beste Tom...
beste Tom...
Ten eerste zoek eens in de zoekfunctie bij;
- Yamaha Motif
- Roland Fantom X
- Korg extreme
- Korg Triton....
En zoek naar de Rolandssites, Yamaha sites etc.... en zoek naar demo's ( liefst losase patches) en kijk uiteraard eens bij
muziekzaken in je buurt en luister,speel,betast etc...
Ten 2 de Tips,ideeen ed... van mijn kant
1; Wat is je budget ?
2; Wat wil je er op hebben ? ( samplermogelijkheden, drumpads, sequencer intern, geheugenuitbreidings mogelijkh etc...)
3. waar ben je qua geluidssynthese naar opzoek ? ( veel realistische acoestische klanken ? veel echte synth klanken etc...)
Ik zou en das heel persoonlijk; indien je opzoek bent naar een echt alround dingen en heel veel waarde hecht aan echte
goede realistische geluiden je keuze beperken tot eigelijk ( vind ik dan) de 2 grootste : Yamaha en Roland. Je krijgt hiervoor het meeste waarde voor je geld....
Een paar dingen die ik vind uit eigen ervaring ( luisteren, spelen en gevoelsmatig...)
- Koop een Korg Triton, Extreme, wanneer je minder waarde hecht aan de realiteit van je acoestische geluiden.... maar wel wanneer je waarde hecht aan gemak en bijv; leads, pads, sfeer sounds etc.... de Korg Triton,extreme ed.... staan daarom ook vooral bekend voor de Filmmuziek wereld en voor de RnB/Rap/Urban scene ( alhoewel dit ook wel een beetje
overgehyped wordt, naar mijn mening)
Ik zelf heb een korg triton Pro X ( 8

voor vooral dus wat ik hierboven noemde...)
en Korg is vrij duur merk....
- Roland en Yamaha zijn een beetje om en om wat betreft sounds; daar bedoel ik mee dat ik de snaarinstrumenten in de breetste zin van het woord, bij de Roland Fantom X onwijs mooi vind in verband met ''n velocity.... ik heb eigelijk nog nooit zo'n mooie synth gitaren met name gehoord als bij hen.
Daar en tegen vind ik de blazers, en met name de houten, weer iets beter bij Yamaha... die sopraansax
Maar ik denk dat wanneer je een Roland Fantom X8 zou kopen krijg je het meeste voor, naar mijn idee ( is volgens mij iets van 50/ 80 euro duurder dan de Motif 8, dus daar licht het niet aan...) aangezien dit weer een heel overzichtelijke
programering heeft met kleurscherm en van die drum padjes.... ze hebben allebei een sampler, sequencer etc... kijk voor specificaties op beidde sites, want ik weet niet hoeveeel waarde je daar aan hecht...
Wanneer je zegt ik wil alleen goede geluidenmogelijkh en een sampler koop dan misschien 1 of 2 modules van de beidde merken.... ( ik weet niet in hoeverre je hier ervaring hebt... maar dit is gewoon een heel uitgebreid kastje... en veel goedkoper en uiteraard zonder toetsen) aangezien je al een 88 toesten piano ? hebt... Wel een pre zit er midi op?
Ik zou willen zeggen bezoek diverse winkels en probeer vanalles uit...
Misschien ga je wel voor een Korg extreme ?
Succes