Origineel geplaatst door radiance
Volgens mij bedoeld MadR of je ook een aardlus kan krijgen als je stopcontact ongeaard is maar je wel geaarde verdeelstekkerdozen gaat gebruiken.
Ondanks dat alles zoals je zegt ongeaard is kun je WEL ardlussen krijgen. De aarde van alle apparaten (als ze tenminste geaarde stekkers hebben) is met elkaar verbonden via de stekkerdoos en OOK nog eens via de audio kabels....
Ckeck deze link voor een uitgebreide uitleg...
juist ! ik snap het nu helemaal .. me 19 inch gear word dan via het 19" rack en via de aarde gekoppelt
dat gaat problemen opleveren .. er mag maar 1 koppeling zijn !
wat jammer dat ik nooit die NOB transformator sloffente pakken heb gekregen ( als iemand ze nog te koop weet .. let me know !!!!!! )
wat het mooiste is dus zo'n scheidingstrafo ..
die zorgt voor een nieuwe schone aarde en is geen enkele vervuiling
echter je moet wel het sterprinicipe toepassen .. want ECHT groundloop vrij bestaat niet !
het is namelijk zo dat als je groundloop onderhevige apparaat hebt ... zoals ik .. met me tascam m3500
dat een scheidingstrafo voor veel ruimte zorgt .. aardlussen onstaan namelijk erg snel als de aarde niet schoon is .. die vervuiling trekt elkaar aan zeg maar ..
Als je dus de aarde schoon aanlevert is geen vieze aarde die kan overspringen ..
maar omdat ik veel ongebalanceerde inputs en loops op me tascam aansluit ga ik wel voor het steraarde prinicpe in me mixer en me gear .. dat wordt dus humfrees kopen of zelf iets maken en zorgen dat alle apparaten maar met 1 aarde verbonden wordt ..
dus of via de aarde van de stekker dan wel via de mixer ( de tascam heeft een aarde aansluiting op zijn PSU .. die zal er neit voor niks zitten denk ik dan ! )
En ohja ik heb al van meerdere audiofielen stukken op het net gelezen dat een scheidingsfilter zo goed als altijd voor beter geluid, gedefineerder, beter gebanceerd etc zorgt .. vooral in de wat oudere huizen !
nou ja jullie horen het nog wel .. ik hoop wel snel !