realtime beessie

TraiZor

Ouwe rot
ik ben op zoek naar een synth waarbij je via midi totale soundsynthese en verandering kan doen: dus dat je bv.
- osc1 kan laten morphen van square naar saw etc via midi.
- de balancen regelen van de 4 oscs (ik noem er maar wat).
- maar ook van de envelopes van filter en amplitude helemaal via midi. enz.

is dit mogelijk (misschien al met de virus ofzo?)?. mag best een monofone synth zijn.

dit kan in ieder geval met al mijn synths.

Yamaha AN1x, Waldorf microQ, Access Virus

als je aan een knopje draait, stuurt de synth dit naar buiten als midicontroller- of sysex-data.
als je diezelfde data naar je synth stuurt, reageert die daar op alsof je aan het knopje zelf draait.
(vele synth-editors werken trouwens ook op deze manier.)

ja maar ook een morph van de ene osc vorm naar de ander (oftewel 128 nieuwe wave forms)??

osc is wel het meest complexe voorbeeld. :)
osc:
in iedere synth zitten vaste osc vormen (inclusief op mq en virus een aantal ingebakken waveforms) die je kan selecteren. morphen hiertussen kan niet.
w.b. waveforms. hier kan je wel 'door' de wave scrollen met behulp van de pulsewith, maar ook niet morphen.
an1x heeft alleen maar de keuze tussen 4 osc vormen.

verder:
balance van iedere osc kan je regelen via midi
attack, decay, sustain en release van de envelopes kan je ook aansturen via midi

als je tussen verschillende osc vormen wil morphen, dan moet je misschien zoeken in de richting van een waldorf microwave?

Koop een (micro)modular!! daar kan je morph's instellen naar wellust. het is een VA synth waarbij het programmeren
op je beeldscherm gebeurd. de knoppen op je scherm kun je toewijzen aan de fysieke knoppen op je modular (of andere synth natuurlijk). in dat programma kan je extreme morph's maken. het is moeilijk uit te leggen eigenlijk.
kijk maar eens op www.clavia.se bij modular>>patch examples

jaa zoiets ziet er inderdaad vet uit :)

Origineel geplaatst door Sander02
daar kan je morph's instellen naar wellust. het is een VA synth waarbij het programmeren
op je beeldscherm gebeurd. de knoppen op je scherm kun je toewijzen aan de fysieke knoppen op je modular

betekent dat dat je kan morphen zonder dat de computer aan staat?

de reden dat ik wil morphen is omdat ik er live gebruik van wil maken.. relaxt als dat kan, toch? :okdan:

Enne.. het inprogrammeren van eigen waveforms, kan dat (op virus/microwave/modular)?

morphen kan binnen één patch op de micromodular wel... al heb ik een mm gehad en niet zoveel gedaan met de waveforms dus ik weet niet in hoeverre je de oscillatoren je eigen waveform mee kan geven.

inprogrammeren waveforms:
virus > nee
microwave > ja
modular > nee (zie hieronder:)) wel oscillator aanpassen aan de hand van envelopes en dergelijke

Laatst gewijzigd:
De Micromod heeft erg veel mogelijkheden om bestaande oscillatoren te veranderen, maar je kan er helaas geen eigen waves in stoppen.

Je kan hem wel als effectapparaat gebruiken en de interne LFO's en sequencers gebruiken om effecten te besturen, geclockt aan midi clock.

Vette shit, maar wel sijle leercurve.

als je je oscillator zelf een andere waveform wilt geven of wil laten morphen tussen verschillende vormen, ben je in principe op zoek naar een (dure?) wavetable synthesizer.

misschien kan http://www.wavesynth.com/ wat meer informatie geven over wavetable synths

Yep, je kan ook niet alles hebben! ik vind dat het beestje al aardig wat kan en zeker voor dat geld.
Ik heb wel eens de videorecorder gewoon op een zender gezet, vervolgens in de MM een patch gemaakt die het binnenkomende geluid van de video via een sequencer en envelopes in stukjes hakt op de maat. lekker random! erg vet
had ik al verteld dat er een 11-bands vocoder in zit?:{

TraiZor wil wel alles hebben geloof ik als ie wil kunnen morphen tussen verschillende OSC vormen.

Weet je al wat je zoekt TraiZor?

Misschien zou die iets met een simpele crossfade kunnen verzinnen tussen 2 synth's. de micro heeft audio inputs

mja als je 1 multitimbrale synth hebt met tenminste 2 parts multi timbre dan kan je datzelfde bereiken door beide parts met dezelfde nootjes aan te sturen en via midi het volume van beide parts te regelen.... toch ? :)

Ik denk dat ik toch wel weet wat ik neem: een virus B :)

want als je de levels van elke osc voor elke timbre kan regelen kan je toch een beetje morphen zeg maar. Ook als je een beetje met de pitch met subtiele mate speelt voor elke osc onafhankelijk krijgt het ook een levendig effect.

En deze bak kun je volledig met midi besturen (toch?).

En verder: ik heb geen effectenbakken en geen mixer dus moet de synth zelf FX hebben, en dat heeft deze genoeg, heb ik vernomen.

met een virus kan je een heleboel leuke dingen doen ;)

maar geen oscillatorvormen morphen !!

virus B heeft als FX aan boord:

per part afzonderlijk:
EQUALIZER
PHASER
CHORUS
ANALOG BOOST
RING MODULATOR
DISTORTION

global:
reverb of delay globaal over alle 16 parts

en heeft een vocoder aan boord.