Welk pakket

Welke style muziek je gaat maken is denk ik nog steeds een belangrijke openstaande vraag.
Electronische muziek: reason, fruitty loops, bitwig ableton.
Meer muzikale daw: logic cubase.
Wil je spelen en lekker kloten en knoppen draaien creatief knoppen rammen en iets minder pro
Dan de bovenste. Wil je echt componeren dan de onderste 2.
Er is geen betere. Slechts een betere voor jou.

Ik heb het hele bovenstaande lijstje gehad (elektronisch of muzikaal me :kont: )
mijn conclusie is: Toen ik eenmaal een Macbook had ben ik met Logic gaan werken.

Garagaband is te beperkt. Wil wat demotjes kunnen opnemen. Logic was ik idd vergeten. Budget tot zon 400 euro.

Heb je al een audio interface? Mocht je die nog niet hebben. Bij zowat alle audio interfaces zit er een 'lichte' versie van een bekende DAW.

Zelf gebruik ik Logic en ben er super tevreden mee. Een punt dat mij wel zorgen baart is in hoeverre Apple de "Pro" users nog wil ondersteunen met software als Logic Pro. Het rommelt er in ieder geval.

De prijs van Logic is zeker zeer aantrekkelijk te noemen, maar als ik nu zou moeten kiezen zal ik zelf toch weer sterk Cubase laten meewegen en Ableton ook, al neig ik zelf (wegens outboard synths) iets meer naar Cubase.

Back