Korg SQ10 sequencer voor 450,-

Dat wordt zeker een week eenzame opstluiting, want een SQ10 is gewoon super om bij je MS te hebben....daar ben je voorlopig nog niet op opgekeken :):)

Sync' en

Sync' en

Nou, laat het weekend maar komen. :)

Heeft iemand praktische ervaring met een SQ-10 en die mee laten lopen met een MIDI sequencer? Ik heb een aantal dingen geprobeerd om em sync te laten lopen maar heb het idee dat de ideale werkwijze nog niet de revu heeft gepasseerd... Ik heb uit m'n kentonpro2000 een gate/trigger signaal gaan naar de start/stop trig in om em te laten starten (wat uitstekend gaat) en om het tempo te bepalen laat ik een trig uit vanuit de ms-10 weer naar de STEP in (ext. control) gaan. Stuur nu mijn ms-20 aan met de sq-10 en de ms-10 loopt gewoon via de Kenton pro-2000 mee...

Is het zo dat als ik nu aan de VC clock generator van de SQ-10 draai dat de STEP in signalen worden genegeerd? Moet ik de STEP in jack wel gebruiken als hierboven beschreven? Grappige is dat het zeker leuk klinkt n swingt maar als ik de LEDs in de gaten houdt zie ik dat hij niet lekker mee loopt. Ga er eigenlijk vanuit dat het met mijn huidige setup moet kunnen zonder een sync -mod er in te proppen zoals eerder in deze thread opgemerkt.

Hey daar,
Ik zou zeggen:
óf
Clock uit de kentonpro2000 (bijv. 16 pulsen per maat) in de 'step input'

óf (naar mijn smaak beter...)
gate/trigger uit de kentonpro2000 in de 'step input'

- Als je de midi sequencer stopt moet je met deze manier wel met de step-knop even naar het eind van je sq10 sequence stappen want anders start ie de volgende keer ergens halverwege....(kom je wel achter...)

Bij de eerste manier speel je natuurlijk op elke 16de een nootje (of hoe je de clock ook instelt), dit is toch best een beperking in funkyness (ik begrijp ook niet waarom dat cyclodon sequencertje geen step input heeft... altijd alle 16 of 8 AAN :confused: )

Bij de 2e manier neemt de sq10 dus de volgende stap als je een gate/ trigger uit je kentonpro2000 stuurt. Je kan bijv. op je master keyboard het ritme tikken. Je gebruikt de bijbehorende cv dan natuurlijk niet maar die is dan weer leuk in te zetten om de het hele sq10 lijntje te transposen....

:eureka:

Oh ja, nog échter is het natuurlijk om de step met een trigger out van je drumdoos te triggeren.. Hierbij heb je wel het probleem met de omgekeerde Korg trigger... (ik kan je een schemaatje sturen om van 3 onderdeeltjes een convertertje te bouwen, werkt goed met roland trigger etc.)

Laat maar komen dat MP3tje....

Bedankt voor je reply, ik had methode twee al geprobeerd maar zonder veel succes.. maar nu wist ik in ieder geval zeker dat ik op het juiste spoor zat...- kon ik net met vertrouwen de andere settings nagelopen en kwam tot de conclusie dat ik in de verkeerde sequence mode zat (!) doh. Vroeg me van de week al af waar die eerste goed voor was :) MP3tje komt er binnenkort aan. Nogmaals bedankt Eric.

Je moet een pulse (NEGATIEF !!) in de clock input stoppen. Dat kan een trigger zijn van je kenton (Maar let op: moet negatief zijn: oftewel S-trigger). Dan moet je de grote draaiknop met 6 standen op een stand zetten met stippellijntjes. Die stippellijntjes geven aan dat de sq10 in sync mode staat.

Thats it !!

Start stop werkt dan ook nog gewoon als start/stop...dus dat extra fijn

En een goeie tip:

Je bent natuurlijk niet gedwongen elke 1/16 of 1/8 een pulse te geven. Je kan ook gewoon op tel 1,3 en 3,5 puls geven...dan worden die 12 stappen ineens veel relevanter. (Je denk in eerste instantie natuurlijk: "waarom geen 16 stappen?") Maar welk instrument speelt elke maat 16 keer een noot? Weinig denk ik.

Veel plezier

Back