Harddisk not ready s3000xl

tim

Ouwe rot
Ik heb een scsi schijf aan mijn sampler zitten gebruik de interne scsi controler van de s3000xl en heb effe een oude voeding van een pc gebruik voor de harddisk.. maar mijn sampler vind de schijf niet hij zegt steeds harddrive not ready! de scsi schijf staat op id 2 en is goed geterminate geloof ik.... iemand een idee

Heb je in je Akai wel het goede scsi-id ingesteld? Save (of Load)>SCSI en dan drive SCSI op 2 zetten.

Volgens mij is er al heel veel over gepost (echt ff onder *zoeken*),
ID's heb je gechecked, meestal is Drive SCSI id:5 en Local SCSI id:6
als je bij "save" of "load" onder "SCSI" kijkt.

Volgens jou klopt dit allemaal (de externe drive heeft iig een SCSI id die anders is als 5 of 6)
maar even iets anders: is de externe HD geterminated?
Als dit niet zo is dan blijft jouw S3000XL een hoek zoeken in een ronde kamer, als je begrijpt
wat ik bedoel.

Re: Harddisk not ready s3000xl

Origineel geplaatst door tim
Ik heb een scsi schijf aan mijn sampler zitten gebruik de interne scsi controler van de s3000xl en heb effe een oude voeding van een pc gebruik voor de harddisk.. maar mijn sampler vind de schijf niet hij zegt steeds harddrive not ready! de scsi schijf staat op id 2 en is goed geterminate geloof ik.... iemand een idee

hoi,

Akai heeft iets eigenzinnigs wat betreft de scsi kabel....
Je moet de kabel (intern neem ik aan?) "andersom"" op de harddisk aansluiten...
Dit kan in eerste instantie niet omdat er een ophoging zit (aan de kabel)
Dit moet je wegsnijden met een stanleymesje o.i.d.
Dan moet hij het doen...

succes

Re: Re: Harddisk not ready s3000xl

Re: Re: Harddisk not ready s3000xl

Origineel geplaatst door Frank-T
hoi,

Akai heeft iets eigenzinnigs wat betreft de scsi kabel....
Je moet de kabel (intern neem ik aan?) "andersom"" op de harddisk aansluiten...
Dit kan in eerste instantie niet omdat er een ophoging zit (aan de kabel)
Dit moet je wegsnijden met een stanleymesje o.i.d.
Dan moet hij het doen...

succes

Das idd mijn verslag8)

toch wil ik even een opmerking plaatsen aangezien ik laats ook een pging wilde wagen om een harddisk te plaatsen kwam ik er achter dat er bij mij niets anders om gezet moest worden aan kabels. bij mij ging het om de S3000XL.
het enige wat ik weet van de S3000xl dat er 2 verschillende printboarden bestaan het euro board en het US board.

ben er zelf ook nog niet helemaal uit maar als ik er erdaags mee verder ga zal ik nader een bericht plaatsen

Als ik mijn S3000XL aanzet dan krijg ik ook die melding hoor. De harde schijf is meestal trager opgestart dan de S3000XL, vandaar dat de sampler de melding maakt dat de harde schijf niet klaar is. Wat je moet doen is simpel, als de S3000XL geboot is, vlug de sampler even uitzetten en opnieuw aanzetten. Dan zorg je dat de S3000XL opnieuw gaat booten.

Bij mij is dit normaal gedrag.

En hangt er verder nog iets aan de SCSI poort op de achterzijde van je sampler? Bij mij wilde de harde schijf niets meer doen als er iets aan hing, waarschijnlijk een terminatie probleem.

Sucses.

Back