[techno] - No name yet

Zaaz

Layering different sounds
Ik was zaterdag in een creatieve bui, en dit is het resultaat. Ik vind het zelf mijn beste track tot nu toe, maar wat vinden jullie?

www.zaaz.nl/X03-03.mp3

Alle kritiek is welkom.

Ok, misschien had ik het iets wervender moeten brengen:

Vette, vette techno-track!

... of schiet ik nu weer door?

In ieder geval nog steeds: alle kritiek = welkom. Ook de slechte.

Wat een rare bassdrum. Volgens mij mis je ook (behoorlijk) wat laag in je mix.
Het nummer is niet echt slecht, maar ik vind het ook niet echt boeiend om 6 minuten naar te luisteren. Het mist een soort "thema"...

Waar heb je het mee gemaakt?

Basdrum en laag vind ik inderdaad nog steeds verrekte lastig om goed te krijgen. Ik weet niet of het aan mijn speakers (Tannoy Actives), of de ruimte ligt. Ik had juist het idee dat het bij dit nummer wel ok zat, maar goed, terug naar mastering dan maar ;).

Het ontbreken van een duidelijk thema klopt wel, maar ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet: Mijn favoriete technotracks hebben ook geen duidelijk thema, maar wel een bepaald gevoel of drive. Ik denk dat als ik hier een thema aan ga toevoegen dat het al snel een soort trance-deuntje wordt of zo?

Gemaakt met:
- Alle percussie: Waldorf RackAttack
- Bass: Virus C
- De rest + sequencen: EMU XL7

Thanks voor je commentaar. Ik vind het moeilijk objectief te blijven op nummers die ik zelf gemaakt heb.

'k vind het ni slecht,
precies nen Track van een Live optreden.

Voor mij stoort het ni dat die BD er niet echt door komt,
maar in't begin is't wel precies dat ie 2 keer te horen is door die reverb.
(oeps... de reverb zat hier op m'n mengboard...)

Volgens mij moet die kick meer mid freq hebben want op laag zit die Virus C Bass.
(of anders je pre-delay van je reverb eens proberen te veranderen.)

en idd, de BD valt geregeld weg...

HomePage StephenM

Ik zal eens proberen met equalizen de kick en de bas uit elkaar te krijgen. Misschien helpt het als ik de kick sidechain aan de bas?

De pre-delay van de reverb veranderen wordt lastig, aangezien ik op geen van beide reverb heb staan. Thanks voor je commentaar

gave foto's of je site trouwens...

Back