Acidlab bassline

Hoi ctn,

Welkom op het Forum.

Vertel eens wat over je Revolution!! Hoe bevalt hij?

ik ben ook wel geinterreseerd maar wacht liever nog eventjes op jullie ervaringen

Shit.

Echt. Bek open. So-de-ju.

Daarnet een 808 en 909 kit in de MPC geladen. Bassline aangesloten.

Pure. Hemelse. Extase. De demo's doen het ding eigenlijk nog te weinig recht - zo rond, warm, vol, bijtend, dik, VET is dit ding gewoon. Klinkt supergoed. Kost in vergelijking met de anderen niks. Prima afgewerkt. Het enige wat me nog even moeite gaat kosten is het programmeren van patterns, maar dat verwacht ik in een dag of zo wel onder de knie te hebben.

Goddelijk. Al die VA-gear hier en dit ding schopt gewoon ongelofelijk schaamteloos hard kont. De Ion die ik al een goede 303 emu filter vond hebben moet het hier tegen afleggen.

Heerlijk gewoon.

Is het overigens dat de originele TB met de Tune knop ook een glijdende schaal heeft? Wat was overigens de range van die Tune?

Aangezien deze voor drummers was die ergens mee mee moesten spelen lijkt me dat toch wel, of niet (hiervoor was ik Rebirth gewend die in semitones omhoog gaat). If so, dan is het goed, dan moet ik gewoon even secuur leren mikken, maar wow, wow, wow, wow.

Wow. Aanrader. Hulde voor Tekno dat 'ie dit allemaal zo geweldig heeft kunnen regelen, hulde voor Klaus z'n apparaat. Als jullie me even willen excuseren ga ik nog even een half uurtje verder trippen.

Dat zijn positieve berichten.
zou je misschien wat chille lijntjes kunnen posten?

ben alvast aan het sparen by the way :okdan:

owwwwwwwwwwwwwww !!!
ik ga m morgen bij Tekno ophalen, ben z000 benieuwd !
ik kan echt niet wachten, en ik hoorde de tr-808 en tr-909 hier net zachtjes tegen elkaar fluisteren:

waar blijft ie nou ? we hebben m nodig !

dus... morgen mijn review !

Net even lekker gefreaked met de Acidlab en mijn 606.......Ongelofelijk wat een lekkere sound heeft de Bassline!!! Ik heb alleen maar even met de standaard patterns gespeeld, maar dat was al puur genot!! Hij klinkt lekker organisch en nadert de TB behoorlijk dicht qua klank. De cutoff en env. mod gaan lager en hoger dan de TB. Ook de res. gaat tot zelf-oscillatie (mooie fluit klank bij accenten!) in tegenstelling tot de TB. Accent werkt net ietsje anders dan bij de TB...ik weet nog niet precies hoe, maar hij lijkt minder te "pow-en". Dat kan ook aan de fijnere respons van de draaiknoppen liggen. Ook ben ik misschien een zeurpiet omdat ik zelf al jaren een TB heb, maar eerlijk is eerlijk: hij is niet exact hetzelfde. In de mix zal je het verschil waarschijnlijk niet snel horen!

De kwaliteit van de behuizing en materialen is ongelofelijk goed!! Zeker voor dit geld. Alles voelt stevig en degelijk. De pots gaan lekker soepel, maar voelen wel professioneel. Klaus zei zelf al dat hij goede potmeters en drukknoppen heeft gebruikt. Zo voelen ze ook. GROOT voordeel tov de TB is natuurlijk dat je lekker de ruimte hebt om aan de knoppen te draaien!

Mijn oordeel: :okdan:

Dus hij is beter als de samples op de site van acid labb zelf? Ik begin nou toch wel benieuwd te worden :)

even een vraagje aan een van de gelukkige eigenaren.
kan ik met de sequencer van de bassline mijn SH-101 aansturen via CV? net als bij de futureRetro evolution?

zo, nu mijn review !
nadat ik hem gisteren opgehaald heb had ik maar even tijd om hem te proberen, maar ik was al snel onder de indruk.
hij komt behoorlijk in de buurt van de TB, maar wel met een heel eigen karakter.
met de cutoff en resonantie helemaal omlaag sloop je je speakers !

en toen moesten we weg... naar een feestje van een kennis. een paar spullen meegesleept en halverwege het feest lekker staan freaken met de bassline, 909 en mfb synth.
de gain open gedraaid en het bleek dat de bassline ook kan blaffen ! accent open...

de gate en cv uitgangen heb ik nog niet gerobeerd maar dat ga ik zeker doen. met moet inderdaad mogelijk zijn om een synth aan te sturen met de bassline sequencer.

echt een vet ding, een aanrader !

:halleluja :{ :okdan: :mega:

De Bassline kan alle 1v/oktaaf synths aansturen! Dus zeker de Rolands. No problem!
Hij is goed he Elektrovolt?! Echt lekker rauw als je de gain open draait!! En heerlijk rond met lage gain en blokgolf.

gister even mee gefreakt!

ik vind hem ook top! de rauwe wave vormen zijn ook vet!(dus met cutoff omhoog en res omlaag)

aanrader!

ok beste mensen jullie hebben mij overtuigd ,ik wil er ook een ,als er iemand binnenkort naar duitsland gaat laat het mij dan aub weten.
ik woonwel te gent ....

Kunnen jullie wat *droge samples posten? Ben ook benieuwd naar de rauwe waveform en de filter.... Thx

Origineel geplaatst door elektrovolt
hier stsst een stukje, net een beetje freestyle opgenomen met wat losse patterns...

thnx, hier zat ik op te wachten :dj:

Leuk dingetje,zeker voor het geld.
Alleen miereneuker die ik ben,vind het 303 achtig maar geen 303,de env klinkt te langzaam,vooral met accent.
En er zit een saturatie op,die ik op zich wel prettig vind,maar liever niet hoor op een 303 achtig lijntje.
Is dat standaard? of heb je deze zelf zo overstuurt?
De square is ook wat anders,maar al met al geen kat in de zak:D

Back