Emulator II 5,25" floppydrives/ 3,5 OS disk

DJT

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Emulator II, beide 5,25"drives zijn kapot, kheb een 3,5 diskdrive updatekit gekocht maar ik heb geen 3,5 OS Disk, kan iemand mij hieraan helpen? tegen vergoeding natuurlijk.

IK zou ook graag nog een werkende 5,25" floppydrive willen hebben om mijn bibliotheek over te zetten naar 3,5.
weet iemand waar ik een goeie drive kan vinden of misschien mijn oude drives kan laten reviseren?

Alle info is erg welkom!!!

http://www.emulatorarchive.com/Samplers/E2Overview/e2overview.html

Replacement 5.25" Floppy Drive E-mu System used a number of different drives including:

Shugart SA465-3AA 5.25"

The drives are DS/QD floppy disk drive, with 360kb/500kb of unformatted/formatted space.

New 5.25" drives are no longer manufactured. The best replacement is a TEAC FD55GFR-7220 (in black), but these are difficult to locate as they have been out of production since 1999. Try eBay or a legacy PC component supplier. They have an operational life of 20,000 hours. You will need to set the ID to either 0 or 1 depending on whether it is drive 1 (upper) or drive 2 (lower). You will also need to set the RY strap to output a ready signal on pin 34. We have NOT tested this procedure.

http://www.epinions.com/S0410695_Teac_Floppy_Drive_55

Bedankt Digimod voor je info.

Zover was ik ook gekomen. die link van de Teac drive snap ik niet, khad m al eerder gezien, en je kunt volgens mij nergens dat ding bestellen of kijk ik gewoon niet goed?

Ik had ook contact met een goser in engeland voor een Shugart drive maar zoals blijkbaar gewoon is op internet, ineens niet meer terugmailen terwijl de deal bijna rond was. Erg frustrerend allemaal.

Maar, ik ga door tot het bittere eind, ik moet en zal dat monster aan de praat krijgen!!

Geweldig KAOSKAOS!!!!!!

Ik kan niet wachten,

Onwijs bedankt voor je moeite alvast!!!

kan je niet een 5.25" Floppy Drive uit een commoder 64 setje halen of een andere oude computer ze zullen het zeker niet allemaal doen,

maar heb je het in buurt dan kan je het mischien proberen,

Als ik een paar van die drives voor weing op de kop kan tikken ga ik wel een middagje drives inbouwen en uitbouwen wie niet waagt wie niet wint!

Kheb de drive van de DPX ook al in de emulator gezet helaas zonder resultaat.
Misschien iets met de jumper settings, maar daar snap ik nix van.

Gave studio hebbie trouwens Cybermax!

Italo 4 effah by the way!

We zijn druk aan het mailen over de mogelijkheden maar het ziet er allemaal niet zo rooskleurig uit, die gast weet wel erg veel van opslag media inderdaad! Hij heeft me al een hoop weten te vertellen over hoe alles in elkaar steekt erg interessant allemaal. thanks for hooking me up with this guy!

er staat een diskdrive op

er staat een diskdrive op

marktplaats onder MOOG:confused: voor €20

Thanx VL7!

Ik heb er al 1 van m gekocht, ben benieuwd of het werkt allemaal.

Back