilt maken......

Ik zal ff kijken of ik iets op de Yamaha in kan stellen dat hij alleen voice changes doorvoert..... want dat is eigenlijk wat hij moet doen....

Kan Cubase dit niet ??

Thnx so far...

CP

Check je midi setup van die CS6x nog eens na.
Misschien dat er wat opties niet helemaal goed staan of zo.
Zet anders de program change optie gewoon even uit.

En het maakt ook uit welk kanaal aanduiding op je program changes zit. Check anders even na in de list editor welke Cx nn sysex berichten verstuurd worden. (x is midi kanaal, nn is program in hexadecimaal)

En als ik nou de Mixer Map of Intrument File voor de CS6X in Cubase laad.... ben ik toch ook van het probleem af of niet??

Iemand die toevallig de mixer map heeft voor de CS6X en Cubase??

Greetz,

CP

Ik heb dit probleem ook wel eens gehad met m'n CS6x ...

Volgens mij komt het zo:

Je heb een bepaalde track geselecteerd in je sequencer, terwijl je via een controller message op een andere track een bepaalde patch change doet op een ander midi kanaal. Op een of andere manier stuurt de CS6x (echo) die patch change weer naar je sequencer, en wel naar de track (en dus het kanaal) die je op dat moment geselecteerd heb, dus die verandert ook lekker mee.... Ik denk dat het bug in de Cs6x is, want hij deed het niet altijd !!!!

Back