Korg SQ10 sequencer voor 450,-

Origineel geplaatst door Bass
Ja ?

Waar zit nou de bijzonderheid in die sequence in dan ???

Ach ja, het is de dynamiek zeg maar, ik vindt het gewoon lekker.
dat zul je nu ongetwijfeld ook wel zo kunnen programmeren, maar met zo'n sq10 rolt zoiets er soms gewoon per ongeluk uit, en dat zijn zo van die dingen die je niet kunt verzinnen, snap je. Dat is de charme van die oude analoge meuk dus...

Mensen, uit eigen ervaring, de SQ-10 heeft tot op de dag van vandaag nog waarde. Wat de SQ-10 in combinatie met de MS-10, 20 of 50 zo speciaal maakt is de robotieke timing. Als je een noot op stap 1 inprogrammeert dan is deze altijd nooit echt precies op de 1. Het kost je echt een quantisering van minimaal 96 ppq inprogrammeren en veel trial en error als je dit in je PC sequencer wilt nagimmicken. En als je de Nueue Deutsche Welle sound van Liaisons Dangereuses of Daf wilt benaderen/emuleren kun je niet zonder.

Origineel geplaatst door matador
Mensen, uit eigen ervaring, de SQ-10 heeft tot op de dag van vandaag nog waarde. Wat de SQ-10 in combinatie met de MS-10, 20 of 50 zo speciaal maakt is de robotieke timing. Als je een noot op stap 1 inprogrammeert dan is deze altijd nooit echt precies op de 1. Het kost je echt een quantisering van minimaal 96 ppq inprogrammeren en veel trial en error als je dit in je PC sequencer wilt nagimmicken. En als je de Nueue Deutsche Welle sound van Liaisons Dangereuses of Daf wilt benaderen/emuleren kun je niet zonder.

I rest my case

Origineel geplaatst door Imipolex
Ach ja, het is de dynamiek zeg maar, ik vindt het gewoon lekker.
dat zul je nu ongetwijfeld ook wel zo kunnen programmeren, maar met zo'n sq10 rolt zoiets er soms gewoon per ongeluk uit, en dat zijn zo van die dingen die je niet kunt verzinnen, snap je. Dat is de charme van die oude analoge meuk dus...

Analoge meuk HEEFT ook charme,

maar om daar nou 1050 gulden aan uit te geven...

de sound is het belangrijkste, als je een goeie sound hebt, klinkt een sequence al snel lekker hoor...

Analoge meuk HEEFT ook charme,

maar om daar nou 1050 gulden aan uit te geven...

de sound is het belangrijkste, als je een goeie sound hebt, klinkt een sequence al snel lekker hoor...
En daar hebben we die gulden weer!

Reken jij je salaris ook om in guldens?

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Dat kan, en dat heb ik zelf ook gedaan. Ik kan inderdaad mijn hele MS zooitje met de computer bedienen, maar daarmee is de SQ10 nog zeker geen nutteloos apparaat geworden. De interface van zo'n SQ10 is niet te vergelijken met de interface van bijvoorbeeld Cubase. Dit is ook het enige dat je koopt wanneer je een SQ10 aanschaft: een bedienings tool, oftewel een interface. Met zo'n SQ10 kan je hele leuke dingen in een handomdraai realiseren die met een computer veel meer tijd en energie kosten als he al mogelijk zou zijn....en dan heb ik het natuurlijk niet over "vader jacob" in programmeren.
Ik heb altijd begrepen dat j emet sequencers op de PC je meer mee kan uithalen en juist makkelijker te editten is.
Maar programma's zoals cubase Sonar hebben dus een timings probleem in vergelijking met de SQ10?

Origineel geplaatst door koediman
zalig zijn de onwetenden....

mensen... blijf maar lekker met software sequencen.... wie wil er nou een instrument waar je inspiratie van krijgt? :duivels:

tegen mij ??

ik HEB niet eens software...
ik heb ook niet eens gezegd dat het NIET inspireert

diepe zucht...

