SPL Vitalizer...Welke??

ZwaarVet

Ingeburgerd
Hoi,

Ik ben op jacht naar een SPLvitalizer, maar kom verschillende versies tegen.
de Gewone, de MKII en de jack.
de jack lijkt het makkelijkst en goedkoopst te krijgen, maar hoe is het geluid in tegenstelling tot de vroegere (duurdere) modellen.
Heb wel gezien dat deze geen interne trafo heeft, en ongebalanceerde aansluitingen.
Maar is het effect hetzelfde?Of zijn er grote verschillen?

Alvast bedankt voor de moeite.....

(ik heb de zoekfunctie, hier en op google al gebruikt....;) (zonder succes dus...)

Ik heb de SPL Classic Vitalizer;ben zeer tevreden over het apparaat. Zie ze niet zo vaak te koop staan. Heb hem net als Boost303 ook nooit kunnen vergelijken met andere Vitalizers.
Kan wel zeggen dat de SPL echt ballen meegeeft aan bijv. een drumtrack, of over je gehele
track zo je wilt. Heeft zowel XLR als Jack-aansluitingen. Aanrader!

http://www.soniccircus.com/store/merchant.mvc?Product_Code=305428&Screen=PROD

http://www.audiomidi.com/common/cfm/product.cfm?pid=1824#

classicvital_lg.jpg

Misschien ook wel interessant dat de Aphex variant bij frietbek (feedback) nog maar 200 euri kost. Heb zelf nog een 104 en naar volle tevredenheid, ideaal voor drums op te peppen.
Niet hetzelfde merk, wel hetzelfde werk. ;)

Misschien ook wel interessant dat de Aphex variant

Ja maak jij het ff nog moeilijker :D thanks..

Voor zover ik begrijp van de spl site is de jack kwa geluid hetzelfde:

je kan alleen niet de 2 kanalen onafhankelijk instellen.(maar, hij gaat toch over de stereo mix)
niet gebalanceerd
externe trafo

Feit blijft dan dat het effect hetzelfde is, blijkbaar. : ..relekst....

bedankt voor de reacties

Ik heb zelf de Classic en de MK II

Persoonlijk vind ik de MK II behoorlijk stiller (wat betreft ruisniveau) en werkt deze makkelijker. zeker met stereo bronnen (links en rechts zijn gekoppeld, bij de classic niet)

De Classic klinkt net wat ruiger dan de MK II die op zijn beurt weer ronder klinkt (tsja moeilijk uitleggen in tekst), en kan je meer tweaken met de Classic.

Ik heb ook ooit eens de Aphex gehad, maar die vind ik meer een beetje vlak ten op zichte van de MK II.

in ieder geval kan ik niet kiezen, dus heb ik ze allebei (sorry dat maakt jouw keus ook niet makkelijker), maar in de dagelijkse praktijk grijp ik toch wat sneller naar de MK II.

Gr. Marco

Ik ga volgende week de jack halen....
dus keuze is gemaakt...:eureka:

Back