audio klinkt ge-time-stretched bij verzenden sysex dump

SpaceAgent202

Sinds 2001
als ik audio aan het afspelen ben, en ik doe ondertussen via midi een OS dump naar mijn virus, dan wordt mijn audio compleet getimestretched.
(zegmaar hetzelfde signaal alleen dan in stukjes gehakt, en deze stukjes vervolgens weer afgespeeld met een hele kleine tussenruimte) dus mijn liedje van 3,5 minuten duurt ineens 5 minuten zegmaar.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

ik verstuur de sysex dump met een parallelle midi interface, audio speel ik af met met een m-audio kaart.

het is niet de bedoeling dat dit een computerdiscussie wordt.

En als je nu eens geen audio afspeelt en dan een dump doet?
Want ik lees uit jouw verhaal dat je en audio aan t luisteren bent en ook nog eens een midi dump doet. Of heb ik t mis?

heb je boogerd zien fietsen vandaag?

geen computerdiscussie als het probleem in je computer zit.. hoe gaan we dit aanpakken?

die dump doet het wel.
en genoemd probleem kwam inderdaad naar boven bij het afspelen van audio en het gelijktijdig verzenden van sysex.

het punt is:
probleem treedt wel op bij gebruik van parallelle poort midi interface
probleem treedt niet op bij gebruik van de m-audio interface voor het verzenden van midi.

reden dat ik het vraag is dat als ik in mijn nummers toevallig ergens sysex moet versturen of een andere grote berg midi-data, dat ik dan geen probleem krijg met een tegelijk afgespeelde sample op een audiospoor.

samengevat:

bij het afspelen van audio en het gelijktijdig verzenden van een sysexdump klinkt de audio 'getimestretched'.

1. probleem doet zich voor bij gebruik van een parallelle poort midi interface.

2. probleem doet zich niet voor bij gebruik van de op de geluidskaart (m-audio) aawezige interface voor het verzenden van midi.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door krz
heb je boogerd zien fietsen vandaag?

geen computerdiscussie als het probleem in je computer zit.. hoe gaan we dit aanpakken?

bij een andere thread waarbij nogal wat technische details van een muziekcomputer naar boven kwamen, wees matt: "mag ik jullie er (nogmaals) op wijzen dat dit een muziektechnisch forum is !!" vandaar.

ik bedoelde dus geen eindeloze thread over specificaties en dergelijke :)

is het sysex dump(patches) of stuur je er controllers mee uit. als dat eerste is lijkt het me niet zo erg. maar als het het laatste lsdan lijkt het er op of je hele grote hoeveel heden data door je kabel probeert te proppen. maar of daar je geluid gestreched mee word is voormij ook nieuw

Uhhh Roel,

waarom zou je in hemelsnaam een OS dump in een arrangement (met audio) doen? :confused:

Dat lijkt me zowiezo al vragen om problemen...

het probleem deed zich toevallig voor bij het afspelen van audio en het versturen van sysex. als ik in sysex een controller vrij heftig ga modden dan vind ik het niet prettig om vervolgens tikjes en klikjes in mijn audiosamples te horen.

de vraag blijft gewoon, waarom heb ik -met dit extreme geval als superduidelijk voorbeeld- wel audio tikjes en klikjes bij gebruik van mijn parallelle interface en niet bij het gebruik van mijn interface op mijn audiokaart.

het blijft een vaag probleem

het blijft een vaag probleem

eventjes lopen proberen...

het ligt in ieder geval aan de latency (audio) die ik erop na wil houden. bij 4 milliseconden klikt ie niet, bij een latency van 0 ms klikt ie wel.
nu nog steeds de vraag.. waarom op parallelle poort wel en waarom op audiokaart interface niet!

maar 0 milliseconde is wel erg weinig.. ben je niet tevreden met 4ms?

oftewel je probleem is opgelost :P

Origineel geplaatst door krz
maar 0 milliseconde is wel erg weinig.. ben je niet tevreden met 4ms?

oftewel je probleem is opgelost :P

tja als ie 0 ms kan halen met sysex over zn eigen audiokaart poortje dan vind ik dat dat ook moet kunnen over een parallel poortje:geslaagd:

Beste iedereen,

bekend probleem. In mijn geval heb ik precies het omgekeerde.

