Help! Ik kan geen duits, maar volgens mij is dit tof!

JohnnyBusca

rocket scientist
Check deze site: http://www.msc175.de

Modular elementen. Ik snap geen duits dus is weet niet of het zelfbouw is? Volgens mij niet. Toch?

Ik las op ebay.de dat de ringmodulator zo op een A-100 aan te sluiten is. Waarschijnlijk geldt dat dan ook voor de rest. Kan iemand me een beetje verder helpen?

step1_300.jpg

Het is niet zelfbouw, als je bedoelt dat jij het in mekaar moet zetten. Je geeft Dirk Lindhof een opdracht en hij bouwt het voor je. Het is bedoelt voor mensen die precies weten wat ze willen, terwijl die spullen niet door de comerciële merken worden geleverd.

Maar het moet wel een module zijn uit zijn assortiment of mag je ook (voor veel centen) iets zelf aandragen?

Plus nog een vraagje: Is er een prijslijst beschikbaar? Ik wil serieus modules en die sequencertjes zien er weer lekker uit.

Heee die gasten hun modular lijkt gewoon op een formant hoor. Als je leest komt er ook elke keer uit elektor formant pro!!!

Dat mooie verhaal over exclusieve ontwerpen en niet in de handel verkrijgbaar moet je maar met een korreltje zout nemen. Die vocoder komt ook gewoon uit de elektuur van 20 jaar geleden.
Mocht je nou echt eens een leuk pak geld hebben om naar eigen wensen iets te laten maken van superieure kwaliteit, dan kun je dat beter hier in Nederland laten doen. Laat me maar weten als het zover is, dan neem ik je wel een keertje mee.

Ik ben wel eens bij zo'n meneer geweest die ze zelf bouwde, Willem nogwat uit de achterhoek, hij had iets te maken met de Zingende Fresias, echt cool wat hij bouwde. Hij was vanplan op zijn gigantisch modulaire systeem joysticks te gaan bouwen met druknoppen, ik ben benieuwd of hij al zover is:)

Misschien moeten we al die geniale thuistechneuten maar eens bij elkaar in een grote werkplaats zetten. Er zijn buiten de industrie ongelooflijk veel goeie ideeën en know-how.
Het Axiom modulair systeem van BME bijvoorbeeld, dat zat toch mooi in een kast van zelf op maat gezaagde en in de glanswas gezette plankjes. Niks fabriek, en ik kon hem afhalen bij een boerderij in Luzemburg.

hmmm die lijkt qua knoppen layout inderdaad wel erg op maxdox zn formantsynth...

en alleen die potmeters en knopjes kosten al de helft... en als het niks is...... weer een mooie boekenduwer erbij

En ik ben er nog steeds blij mee...

Zijn site is zwaar geupdate!

Vet!

sids_front.jpg

Die SID modules zullen jullie wel het interessants vinden. En ze passen 1-op-1 in een doepfer rack inclusief ribbon. (wel een andere maat schroefjes, maar goed..)

Maar hij heeft nog veel meer!
http://www.msc175.de/module.htm

of:

IM000320.jpg

Ik heb Dirk eventjes gemaild en hij heeft nog MAQ-16 kits liggen. Verder bouwt ie op verzoek, dus mail hem. Hij kan ook synths repareren, maar daar heb ik al wat adresjes voor! :)

Die man is duidelijk weer een vriend van Dieter Doepfer, internet afstruinen en dan maar hetzelfde bouwen en verkopen. Zijn vco's tracken ook al voor geen meter, in het audio voorbeeld van zijn vco zit ie er meer dan een toon naast in 5 octaven. Waar is die deutsche grundlichkeit gebleven.

Origineel geplaatst door Twiki
Die man is duidelijk weer een vriend van Dieter Doepfer, internet afstruinen en dan maar hetzelfde bouwen en verkopen. Zijn vco's tracken ook al voor geen meter, in het audio voorbeeld van zijn vco zit ie er meer dan een toon naast in 5 octaven. Waar is die deutsche grundlichkeit gebleven.
Ik weet niet of het een vriend is. Die MAQ-16/3 kits zijn copien. Men zegt dat doepfer alles jat, maar dan jat hij weer van een jatter.

Kan er niets aan doen, maar ik vind dit weinig overtuigend overkomen. Zelfbouw kan zonder veel moeite mooier. De frontplaten zijn ook echt om te huilen...

Back