Post hier je best gesamplede kit

Re: Post hier je best gesamplede kit

Origineel geplaatst door ikke
Weinig verkeer in dit gedeelte van de site, daarom doe ik een heerlijk voorstel voor al de sampleheadzz onder ons. :D
Post hier namelijk je eigen beste kit (moet gesampled zijn van andere nummers).
De samples mogen uiteraard helemaal getweaked zijn. Hele loops liever niet, stukjes wel natuurlijk (een paar tellen ofzow, u ziet maar :) ).
Neem gerust jullie tijd, zo staat hier binnekort een heerlijke collectie sample kits.
De kit programs mogen natuurlijk in je eigen sampler formaat (halion, kontakt, akai, e-mu, nnxt, etc..) maar zie dat de samples in wav formaat zijn zodat we allemaal kunnen freaken :P
Misschien een beetje een vreemd idee om iedereen zn beste samples naar boven te laten halen... mja

Iemand mee? Of liever, nee.. ?
.. (Want ik ga niet in men eentje deze thread aanvullen ;) )

samplen van andere nummers?

je bedoelt bestaand vinyl?

Origineel geplaatst door Prophet
zij maar gerust dat deze WORLDwide word, met of zonder DT !

En toegegeven, van muziek distri 'BUEREN' ken ik geen reet en moet ik ook niet weten

:doei:

whoehaa en boehoe!

@prophet:

ben eens gaan kijken op die duitse site/forum.
Er wordt veel aangeboden, maar veel is er niet meer.
ik bedoel, het wordt een flinke zoektocht, want allerhande links zijn ondertussen uitgestorven.
toch mooi initiatief.

eneum, wereldwijde hit in wording... mogen we een titel weten? en genre?
en terwijl we toch bezig zijn, misschien een demootje :D
(ben alleen heel erg benieuwd)

wat deze thread betreft. "beste" is idd dubieus. misschien moeten we maar gaan specifiëren?
beste drums? beste fx?
beste vocals? :)

Origineel geplaatst door cloudman
@prophet:

ben eens gaan kijken op die duitse site/forum.
Er wordt veel aangeboden, maar veel is er niet meer.
ik bedoel, het wordt een flinke zoektocht, want allerhande links zijn ondertussen uitgestorven.
toch mooi initiatief.

eneum, wereldwijde hit in wording... mogen we een titel weten? en genre?
en terwijl we toch bezig zijn, misschien een demootje :D
(ben alleen heel erg benieuwd)

wat deze thread betreft. "beste" is idd dubieus. misschien moeten we maar gaan specifiëren?
beste drums? beste fx?
beste vocals? :)

Ik zal het wel op tijd weten te zeggen+demo
Contracten zitten nog in de maak en die gasten in de states echt contractenhaaien vanuit de basis.(niet alleen in de platenwereld ook in het gewone zakenleven) Daar vertrekken ze altijd van uit de eerste gedachte van; "als we hem kunnen afrippen dan doen we dat".

Het vertrekt vanaf Miami en LA, heeft me 6 maand gekost alle samples te clairen(publishing is nooit een probleem) nu de contracten zjn in de maak.(of toch iets dat erop trekt hoop ik) ;) Maar ze weten dat het een BOM is dus....dat is het probleem niet.
Ze wouden het zelf uitbrengen, wij zelf mochten het vanbij onze firma niet zelf doen, een echt emailgevecht,LOL.
Dus dat zegt genoeg.

Ja die samples om terug ontopic te komen.
Ik vind het gewoon overbodig als je al een aantal drum classic sample-cd's hebt, want dan maak je zelf drumkits en loops. Speciale drumsounds en FX maak je ook met synths.
Kant en klare loops(nokick) heb ik ook en werkt al eens om de boel een extra swing te geven onderhuids. Maar gebruk het nog nauwelijks wegens liever eigen brouwsels (originele feel nastreven).
Als je van een bestaand werk een pakket samples maakt, is dat veel plezanter dan ze kant en klaar van iemand anders te moeten herbruiken. Je neemt dan dategene waar je in eerste idee wat wou mee doen en dat is dan je inspiratie geweest om op verder te gaan.
Daarom deze topic niet zo loopt, met alle respect voor de starter zijn idee. Kwestie van het idee hierrond bij de mensen eens te horen is deze topic wel geslaagd.

Zelf schilderijen maken is je kunstwerk, collages maken doe je met je eigen knipwerk is hier de boodschap.

just my 49 cent

Back