Drum computer style MIDI controllers?

Camacha

Nieuwkomer
Okay, laat ik even beginnen met dat ik een absolute muziekn00b ben, en van praktisch niets weet hoe en wat 't werkt.

Ik ben aan het kijken naar een Pulsar kaart, en wat daarmee zoal kan. Daarbij zat ik ook een beetje te kijken naar MIDI controllers. Zijn er ook drumcomputer-style MIDI controllers (die apparaten met van die loop-knippertjes, zeg maar)? Ofwel dus gewoon een MIDI controller met veel drukknopen (weten jullie voorbeelden?), of is het misschien mogelijk om met een echte synth de computer aan te sturen? Zo ja, wat zou een goedkope mogelijkheid zijn? Ik heb echt weinig idee van wat kan enzo, en daarom vraag ik maar. Geniale ideeen worden op prijs gesteld :)

Re: Drum computer style MIDI controllers?

Origineel geplaatst door Camacha
Okay, laat ik even beginnen met dat ik een absolute muziekn00b ben, en van praktisch niets weet hoe en wat 't werkt.

Ik ben aan het kijken naar een Pulsar kaart, en wat daarmee zoal kan. Daarbij zat ik ook een beetje te kijken naar MIDI controllers. Zijn er ook drumcomputer-style MIDI controllers (die apparaten met van die loop-knippertjes, zeg maar)? Ofwel dus gewoon een MIDI controller met veel drukknopen (weten jullie voorbeelden?), of is het misschien mogelijk om met een echte synth de computer aan te sturen? Zo ja, wat zou een goedkope mogelijkheid zijn? Ik heb echt weinig idee van wat kan enzo, en daarom vraag ik maar. Geniale ideeen worden op prijs gesteld :)
naar mijn weten zijn er geen 'simpele' midi controllers die dat hebben, dan moet eerder naar sequencers kijken (MPC, command stations, machinedrums, etc.). denk dat de emu command stations wel iets voor je zijn (ken ze maar héél oppervlakkig)

Ja
een sequencer is wat je zoekt om patroontjes te tikken (of draaien)
MAQ-16 van doepfer of zo

of een goedkope tweehands bak met midi uit (zoals de ER-1 of zo)

Origineel geplaatst door praecox
Ja
een sequencer is wat je zoekt om patroontjes te tikken (of draaien)
MAQ-16 van doepfer of zo

of een goedkope tweehands bak met midi uit (zoals de ER-1 of zo)

idd, of een yamaha RM1x ........ electribes hebben idd ook leuke sequencertjes.....MAM had ook ooit een stepsequencer kan ik me herinneren

Origineel geplaatst door olafmol
idd, of een yamaha RM1x ........ electribes hebben idd ook leuke sequencertjes.....MAM had ook ooit een stepsequencer kan ik me herinneren

Dacht idd gelijk aan de RM1X toen ik de thread titel las. Vraag me af of iemand al eens de RM1X als Ableton Live controler heeft gebruikt. Met de midi learn functie van Live lijkt me dit toch erg goed mogelijk. Zelf gebruik ik de Roland SI-24 als audio interface + midi controler voor Logic en Ableton Live.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Met de midi learn functie van Live lijkt me dit toch erg goed mogelijk. Zelf gebruik ik de Roland SI-24 als audio interface + midi controler voor Logic en Ableton Live. [/B]

Maar er zijn dus wel mensen die dit doen... Ik was een beetje aan 't denken over controllers enzo, en dit leek me een logische stap. Alleen kon ik er nergens iets over terugvinden...

Origineel geplaatst door Camacha
Maar er zijn dus wel mensen die dit doen...
Als je het leuk vindt kun je eens bij ons in Hilversum komen kijken.Ik zit in een bunker met nog 4 andere muziekproducers en er is een ook analoge opnamestudio,sommige werken met hardware,o.a scope/pulsar en andere zoals ik met hardware(analoog en va) en ook pc's.Er zijn zoveel mogelijkheden van control over je software en hardware..Op dit forum kun je ook veel opsteken..
Als het je leuk lijkt,pb!Welkom ook trouwens..
:okdan:

Origineel geplaatst door RednoiZ
Als je het leuk vindt kun je eens bij ons in Hilversum komen kijken.Ik zit in een bunker met nog 4 andere muziekproducers en er is een ook analoge opnamestudio,sommige werken met hardware,o.a scope/pulsar en andere zoals ik met hardware(analoog en va) en ook pc's.Er zijn zoveel mogelijkheden van control over je software en hardware..Op dit forum kun je ook veel opsteken..
:okdan:

kijk dit is nou een ouderwets aardig en gul gebaar :luv:

en als je n00b bent dan zou ik dit soort gebaren met beide handen aanpakken,
je zal het tenslotte van veel ideen uitwisselen en hulp van andere muzikanten moeten hebben in het begin.

goodluck :koffie:

Origineel geplaatst door RednoiZ

Túúrlijk lijkt me dat leuk
yes.gif

Back