opnemen

Robarth

Nieuwkomer
Hallo proffesionals.

Ik ben net (weer) begonnen om me in de wereld van de synths te begeven, en heb de korg legacy aangeschaft.
Nu wil ik mezelf natuurlijk opnemen.
Ik heb een packard bell 2,6 gig pc met 512 ( binnenkort 1 gig ) geheugen.
Hoe kan een beginneling als ik nu het beste te werk gaan en of welke recorder ( soft of hardware ) aanschaffen?
Groeten uit amsterdam
Robarth

dat ligt er maar net aan wat je wil.... en wat je fijn vind... de een neemt op met een harddiskrecorder, de ander in de computer en in dat medium sfeert de een bij Pro Tools, de ander bij Cubase en weer een ander bij..... (name it)....

Ik zelf gebruik Cubase SX met veel plezier, maar anderen zullen vast zeggen dat Pro Tools beter is... t is maar net wat je gewend bent want als je eenmaal een van deze programma's gebruikt raad ik je aan niet zomaar te switchen want voordat je door hebt hoe het werkt ben je uuuuuuuuuurrrrrrrrrreeeeeeeeennnnnnnnnnn verder....

maar als ik jou was zou ik eerst een snellere computer kopen want hier kom je niet ver mee denk ik... 512 MB is echt heel erg weinig als je nagaat dat je al snel 45 MB kwijt bent voor een nummer op goede kwaliteit, en dan heb ik het over 2 sporen....

Origineel geplaatst door Berno
maar als ik jou was zou ik eerst een snellere computer kopen want hier kom je niet ver mee denk ik... 512 MB is echt heel erg weinig als je nagaat dat je al snel 45 MB kwijt bent voor een nummer op goede kwaliteit, en dan heb ik het over 2 sporen....

hoeft helemaal geen andere pc te kopen hoor. je hebt het toch over het RAM geheugen van 512MB? daar kun je eventueel een extra 512MB bijzetten. is comfortabel. is aan te raden.

dat voorbeeld van 45MB die je kwijt zou zijn aan een track gaat naar de harde schijf en dan hebben we het (mag ik hopen) over tientallen Gigabytes die je zult hebben.

wat betreft je vraag: nou inderdaad, dat ligt er helemaal aan wat je wil. je hebt niet zoveel hardware begrijp ik uit je verhaal, dus je kunt je PC als harddiskrecorder gebruiken. de aanschaf van een goede geluidskaart lkijkt me prioriteit nummer 1. welke kaart dan? gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen.

succes.

ik is errug amateur....

-Je PC is OK. Extra geheugen is wel wenselijk...Met zo`n PC zou ik in eerste instantie zelf géén aparte harddiskrecorder aanschaffen...

-Welk software pakket....struin op het net naar Demo`s, Freeware (Google) en ga lekker freubelen. Beslis dan welke je wil aanschaffen(demo), doneren(freeware).

-Wil je aparte sporen opnemen. Dan is een digitale mengtafel + Cubase of Ableton Live of whatever bijna noodzaak. Nadeel is dat je i(zoals eerder vermeld) lang bezig zal zijn alle functies onder de knie te krijgen. Zelf weet ik nog steeds niet welke software wil gebruiken (kopen) dus switch ik tussen allerlei (demo)programma`s , maar dit kost zoveel tijd.....

-Als je het in één track wil opnemen, zoals ook eerder gezegd....analoge mengtafel naar je geluidskaart... klaar is Robarth.

-Een hybride oplossing is ook mogelijk....(arggggh)

Je PC is ruim voldoende, voorlopig hoeft die 512 er ook niet bij aangezien je geen softsamplers gebruikt.
Hoe hoor je nu het geluid van de MS-20 plugins ? (wat voor geluidskaart heb je ?) Heb je een toetsenbord ?
Wat voor latency heb je ?
Om op te nemen heb je een audio/midi sequence programma nodig. Daarbij kan je kiezen uit bijv. Cubase, Logic e.d.
Persoonlijk zou ik met ableton Live beginnen, dat werkt lekker intuitief.

