Track WIP

pad

flampad
Deze week heb ik samen met een vriend ff muziek lopen maken. Ik heb even heel snel een opzetje gemaakt. Hij is verre van af, ik heb lopen klooien met mute/unmute, dus het kan wat brak klinken, maar dan heb je wel een idee... :)
Ik heb 5 minuten opgenomen, dus hij breekt aan het eind nogal abrupt af... Enjoy!

Link: KLIK (+/- 4 MB)

Ook zelf een beetje met muziek zitten klooien... hier de WIP:

KLIK (+/- 4 MB

Ook deze kapt af na 5 minuten... :engel:

Laatst gewijzigd:
Welaan dan, omdat je aandringt. :)

Die eerste, wel ik ga je gelijk geven, vind ik echt niks aan, dus de moeite niet om iets over te zeggen.

Die tweede dat is meer in de goeie richting. Maar er gebeurt veel te weinig naar mijn smaak. Als je beslist om muziek te maken zonder herkenbare melodie moet je er toch voor zorgen dat de (plaatsvervangende) geluiden voldoende interesse kunnen opwekken. Dat gebeurt hier wel, maar na een minuutje of wat heb ik het wel gehoord en buiten het laten wegvallen en terug bijkomen van die geluiden gebeurt er daarna niet veel meer.
Kort gezegd, het is een goeie basis, maar er moet nog zoveel meer bij.

Tis zoals Hermaxx zegt een leuke basis (2de track). Een beetje in de stijl van Global Underground Nubreed proggie (deed me denken aan de stijl van Lee Burridge). Misschien wat betere samples voor je percussie geluiden gebruiken; deze klinken een beetje GM. Het klinkt idd ook reasonachtig door die filters en verb op de samples. Dat geluidje wat er op 2.00 min inkomt zou ik vervangen door een wat subtielere sound en wat meer proggie sweeps 'n splashes.
Met een beetje sleutelen en misschien met rewire wat vst plugs over je sporen halen heb je best een leuk proggie muziekje.

Back