realtime beessie

met de micromodular kan je geluiden maken die vele malen complexer zijn dan wat op de virus mogelijk is. :)

het toongeneratorgedeelte van de virus bestaat uit 3 oscillatoren, 2 filters en 3 lfo's
op de oscillatoren kan je weer 5 types frequentiemodulatie loslaten maar dan heb je het gehad.

op de micromodular kan je willekeurig alle modules (osc,lfo,filter,etc,etc,etc,etc) aan elkaar knopen.

ohw. kan je de virus ook gebruiken als effectenbak?
want dan koop ik eerst de virus en later een MM zodat ik toch nog delay heb op de MM..

je hebt een aantal soorten delaymodules op de MM !, alleen de MM heeft geen reverb...

als je enkel kijkt naar het effectenbak-principe dan werkt de microModular stukken beter dan de virus naar mijn mening... want je kan er echt alles mee bereiken (behalve die reverb dus) (maar die kan je weer als los kastje kopen of softwarematig toevoegen)

ja maar die delay's waren niet goed (2sec max ofzo?), en er zit dus geen reverb op. maar ik doel niet op een virus als enkel een effectenbak, maar als 2 in 1. of kan dat niet?
ik dacht dat je gewoon audio in de inputs gooit en dat er het bewerkte signaal uit komt met de benodigde reverb.
zo werkt de rs7000 tenminste.

zo werkt de virus ook :)
als je m ook als meer dan monofone of maximaal 4 stemmige synth wilt gebruiken kan je beter een virus B kopen denk ik.

klinkt gewoon vett!

ik heb het even voor je opgezocht., de delaytijden op de micromodular lopen trouwens van 1 milliseconde tot 18 seconden...

oke dan lijkt me dit toch het beste: koop ik eerst de virus en later een MM zodat ik toch nog reverb heb op de MM :)

maarre een normale nord modular geupgrade heeft 8 DSP's dus 8 timbres he? is dat niet een goeie optie ipv een virus? want ik ben wel in voor wat freaky geluiden en op een bak waar je niet zo snel op uitgekeken raakt.

enne zit je dan lang te computeren als je zo'n modular hebt? of kan je er prima mee overweg zonder computer?

ik wil eigenlijk ook wel een grote modular :)

een geupgrade modular heeft nog steeds 4 parts, alleen een 2x zo grote polyfonie. dus 32 in plaats va n 16 stemmig

en lang computeren...:
het maken van goede patches kost relatief veel tijd.
binnen een patch kan je weer knoppen toewijzen die je gebruikt om de filters etc binnen je patch te wijzigen. voor dat laatste gedeelte heb je je computer niet nodig.

een virus b en een modular kosten ongeveer hetzelfde (zo'n €1100), maar ja, dan zit ik weer met die reverb bij de modular. Toch maar een virus hehe. :)

maar met het inladen van patches he, moet je eerst de patch maken op pc, dan inladen, en kan je 'm dan pas horen? of kan je em on-the-fly horen als je aan de virtuele knopjes draait op je pc (net als een softsynth)?

en ik heb iets gelezen over dat je 2 midi interfaces nodig zou hebben?

Origineel geplaatst door TraiZor
een virus b en een modular kosten ongeveer hetzelfde (zo'n €1100

Een Nord Modular voor €1100? Rack of keys en weet je ook waar?

nord modular keys loopt al snel richting 1700 euro (feedback)

[edit: taalfoutje]

Laatst gewijzigd:
is die morpheus geschikt voor dance muziek? dus techno/hardcore/trance enzo.
en heeft ie knoppen of is het een rack synth?

over die 1100 euro: dat zijn denk ik de gemiddelde prijzen met 2e hands samen ofzo.. namelijk de prijzen die ze bij the synthsite geven.

emu_morpheus.jpg

Lijkt me een rack synth ;) maar hij heeft ook knopjes hoor.

Maar wellicht wil je knoppen waarmee je realtime het geluid kan wijzigen? Daar is deze niet zo mee uitgerust, afgaande op het uiterlijk.
Maar, via MIDI en een externe controller kan het misschien toch, zoiets vind je dan terug in de handleiding.

Laatst gewijzigd:
is die morpheus geschikt voor dance muziek? dus techno/hardcore/trance enzo.

Van http://www.vintagesynth.org/emu/morpheus.shtml geplukt:

'The Morpheus is a digital rackmount synthesizer. It features complete 16-channel MIDI implementation that can control most parameters as well. The Morpheus is also easy and intuitive to operate. This plus a dual effects processor and up to six individual outputs make this a professional synth worthy of professional studio work. From film scores to textural ambiences, the Morpheus and its new Z-Plane technology will satisfy you. It is used by Orbital, Astral Projection, Hardfloor, LTJ Bukem and Fluke'

Aan de gebruikers te zien lijkt het bakje me wel geschikt voor dance muziek. ;) Bijna alle parameters zijn via MIDI te veranderen, maar je hebt dus wel een MIDI controller nodig om de Morpheus live te kunnen tweaken.

Origineel geplaatst door Hover

Lijkt me een rack synth ;) maar hij heeft ook knopjes hoor.

hehe ja 3 ofzo.
maar met die midicontroller die ik nog een keer ga maken moeten knoppen geen probleem zijn. ik zal is wat onderzoek doen of ie wel geschikt voor me is.
want €400 voor een synth met 30 polyphony en 16 multitimbrality is niet veel.

Morpheus is een bijzonder bakkie. Zeer flexibel, komt altijd met leuke sounds boven, maar als je echt hunkert naar scheurende leads en pompende bassen, kijk je best naar wat ander, meer hedendaags desktop spul. Maar daar koop je dit bakje ni voor. Wel voor originaliteit, veelzijdigheid, oneindigheid. De interface vind ik ook lekker werken. Je kan 4 zelf instelbare parameters via midi controlleren.

Ik doe hem nooit weg.

Toch effe één minder puntje.

- geen cutoff of resonance (inherente aan zijn architectuur) om net dat beetje extra te fine-tunen. Je kan zeer snel een geluidje in je hoofd heel dicht kan benaderen, maar het duurt hierdoor langer om het perfect te krijgen. Als je gewoon naar een bijzonder klankje aan het zoeken bent, heb je daar totaal geen last van.

Maar nogmaals: als je bereid bent te programmeren, is dit een wereldbak.

MM

MM

een virus b en een modular kosten ongeveer hetzelfde (zo'n €1100), maar ja, dan zit ik weer met die reverb bij de modular. Toch maar een virus hehe. :)

maar met het inladen van patches he, moet je eerst de patch maken op pc, dan inladen, en kan je 'm dan pas horen? of kan je em on-the-fly horen als je aan de virtuele knopjes draait op je pc (net als een softsynth)?

en ik heb iets gelezen over dat je 2 midi interfaces nodig zou hebben?

Je moet idd eerst de patch maken op de pc, vervolgens sla je hem op op 1 van de 100 plaatsen, zorg je dat je voldoende knoppen op de MM zelf hebt toegewezen (anders heb je weinig te doen) en je kan het meenemen.

En ja, je hebt 2X midi out en 1X midi in nodig. (1x in/out zodat de MM kan communiceren met de pc, en 1x out om de MM te bespelen)

Back