Dus 1) midi toetsenbord
2) redelijke geluidskaart (raad zelf altijd RME aan maar dat is voor jou overkill lijkt me)
3) midi sequence /audio programma (Ableton Live)

om wat je opneemt ook op een beetje goede kwaliteit op te nemen???? zodat het nog redelijk klinkt...??? ik ben echt 45 MB kwijt aan een beetje liedje.... en ik dacht te lezen dat die gast 512MB geheugen had, geen werkgeheugen want dan is het voldoende....

Origineel geplaatst door Unic
http://members.home.nl/a.c.vanbeek/Unic%20-%20%20Home%20where%20the%20angels%20are.mp3
opname van een kwartier...
P2 met 288 intern geheugen.
is toch goed zo?:)

Nee dat kan zo echt niet hoor ! Je hoort echt duidelijk dat het geheugen aan de krappe kant is. Probeer het eens met 512 mb geheugen, misschien kan je mix dan wat meer ademen.
:D

Audio opnemen op een PII kan natuurlijk best (hangt mee van de hd en geluidskaart af) maar ik denk de de Korg legacy collectie toch een wat zwaardere PC dan een PII nodig heeft i.v.m. cpu verbruik.

Waarschijnlijk is de topicstarter met alleen al een audio/midi seq geholpen...

Origineel geplaatst door Backdrop
Nee dat kan zo echt niet hoor ! Je hoort echt duidelijk dat het geheugen aan de krappe kant is. Probeer het eens met 512 mb geheugen, misschien kan je mix dan wat meer ademen.
:D

wat een gelul zeg.:dubbel:

sorry hoor:)

heeft met bytes per seconde te maken:)

EUh...uit een Korg legacy komt trouwens ook gewoon geluid. waarom een korg nou meer moet hebben dan een ander.... leg eens uit.

System Requirements

MACINTOSH

CPU: Apple G4/800MHz or faster, G4/1.25GHz or faster recommended (Some preset combination programs in Legacy Cell structure require G4/1.25GHz or faster)

Memory: 256 MB or larger, 512 MB or larger recommended

Display: 1,024 x 768 – 32,000 colors or higher
- Operating System
Mac OS X 10.2.6 or later
- Audio Interface (* 2)

Stand-alone: Core Audio compatible audio interface (Macintosh's on-board sound output port can be used)

Plug-in: Depends on system requirements of host application program (*3)

WINDOWS

CPU: Intel Pentium 4/1.5GHz, Pentium M (Centrino)/1.3GHz, Celeron/1.8GHz, AMD Athlon XP/2000+ or faster

Memory: 256 MB or larger, 512 MB or larger recommended

Display: 1024 x 768 - 16 bit colors or higher
- Operating System
Windows XP Home Edition/Professional SP1
- Audio Interface (*2)

Sorry ik had het begin van de thread niet goed gelezen... KORG LEGACY....

Dan raad ik je aan een versie van Ableton Live 4 te bemachtigen , en het opnemen direct via dat programma op je PC te doen...

:biertje:

Origineel geplaatst door Unic

EUh...uit een Korg legacy komt trouwens ook gewoon geluid. waarom een korg nou meer moet hebben dan een ander.... leg eens uit.

De korg Legacy collection bestaat uit vier plugins met een hardware controller.Er komt dus geen geluid uit de "ms-20". En de plugins zijn redelijk zwaar dus hij zit goed met z'n 2.6 GHz.

Origineel geplaatst door Backdrop
De korg Legacy collection bestaat uit vier plugins met een hardware controller.Er komt dus geen geluid uit de "ms-20". En de plugins zijn redelijk zwaar dus hij zit goed met z'n 2.6 GHz.

dan heb ik niks gezegd:engel:

ghegehegheghe:D

maar succes met je muziek meastrooooo!!:biertje:

Back