Welke workstation raden jullie mij aan??

Producer

Ingeburgerd
halo,

ik ben een beginnend keyboardspeler....en wil een workstation aanschaffen...ik wil nie meer uitgeven dan 800 EUR...en het belangrijkste is dat de geluiden zo realistisch mogelijk klinken...iemand raadde mij de roland xp80 aan...is dat een goeie?? wat raden jullie mij aan?? :)

Voor dat iemand gaat zeggen, dat je de zoek-functie moet gebruiken: "GEBRUIK DE ZOEK-functie"!!!!!!!!!!!

Het eerste wat nu bij mij opkomt is: Yamaha Motif6.
Paar maanden geleden zijn de laatste exemplaren gedumpt voor 999euro dus moet wel lukken.
Die XP80 is ook zeker oké, maar wel weer wat ouder en 'deels beperkter' dan de Yamaha.

Origineel geplaatst door Riezz73
kijk es rond voor een KORG M1.. of misshcien een 01Wf

Die zijn heel loik, maar klinken dus niet realistisch....

;)

Bovendien kun je voor 800 euro wel drie M1's scoren.

inderdaad koop een motif rack ( wanneer je al een synth hebt) of een motif 6...

Of wacht een dik jaar/ 1,5 jaar en koop een 2 de handse Fantom X

Check ook eens de volgenden:

- Yamaha SY99 (500 EUR - 700 EUR) of SY77 (300 EUR - 500 EUR)
- Kurzweil K2000 (zul je wel voor minder als 800 EUR hebben, denk ik)
- Korg Trinity
- En de reeds eerder vernoemde MOTIF 6 Classic

Modellen die misschien iets hoger liggen:
- Korg Karma
- Korg Triton

Check de specs eens uit via het internet en ga ze beluisteren als het kan ;)

Succes :okdan:

:doei:

Origineel geplaatst door Cozko
Die zijn heel loik, maar klinken dus niet realistisch....

;)

Bovendien kun je voor 800 euro wel drie M1's scoren.

ben ik niet helemaal met je eens.. piano suks.. das waar.. maar de orgeltjes en de strings vond ik dik in orde...

enne.. als we echt willen miereneuken.. realistisch? pak dan de 'echte' instrumenten.. Bosendorfer of zo.. strijkorkest van 20 man...

ik kan een motif 6 halen voor 1000

of een roland fantom xe halen voor 1250

wat denken jullie? is die roland die 250 eur xtra waard??

Welke Roland is het nou? Xa?

Ik denk trouwens dat er allemaal niet zoveel verschil in zet qua specs: misschien een wat grotere sequencer, meer samplergeheugen, dat soort dingen, maar over het algemeen ontloop het elkaar ontzettend weinig, en zeker niet wat betreft dingen waar je als beginner veel last van kunt hebben. Wat specs betreft zijn ze allebei goed dus. Maar wat het om gaat: KLANK! Wat dat betreft zijn er flinke verschillen tussen de merken. Ga dus naar een winkel toe en probeer die dingen uit. Ik vind bijvoorbeeld dat Roland niet zo sterk is in piano's en e-piano's, maar wel in orkestgeluiden (blazers, strijkers, enz.), terwijl Yamaha juist uitblinkt in piano's en varianten maar wat minder te bieden heeft aan orkestgeluiden. En ik vind de Yamaha's wat breder/warmer klinken uit zichzelf. Maar da's hartstikke subjectief; sowieso hangt het ook van je referentiekader af (misschien ben je niet zo veel gewend, dan is het al snel goed genoeg voor je). Dus echt, probeer die dingen uit voor je ze koopt en iets blijkt tegen te vallen! Er is voor jou vast wel een winkel in de buurt waar je terecht kunt.

Ik zou haast zeggen, ga eens naar een grote winkel en kijk om je heen. Dan word je toch wel heel snel aangetrokken tot de Motifs, althans ik wel.

De SY77 is ook wel aan te raden. Ik heb er 1 te koop hahaha.

de apparaten die de rest hier opnoemt, zijn over t algemeen ook Synths.

En jij hebt t over Keyboards.

denk ik toch meer aan BV. de Yamaha PSR 1000 serie

Origineel geplaatst door Pianoman
de apparaten die de rest hier opnoemt, zijn over t algemeen ook Synths.

En jij hebt t over Keyboards.

denk ik toch meer aan BV. de Yamaha PSR 1000 serie

Nee, de topicstarter zegt in z'n eerste post dat hij een workstation wil aanschaffen.

je hebt inderdaad wel keyboard workstations... Zoals bijv. de roland G800 en de roland VA7 en de Yamaha Tyros enzo.

Ik denk trouwens niet dat je een motif voor 800 euro gaat vinden. Veel mensen hebben 'm toch voor heel wat meer dan 1000 euro gekocht en die zullen 'm niet voor zo weinig weg doen. Een ander goed voorbeeld hiervan zou de An200/DX200 zijn denk ik. Die gingen toen voor 150 euro weg bij feedback, en nu zie je ze op zich niet voor minder dan 200 weggaan...

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE

Ik denk trouwens niet dat je een motif voor 800 euro gaat vinden. Veel mensen hebben 'm toch voor heel wat meer dan 1000 euro gekocht en die zullen 'm niet voor zo weinig weg doen.

Nou, dat valt nog te bezien, nog niet zo lang geleden is deze advertentie geplaatst.. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=43295

Dus ze zijn er wel hoor voor onder de 800 euries

Groetjes van Rudo

gewoon een Korg extreme kopen voor 1995

Back