UAD plugin + FL5???

Jos Pos

Ouwe rot
Hey mensen,

Ik was aant denken om wa meer power in FL5 te gooien met de UAD-plugins. MAar nu heb ik gehoord dat als je bv een compressor op een track zet, dit voor een latency zorgt. (die toch wel hoorbaar is).
Nu heb ik dit probleem ook wel met mn waves-plugins, die zorgt voor een bepaalde track met die plugin ook voor een kleine hoorbare latency. Maar het kan juist nog door de beugel.
Is het met de UAD-plugs groter dit verschil, is dat omdat ze werken met dsp-kaart???
Als dat zo is, dan is het feitelijk onmogelijk om FL5 met UAD op een fantsoenlijke manier te laten werken. Of zie ik dit dan weer verkeerd..??
Hulp graag:luv: !!

Jos, heb jij wel eens de manual van je UAD doorgelezen? Denk 't niet. Daarin staat dat de latency 2 x je normale latency is. Niets aan te doen in Fruity Loops denk ik. Als je Cubase gebruikt dan merk je het niet. Daar wordt de volledige latency gecompenseerd.

kan je met bussen werken binnen fruity ?
dan zou je alle kanalen zonder uad naar de ene bus met vertraging kunnen sturen
( er zit een delay compensation plug bij de uad)
en die met UAD naar een andere bus ...

Origineel geplaatst door MadR
kan je met bussen werken binnen fruity ?
dan zou je alle kanalen zonder uad naar de ene bus met vertraging kunnen sturen
( er zit een delay compensation plug bij de uad)
en die met UAD naar een andere bus ...

Je kan idd werken met bussen in FL5, dus met zo'n delay-compensation zou had dan misschien toch wel kunne werken...
Toch,... zijn er misschien hier mensen die werken met de uad's in FL?? of die dat hebben geprobeerd?
Het zou zonde zijn die plugins te kopen en ze dan toch niet fantsoenlijk te kunnen gebruiken.

Back