Samplecdtjes met standaard geluiden

4-Tek

Overjarig lid
Weet iemand of er ook samplecdtjes bestaan met een volledige collectie standaard geluidjes. Je weet wel de standaard pianotjes, stringetjes, gitaartjes enzo. Wat ieder normaal mens uit een Roland JV2080 haalt.
Op zich zijn dat soort geluiden wel handig om te hebben maar ik heb geen zin om er een hele module voor te kopen. Zo'n ding doet eigenlijk toch niets anders dan wat de gemiddelde moderne (soft)sampler al kan.

Bedankt. Maar wat ik eigenlijk bedoelde was of iemand mij een goeie kon aanraden. Ik kan duizenden samplecds online vinden maar ik heb geen idee waar ik mn zuurverdiende centjes aan uit wil geven. :)

Waarom ga je niet naar een winkel met zo'n samplestation waar je op je gemakje de collectie van DMM kunt beluisteren. Rustig luisteren en dan bestellen. Ik dacht zelf dat Feedback er een heeft in Rotterdam. Ik krijg van DMM ieder jaar een brochure met de gehele samplecollectie.
Kijk anders even op www.dmm.to hun website.

Succes iig!

Thanks. Ik ga ff zoeken of wat ik zoek erbij zit. Eigenlijk ben ik op zoek naar een samplecd waarmee ik samen met een softsampler hetzelfde kan bereiken als met een jv2080 of een dergelijk apparaat maar dan op de computer. Ik vind Sampletank van IK Multimedia iets aan de prijzige kant dus ik probeer het es zo.

Origineel geplaatst door bambamstudio
kijk hier eens:

erg veel cd's

http://www.soundsonline.com/
Dat is een leuke site met erg veel dingetjes, maar omdat ze in Amerika zitten krijg je over elke bestelde cd nog ff een aanslag voor de invoer rechten... daar ben ik ook al twee keer in getrapt. :stupid

Dit je bent eigenlijk op zoek naar een GM-bread-and-butter-sample set? Waarom gebruik je niet een XG of GS softsynth? Zowel Yamaha als Roland maken die. (dat scheelt je een hoop gepriegel en geklooi voor als je een 'standaard' stringetje / piano nodig hebt.

En als je je geld gaat uitgeven aan (relatief) dure sample cd's dan zou je misschien een moeten kijken naar een module als een 2ehands jv880 ofzo (volgens mij nu eentje op marktplaats of ebay.nl) Dat is aanzetten en spellen geblazen (en niet eerst patches laden, editten etc.) Een 2e handjse kost niet eens zo heel erg veel.

[vreselijk off-topic]
sorry dat ik de discussie stoor mensen maar ik wou even zeggen tegen bazziman dat ik zooo ontzettend vrolijk word van z'n avatar dat ik er stevig aan zit te denken om me ziek te melden en lekker naar huis te gaan!
hou daar 's mee op man! :)
[/vreselijk off-topic]

Ik heb net gevonden wat ik zocht. Edirol virtual soundcanvas. Roland en Yamaha hebben inderdaad ook softsynths die dit kunnen. Maar die van Edirol is ook te krijgen als VST plugin. Dus wat makkelijker in gebruik. Ik ga thuis ff de demo es proberen. Ik laat wel weten hoe het klinkt.

Koop een nieuwe Emu sampler (bv. E5000 ultra), daar krijg je een setje met 20 CD-Roms bij, waar je zowat alles mee kan maken wat je ook met de JV2080 kan.

Emu classic reeks:
CD1 Emulator Standards en CD2 More Emulator Standards zijn zeker de moeite om te beginnen.

Met CD7 Emu Classics kan je in je sampler alle presets inladen van deze Emu modules: Proteus 1/Pop, Proteus 2/Orchestral, Proteus 3/World, Procussion, Vintage Keys.

GM banken van 1, 2, 4 en 8MB vind je op Emu CD14 Esi-32 GM Collection.

Emu Formula 4000 reeks :
in Volume 5 vind je alle presets van de meeste Emu modules.

Dan is de rekening toch gauw gemaakt, niet?

[nogmaals niet relevant voor discussie]

Tja, het is ook een vrolijk plaatje: lokatie Curacao, Jan Thiel Baai. Ik sta daar net een lekker amsteltje bright te drinken. ilk had geen sampler of minidisk mee, anders had ik nog de salsa klanken + het ruizen van de palmbomen en de zee opgenomen om eronder te zetten...

[nogmaals niet relevant voor discussie/]

Volgens mij is de edirol toch ook een roland gs moduletje?

Back