[curetronic.de] DIY modular

Ik heb een tijdje terug wat liggen mailen en zoeken naar info omtrent deze modular.
Enigste wat ik kon vinden was een thread op een duits forum, deze was wel redelijk positief over de kwaliteit (klank/mechanisch), volgens mij.

De man achter Curetronic, Matthias Schmidt is een oost Duitser die blijkbaar niet zo'n held is in engels, zoals hij me melde in een mailtje.

Voor de geinteresseerde heb ik 2 PDFjes met de PCB layout van de ADSR module en een andere met foto's van de constructie van de modules. In eerste instantie wou ik wat modules bestellen maar de mechanische constructie heeft me toch weerhouden, de print word via vast geplakte (!) "studs" aan het frontpaneel bevestigt. Dat vind ik minder, je zal je modular maar verplaatsen na een paar jaar en het e.a. horen rammelen, yay. :)

http://rxj.nl/sdiy/curetronic_adsr.pdf

http://rxj.nl/sdiy/curetronickits.pdf

Hopelijk kom je hier wat verder mee.
ciao!,

de print word via vast geplakte (!) "studs" aan het frontpaneel bevestigt. Dat vind ik minder

In die PDF staat dat dat een "sample" is, niet een eindproduct. Op de onderste twee foto's van diezelfde PDF kun je zien dat de echte modules met aluminium L-balken vast zitten.

Origineel geplaatst door StiebZ
gezien de prijzen mogelijk toch eens een paar modulletjes bestellen ter aanvulling van de huidige setup ...

iemand die duits kan misschien iets zien staan ivm verzendingskosten ?

Je kunt per rekening bestellen. In dat geval alle kosten vooruit betalen. In de AGB (Algemene voorwaarden) staat in dat geval niets over verzendkosten.

Je kunt per rembours bestellen, in dit geval betaal je in ieder geval de verzendkosten toch?

Er staat in ieder geval nergens dat zij ze betalen!

tis natuurlijk wel moeilijk bestellen als er niemand antwoord op mijn vragen bij curetronic :confused:

De man achter Curetronic, Matthias Schmidt is een oost Duitser die blijkbaar niet zo'n held is in engels, zoals hij me melde in een mailtje.

heb wel mijn vragen in het engels gesteld wegens het feit dat ik geen held ben in duits, misschien dat het daarom is misgelopen...

Ik heb Matthias gisteravond een mailtje gestuurd en kreeg er deze avond weer één terug. Ik heb een cabinet en voeding besteld. De voeding is genoeg om 3 volle cabinetten van stroom te voorzien. Verzendkosten: 35 euro.

Jullie gaan hier meer van horen en zien:)

Origineel geplaatst door mono-poly
Waarom ben je voor curetronic gegaan?

Omdat ik een goedkope paarse modular wil hebben:D........serieus! Vind dat ze leuke modules hebben en ik wil al een poosje een modulaire kast om te gebruiken met mijn andere spul.

De prijs is goed en ze zitten redelijk dichtbij, dus ik hoef me geen zorgen te maken om invoerrechten en hoge verzendkosten. Heb ff naar doepfer gekeken, maar dit leek me leuker en ik vond het toch iets mooier.

Origineel geplaatst door synthiaks
Omdat ik een goedkope paarse modular wil hebben:D........serieus!
Dan had je ook dit systeem kunnen kopen:

purple2.jpg

http://www.synthesizers.com/purple1.jpg
http://www.synthesizers.com/purple3.jpg
http://www.synthesizers.com/purple4.jpg

hehe.. maar goed... terug op het onderwerp.

Ik ben heel benieuwd naar het geluid, zou je daar iets over kunnen potsen als ie binnen is?

synthiaks, kun je mij matthias zijn emailadres eens doorsturen, want dat curetronic online formulier krijg ik maar geen reaktie op...

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dan had je ook dit systeem kunnen kopen:

hehe.. maar goed... terug op het onderwerp.

Ik ben heel benieuwd naar het geluid, zou je daar iets over kunnen potsen als ie binnen is?

Oeff..die is ook wel cool zeg! Ik vind dat curetronic er best wel mooi uitzien, volgens mij vertelde Matthias me ook wat over een paar nieuwe modules:

die nächsten module : 8fach sequenzer mit erweiterungen, dual vca(exp),
5-fach attenuator, filter mit vca und panner (cem3379)

Ben benieuwd en ga zeker wat posten als ik de spulletjes krijg. Ik doe het rustig aan dus heb niet in één keer een bomvol systeem.

@Stiebz

check je PB!

ff rekenen...

3 x VCO = 555
2 x VCF = 320
1 x 5LFO = 150
2 x VCA = 170
4 x ADSR = 440
noise = 95
dual mixer= 110
ringmod = 95
s/h = 90
wave crush=155
MIDI = 190
2xmultiple = 80
tool = 125
maakt 2.570 euri. Tel daarbij nog een paar kastjes, voedingen en patch kabeltjes en je zit zo op € 3.000,--

Niet duur zou ik zeggen.

Ook ff op synthesizers.com gekeken. OOK niet duur, maar wel FRAAI uitgevoerd, zeg!!

Origineel geplaatst door Hans de Vries
ff rekenen...

3 x VCO = 555
2 x VCF = 320
1 x 5LFO = 150
2 x VCA = 170
4 x ADSR = 440
noise = 95
dual mixer= 110
ringmod = 95
s/h = 90
wave crush=155
MIDI = 190
2xmultiple = 80
tool = 125
maakt 2.570 euri. Tel daarbij nog een paar kastjes, voedingen en patch kabeltjes en je zit zo op € 3.000,--

Niet duur zou ik zeggen.

3000 voor een vanilla modular...............toch best wel duur hoor.

3000 eurpo aan wiard en blacet spul is echt een heel stuk leuker volgens mij..........of voor iets meer een synthi.

maar ja niet duur is een relatief begrip he..........

synthiaks,

Kan je ons al iets meer vertellen over de CURETRONIC modular. Ben benieuwd hoe de multi vcf (is toch een Steiner & Parker kloon?) klinkt.

groeten,
Jop

Ik ga einde Mei begin Juni een reisje maken naar Curetronic.
En dan even wat moduletjes plaatsen op de plek die ik vrij heb na de verkoop van 1 q960.

Heb inmiddels zelf een paar pcb's thuis (2x cv phaser / 2x dual shape lfo / 2x 4-way mixer). Zien er goed uit, heb nog niks kunnen testen omdat ik nog geen voeding heb. Ook komt er nog een multi-vcf deze kant uit. Ga alles in een mooie 19"behuizing bouwen. Plugs worden switchcraft en pots spectrol.

En ik heb alweer minder plaats na de komst van de Q960. En toch ben ik een blij mens..!!

:) :) :)

Back