Mijn audio draait stug door (gewoon playlist in winamp), en mijn midi-sysex-receive (DUMP vanaf instrument) loopt fout. De sysexdump heeft niet van doen met de mp3 die op dat moment speelt....tis gewoon muziek luisteren, en ondertussen je net geprogrammeerde patches backuppen.

Keer op keer gaat het dus fout. Nu blijkt dat de harde schijf de storende factor is. Zodra winamp zijn buffer vollaad met een nieuwe mp3, en dus van de HD leest is het systeem heel kort behoorlijk bezet, en krijgt de sysex-dump geen kans.....sync error...blaaah....einde sysex.

Daar zou het dus bij jou ook aan kunnen liggen. Gek genoeg werk ik met een nieuwe pc, met goede hardware. Asus spul, en een snelle 7200rpm harddisk zonder veel onzin erop. En toch..... iemand die de oplossing weet mag het zeggen.

Graag zelfs, want erger nog is het probleem als ik aan het cubasen ben. Als ik een stuk of wat audiosporen aan het afspelen ben en ik druk op stop hapert het dan nog weer gegeven geluid enorm en komt uiteindelijk tot stilstand....geeft nogal een vintage gevoel :-). Maar je zou het niet verwachten van een P4. Dit heeft dus ook te maken met de harddisk die ff al aan het lezen is terwijl de audio aan het stoppen is.

Iemand die een oplossing heeft? (of nieuwe topic, sorry)

Maar misschien is het ook wel weg als ik op XP en SX over ga.

Mazzls,

Rutger

dudes, tis gewoon heel simpel, je computer presteerd gewoon niet lekker, dus als je al een wat oudere bak heb nieuwe spullen halen. en heb je al een redelijke goede bak formateer m dan gewoon en installeer alles opnieuw.

dat formateren kan echt wonderen doen hoor, je merkt het echt wel als je een frisse pc tot je beschikking heb of een waarbij al een jaar van alles mee heb gedaan. je weet wel, ff wat installeren, nou toch neit zo leuk, weer er af gooien, er blijft altijd wel iets achter en op den duur gaat je computer gewoon minder presteren.

wat ook wel s enig probleem veroorzaak is verkeerde drivers of drivers waarbij de installatie niet helemaal vlekeloos is gegaan. ik had het ook met mijn audiophile kaartje, drivers op de cd waar helemaal neit goed, audio liep helemaal neit gelijk met midi en de midi apparaten liepen ook niet echt gelijk met elkaar. toen heb ik dus ff nieuwe drivers geinstalleerd en sind dien loopt alles rete strak.

betreft jou probleem rutger, kweet niet of dat ook voor winamp geld of cubase geld, in zekere zin toch wel. tis zo dat ze bij logic adviseren om je audio en logic zelf op een aparte harde schijf te zetten, dit scheelt echt qua performance. zo hoeven de schijven minder heen en weer te gaan met die leeskoppen.

Laatst gewijzigd:
ik wil wel een kaart waarmee je 0 milliseconden latency haalt maar volgens my bestaat die niet echt..
de minimale letency die je kunt bereiken is op dit moment 1,5 milliseconden met een buffersize van 64 k. maar dan moet je wel een topconfiguratie hebben wil je dan ook lekker kunnen draaien

hier ga ik niet op in :) naja dus toch

Code:
>>>>> !! <<<< 
dit bedoelde ik dus in berichtje 1 van deze thread. 
het is niet de bedoeling dat dit een thread wordt 
die gaat over het type computer, drivers of 
formatteren en overige bla.

je geeft dus wel een heel generaliserend antwoord
ik heb een goed en schoon computersysteem voor mijn audio bezigheden. dat lijkt me van toepassing voor iedere muzikant.

kort samengevat de oorzaak van mijn probleem.
mijn audiobuffer is zo ontzettend klein dat als mijn systeem ineens met meer data te maken krijgt dat ie de buffer net niet op tijd vol krijgt, daardoor ontstaat het probleem. vergroten van de audiobuffer is een van de oplossingen.

Laatst gewijzigd:
Back