Patchmix DSP routing deskundigen gezocht

gijs

.
Heb na een computerloze tijd (moederbord doorgefikt :S) eindelijk weer een apparaat waar ik mijn E-MU 0404 in kan hangen. Heb bijna alles weer zo'n beetje ingesteld zoals ik het wil, maar kom met 1 ding niet verder.

Wat ik wil:

Een stuk audio dat ik in FL of met mijn harde synths heb gemaakt in Cooledit voorzien van wat extra improvisatie. Ik wil dus een basistrack laten afspelen en tegelijkertijd via mijn audio in een tweede spoor van improvisatie opnemen. Echter, als ik dat nu doe, neemt ie in het nieuwe spoor ook het interne signaal op dat ik aan het afspelen ben.

Kom niet uit de manual hoe ik in kan stellen wat ik wil, dus kan iemand me verder helpen? Of heeft iemand miss al een bruikbare Patchmix Session voor me?

Thanx!

Het klinkt alsof je aan het opnemen bent van de master en niet van de track die je hebben moet.

Ik ken Cooledit verder niet, maar aangenomen dat je via ASIO opneemt (anders kan het sowieso niet - via de WAVE OUT is maar 1 stereo-paar) moet je in Cooledit op je ene spoor ASIO IN 1/2 laten binnenkomen en op het ander ASIO IN 3/4. Ik neem even aan dat je FL output op ASIO OUT 1/2 hebt staan. Dan zet je op die "strip" een SEND naar ASIO IN 1/2. Op de strip waar je audio op binnen komt zet je een SEND naar ASIO IN 3/4.
Als je de analoge ingangen van de kaart gebruikt zul je waarschijnlijk een aparte links en rechts strip hebben. Het makkelijkst is dan om die eerst via een AUX kanaal te combineren en op de AUX de juiste SEND te zetten. Je kunt namelijk niet twee strips naar dezelfde ASIO IN sturen. Wel even de aux-return wegdraaien anders komt het twee keer op je master aan.

Ik heb zelf een 1212m, dus geen idee of deze sessie het bij jou doet, maar wat hierboven omschreven staat zit erin:

Attachments

• tweetracksessie.zip
    906 bytes · Bekeken: 103
Hallo,

Deze draad weer ff oprakelen. Ik heb nix fatsoenlijks om op te monitoren en wil daarom gewoon alles via de koptelefoon op mijn mixer aangesloten afluisteren.
Dus heb ik nu de output van de 0404 aangesloten op de mixer. Maar ik wil ook opnemen wat ik maak, dus heb ik de mixer weer aangesloten op de input van de geluidskaart. Echter, in de sessies die ik tot op heden gebruikte, gaat dan het geluid rondzingen, omdat de output weer aan de input gevoerd wordt.

Is het mogelijk dit te scheiden? Dus dat het input-kanaal niet ook aan het output kanaal doorgegeven wordt?

Thanx!

Gijs,

Ik denk dat je even moet uitleggen hoe je het nu in je patchmix hebt staan, want in principe geldt hiervoor vrijwel hetzelfde antwoord als op je vorige vraag.

Origineel geplaatst door gijs
Hallo,

Deze draad weer ff oprakelen. Ik heb nix fatsoenlijks om op te monitoren en wil daarom gewoon alles via de koptelefoon op mijn mixer aangesloten afluisteren.
Dus heb ik nu de output van de 0404 aangesloten op de mixer. Maar ik wil ook opnemen wat ik maak, dus heb ik de mixer weer aangesloten op de input van de geluidskaart. Echter, in de sessies die ik tot op heden gebruikte, gaat dan het geluid rondzingen, omdat de output weer aan de input gevoerd wordt.

Is het mogelijk dit te scheiden? Dus dat het input-kanaal niet ook aan het output kanaal doorgegeven wordt?

Thanx!

desnoods gooi je dan toch ff een send op het input-kanaal,naar een ASIO kanaal dat je niet gebruikt,dan hoor je ook niks...kom op,ff logies nadenken dan kan je dr ook wel opkomen...;)

thanx dione,

ok beetje lui ben ik ook. die interface van patchmix schrok mij als alpha vanaf het begin al zo af, dat ik nooit verder ben gekomen dan de preset-sessies:D:D

Als je mixer auxen heeft...

Als je mixer auxen heeft...

...kun je ook het op te nemen signaal via een aux naar de computer terug leiden. Dan hou je je complete mix voor het afluisteren. Als je een mixer hebt met afzonderlijke uitgangen is het natuurlijk helemaal een eitje.

ik heb ook wel eens een dj mix opgenomen in wavelab en om hem te kunnen luisteren terwijl je opneemt moet je volgens mij bij wave L R geen asio kiezen maar in en out (ik zou het niet meer zeker weten)

dank nog voor deze reacties, maar heb inmiddels meer afluisteringsmogelijkheden dan alleen een koptelefoon. alle hardware gaat nu via mun mixer de computer in, dan gaan de vst's erbij en ik monitor via de output van de pc...

en wat betreft mijn oorspronkelijke vraag: het lukt nu wel in Cool, alleen dan mono. Heel vaag. Maar gebruik nu Wavelab (lees: ben te lui om het in Cool uit te vinden :D)

Je kan ook een hele track recorden in fruity, dan moet je op een vrij kanaal in de FL Mixer de input op 1 van de ingangen van je soundcard zetten waar je synth opzit (hiervoor is wel asio vereist meen ik....). Als je daarna recht onder op dat icoontje met dat floppy drukt vraagtie om een locaktie om de .wav file weg te schrijven..

Hierna zorg je gewoon dat je record button in FL aanstaan, en druk op play...
De noten worden dan via midi naar buiten gestuurd en de audio van je synth word gelijk opgenomen..

En dan kan je eventueel die file gewoon editen in cool edit, en daarna gewoon even opnieuw importen in je sampler track van fruity of in je playlist...

hoop dat je er wat aan hebt..!!

:)

Re: Als je mixer auxen heeft...

Re: Als je mixer auxen heeft...

Origineel geplaatst door pjeut
...kun je ook het op te nemen signaal via een aux naar de computer terug leiden. Dan hou je je complete mix voor het afluisteren. Als je een mixer hebt met afzonderlijke uitgangen is het natuurlijk helemaal een eitje.

Zelfs met de control room outputs van je mixer direct in een IN is nog een eitje. Je hoeft enkel in de gaten te houden wat er je computer uitgaat en binnenkomt en dat in strips met sends om te zetten. Ik heb thuis wel een sessie luisteren waarin je de monitoring 'output' kan gebruiken voor je hoofdtelefoon. In principe wil je dan, neem ik aan, de mix horen nadat ie door je mixer is gekomen. In het geval van submixen op bussen kun je die ook lussen naar je emu en apart afluisteren. Het is echt een kwestie van even een schemaatje maken op papier van wat er nu werkelijk moet gebeuren en dan de software zo instellen.

Ik vond de interface in het begin ook lastig, maar je moet er gewoon mee aan de slag.

Origineel geplaatst door gijs
dank nog voor deze reacties, maar heb inmiddels meer afluisteringsmogelijkheden dan alleen een koptelefoon. alle hardware gaat nu via mun mixer de computer in, dan gaan de vst's erbij en ik monitor via de output van de pc...

Ik doe het precies andersom, VST's door mn mixer heen --> virus erbij--> terug in emu 1820m, monitoring (of vst output, of éindmix). En dan kan ik die stroom aan geluid ook nog opnemen.:geslaagd:

Back