aansturen Roland JV1080 met twee synths

BindazZ

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ben een tijd aan het tobben om mijn Roland JV1080 aan te sturen met mijn twee synths.
Ik wil nl een synth gebruiken voor kanaal 1 en de ander voor bv kanaal 2 van de jv1080.

Wie o wie kan mij helpen hoe ik de midi kabels in out en thru moet gebruiken....

alvast bedankt.

Aangenomen dat de JV-1080 maar 1 midi-in poort heeft (sorry, maar ik ken 'm verder niet :D ) en dat je synths ook verder geen spannende midi opties hebben, ontkom je er niet aan om voor de JV-1080 een midi merger neer te zetten. Bijvoorbeeld deze van M-Audio.

Maar het zou bijvoorbeeld kunnen dat 1 van je synths dat ook kan (mijn master keyboard heeft bijvoorbeeld een ingebouwde merger). In dat geval gaat de ene synth via de andere naar de JV.

aansturen Roland JV1080 met twee synths

ik heb een jv90 en een korg x5d...

ook heb ik voor de pc een midibox van steinberg in A en B out A en B ook dat.helpt niet.
dacht inderdaad aan een merger....

Re: aansturen Roland JV1080 met twee synths

ook heb ik voor de pc een midibox van steinberg in A en B out A en B ook dat.helpt niet.
dacht inderdaad aan een merger....

Mocht het geen probleem zijn om het op de PC te doen dan kun je altijd MIDI-OX installeren en die de in A en in B laten mergen.

Dat kan je makkelijk doen met een MIDI-merger. Bijvoorbeeld de Roland A-880 patcher-merger kan dit. Deze vind je makkelijk okkazie. De A-880 mixt als het ware de twee midi-datastromen zodat ze niet met elkaar in de knoop geraken.

bedankt allemaal, ik heb geen problemen met het aansluiten van de synths met de pc en te werken met cakewalk.

De merger zal ik asap aanschaffen, bedankt!

Back