welk soft pakket voor RMX en producing?

Sir Ravel

basement-kru
Welk softpakket voor RMXtjes te maken en te producen?
het moet vst's aankunnen.
iets dat niet te duur is liefst .

Cubase, ja, maar da kost nogal.
Reason, bij mij mening te beperkt (wel logisch opgebouwd enz)(anders wel zalug)
FL, vind ik crappy om mee te werken (eigen mening é)
Renoize, vind ik ook supersuck om mee te werken
Muzys, kan ik nergends trail downloaden maar ziet er me een zeer flauwe seq uit
Abelton (dan nog liever reason)

andere ken ik niet echt

Greetz

Laatst gewijzigd:
Andere, goedkopere opties dan Cubase: Tracktion, Cakewak Project 5 en Zynewave Podium. Project 5 ken ik en dat vond ik redelijk gaan, maar de meningen lopen daar heeeel erg uit een. Van 9/10 scores in bladen tot mensen die het écht vonden zuigen. Je zou dit dus zelf moeten proberen. De andere twee ken ik niet. Ik heb nog geen SF'er over Podium gehoord, maar ik heb op meerdere topics gelezen dat hier meerdere mensen positief zijn over Tracktion. Verder kunnen niet veel mensen je hierbij helpen. Een sequencer is echt heel persoonlijk. De één vindt Cubase het einde, de ander ziet Logic als de heilige graal, terwijl sommigen het zweren bij Sonar. Ik doe dat bij Live :D. Want wat is er mis met het koningse Live volgens jou?

Misschien is Cubase SL dan iets voor je. Voor de gemiddelde gebruiker genoeg features, en qua prijs goedkoper dan ableton en net ietsje duurder dan Reason.

En anders...moet je maar gaan sparen voor SX :)

Origineel geplaatst door Sir Ravel
dus, zeggen dat de ene seq beter is dan de andere is grote bullsh*t?

Greetz

Nou ja, dat Logic beter is dan de standaard Music Maker is nog wel begrijpelijk. Maar als je de proffesionele pakketen bekijkt, dan blijft dat heel persoonlijk. Dat heeft de maken met je wensen (wat wil ik?) en de interface. Wat de één heerlijk vindt werken, dat hoeft voor een ander niet zo te zijn.

Ja ik zou nog even Tracktion proberen (was de vorige versie niet gratis te krijgen?) en als je dat niks vindt voor Cubase SL inderdaad gaan.

Check ff de steinberg site anders. ;)

ik vind reason wel zalug, maar ermee remixen zou ik toch niet kunnen, terwijl met cubase je ingevoegde wavs(songs) kan bewerken zodat ze met de maat meelopen (toch?)(kheb het nog niet gedaan) of zou ik dit met reason ook kunnen (via een omweg?)

Greetz

Download anders gewoon ff demoversie's van Cubase,Live,Reason etc. alles is terug te vinden op hun site's zo kun je voor jezelf uitmaken wat het makkelijkste en beste werkt voor jou.

Origineel geplaatst door Sir Ravel
ik vind reason wel zalug, maar ermee remixen zou ik toch niet kunnen, terwijl met cubase je ingevoegde wavs(songs) kan bewerken zodat ze met de maat meelopen (toch?)(kheb het nog niet gedaan) of zou ik dit met reason ook kunnen (via een omweg?)

Greetz

ja dat kan, als je Recycle gebruikt...de gerecyclede loops kan je weer in Dr.Rex inladen....

kijk trouwens ook eens naar Acid ...zou ook wel eens handig voor je kunnen zijn....maar al met al denk ik dat je niet aan Ableton Live voorbij komt, dat doet nl precies wat jij wilt ......zowel realtime loops in het tempo knallen, als VSTi's kunnen gebruiken....je moet alleen ff wennen aan de interface, maar als je de tutorials hebt gedaan dan zit dat wel goed

misschien melodyne bridge? ik weet overigens totaal niet hoe duur die is...:duivels:

Origineel geplaatst door olafmol
ja dat kan, als je Recycle gebruikt...de gerecyclede loops kan je weer in Dr.Rex inladen....

kijk trouwens ook eens naar Acid ...zou ook wel eens handig voor je kunnen zijn....maar al met al denk ik dat je niet aan Ableton Live voorbij komt, dat doet nl precies wat jij wilt ......zowel realtime loops in het tempo knallen, als VSTi's kunnen gebruiken....je moet alleen ff wennen aan de interface, maar als je de tutorials hebt gedaan dan zit dat wel goed

Ik vind de interface van Live juist to-the-point, minimaal en no-nonsens. Ik heb nog nooit zo snel een sequencer begrepen zonder eerst een dikke handleiding te gebruiken. Alleen Acid kan qua gebruiksvriendelijkheid hier aan tippen. Cubase is dan al wat stugger als je het voor het eerst doet. Logic vond ik nog steeds de hoogste leercurve hebben. Daar heb ik niets van begrepen toen ik dat eerst zag, maar ook dat is een kwestie van gewenning.

Back