controle nummers s200&cubase sx

sinisa c

Nieuwkomer
Hoi ik ben sinisa .
Ik heb pas een akai s2000 gekocht, en kan er nog niet echt mee over weg (een beetje maar)
kan iemand mij mischien helpen hoe ik de filter van de s2000 met cubase sx kan aansturen?
ik had begrepen dat het controle nummers zijn in cubase maar ik weet de controle mummer niet.
ik heb ook geprobeerd om het op te nemen in cubase en dan aan de FILTER te draaien, maar zonder succes.

greetings sin

Lees eens de midi implementation chart van je manual. Daar staat duidelijk in dat de s2000 enkel maar control codes 1, 2, 4, 7, 64 en 67 kan ontvangen. Filter modulaties staan daar niet bij...

O'kay thankz .
dat heb ik gedaan,maar een verkoper van peterverspui en feedback zeiden tat het wel te doen is ,
de ene zij dat hij het heeft gedaan maar dat hij het niet meer wist, en de ander had het over cntrl nr 90 92 of in die richting maar da's ook niet gelukt.
is het dan ook wel te doen, of ben ik verkeerd geinformeerd bij de koop van een s2000.??

Wel, even een grondigere check in the manual:
Op pg 158 zie ik staan: 'In program edit, it is possible to select an external midi controller as a controller for program parameters such as filter cutoff, panning..."
Komt er dus op neer dat je bvb met het mod.wheel een lfo of een filter cutoff moet kunnen aansturen. Je kan het volgens mij NIET doen met CC-codes te sturen, maar dus wel door bvb het mod.wheel, of ook aftertouch of velocity.
En dat moet je allemaal regelen in Program edit, meer bepaald in het submenu APM (assignable program modultation).

Suc6!

ik heb ff gekeken maar bij mij op pg 158 staat de uitleg voor effects ????
zij er meer boeken van of zo ?
als ik mijn sampler aan zet staat er operating system 2.0 maar mijn boek is operating system 1.30 ??
klopt dat ,of heb ik gewoon de verkeerde manual gekregen ?

Back