Ik heb de SQ-10 samen met mijn MS-20 gekocht en vind het zeker een waardevolle aanvulling. Echt heel veel heb ik er nog niet mee gedaan, maar wat ik eruit haal is toch wel weer heel anders dan als ik bijvoorbeeld met cubase of een van mijn andere hardware sequencers werk. Het intuitief aan knoppen draaien en direct resultaat horen, met daarbij het in realtime kunnen beinvloeden van bijvoorbeeld filterinstellingen per noot; het is coole shit en het werkt supersnel.

Ik zou hem kortom niet kwijt willen maar of E 450,- goedkoop is, dat durf ik niet te zeggen...

Origineel geplaatst door koediman
zoals matthijs al heel goed uitlegde... vader jakob kun je makkelijker in de pc maken/editten... als je echter iets ongewoons/organisch/onverwachts wilt komt de pc niet in de buurt.

Vind het nog steeds erg vaag.
Kan in mijn matrixje van mijn sequencer of op mijn midi klavier prima sequences maken volgens mij.
Ook een questie van knoppen indrukken zij het via de muis. Maar misschien moet ik de real thing eens zien en gebruiken.

tegen mij ??

ik HEB niet eens software...
ik heb ook niet eens gezegd dat het NIET inspireert

diepe zucht...

hee bass.. niks persoonlijks hoor... was meer in't algemeen naar mensen toe bedoeld die wel weten te melden dat het niks is maar er nog nooit mee gewerkt hebben

Weet er iemand hoe je een SQ-10 kan syncen met de MIDI beat clock van een MIDI sequencer?

Origineel geplaatst door 303
Weet er iemand hoe je een SQ-10 kan syncen met de MIDI beat clock van een MIDI sequencer?

je moet'm triggeren met een triggersignaal... ik gebruik zelf m'n ms20 om een "normaal" audiosignaal om te zetten in een triggersignaal (klinkt ingewikkeld maar is volgens mij niet meer als een versterking van het signaal... gewone audio uit een synth is vaak net niet krachtig genoeg om goed als trigger te werken)

SQ10 is inderdaad met trigger te syncen.....je moet dus een midi naar trigger converter hebben wil je hem syncen aan je computer.

Of een SQ10 nuttig is voor je hangt af van een aantal dingen natuurlijk:

Wat voor muziek maak je:
Als je in een klassiek orkest speelt wat voornamelijk Mozart ten gehore brengt, dan heb je niet veel aan een SQ10.

Hoe maak je muziek:
Als je enkel en alleen softsynths gebruikt is het misschien een beetje omslachtig en inefficient om een analoge hardware seqencer via een "CV/Gate to midi converter" aan je PC te hangen. Koop dan gewoon een mooie midi controller.

Wat vind je mooi en waar krijg je inspiratie van:
Als je inspiratie krijgt van een heleboel blauw gekleurde ledjes op een klain oppervlak...koop dan geen SQ10. De ledjes zijn rood, en er zitten er maar weinig op.

Maar zoals Koediman al zei:
als je echter iets ongewoons/organisch/onverwachts wilt komt de pc niet in de buurt.
Het is erg leuk dat er iets leuks uit je instrument komt als je per ongeluk een scheet laat. :)
Muziek maken is tenslotte (voor mij) geen wis- en natuurkunde. In theorie kan je met een PC hetzelfde of meer dan met een SQ10......

Nou, alvast bedankt voor jullie reacties. :okdan:

Ik bezit reeds een Korg MS10 & MS20 en daarnaast een hele zooi analoge en digitale synths op een computer based sequencing/recording systeem. Ik maak vooral "ruige" techno, dus ik denk dat zo'n sq10 wel zou passen in miijn setup. Wat me vooral aanspreekt is dat hij per step het geluid kan moduleren.

SQ10 en MS50

SQ10 en MS50

Ongelooflijk...het ding staat nog steeds te koop.

Wat trouwens misschien ook leuk is om te weten is dat er ondertussen ook een MS50 te koop staat op die site. Die zie je niet veel. Er staat geen prijs bij....

Back