Soundmodules speciaal voor r&b???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
rip gewoon je favoriete r&b cds en stop de samples in fruity. 't klinkt toch allemaal hetzelfde :gaap:

Inderdaad

rNb/hiphop/urban drums komen echt niet uit een mpc of asr!

Is dit gelul in de ruimte of een sarcastische opmerking???????

zeker ook niet uit een 808 of SP1200?????

Koop gewoon een TR909 met een grote reverb kast...ipv van die mieterige hangen-bij-de-McDonalds bourgaise middenklasse whigger kut muziek.

Origineel geplaatst door Nouveau
rNb/hiphop/urban drums komen echt niet uit een mpc of asr! T zijn standaard geluiden uit de triniton

ja en ik wil hier dus ook op reageren. Vraag 10 van die gasten om hun favorite studio tool is en 9 van de 10 zullen de de MPC zeggen. Echt niet dat ze met de sequencer van de triniton hun beats gaan programmeren. ja misschien die ene dan. Eerder dat ze de samples uit de triniton met de MPC aansturen. Maar eerlijk gezegd denk ik wel dat ze die ergens anders van daan halen.

Weet iemand misschien wat bijvoorbeeld b2k (omarion bijvoorbeeld) gebruikt in hun studio? ook allemaal de korg triton rack? omega 8?

wordt er met de korg triton ook r&b gemaakt?
want ik zag in die lijst alleen maar omega 8.
want ik heb er volgens mij toch niks aan als die ook voor techno is enz..

1. mo phatt met planet phatt expension rom (spelling?)
2. korg triton rack (of de motif?)

ect..?

Stanza

Origineel geplaatst door Stanza
wordt er met de korg triton ook r&b gemaakt?
Ja *zucht*. Zoals al eerder vermeld op pagina's 1 t/m 4.

want ik zag in die lijst alleen maar omega 8. want ik heb er volgens mij toch niks aan als die ook voor techno is enz..

Weet je wat? Vergeet het ook maar.

Een Omega 8 is een 8-stemmige analoge synthesizers. Die geeft er geen ruk om of je techno of arrenbie of hiphop of ambient of Zuid-Beierse polka maakt. Er zitten niet voor niks KNOPPEN op dat ding zodat je er aan kunt DRAAIEN en het geluid zelf kan VERANDEREN.

KNOPPEN DRAAIEN. GELUID VERANDEREN. ORIGINEEL ZIJN.

Laat die laatste zin even goed doordringen. Als het niet lukt zul je gear blijven kopen, zonder ooit iets voor elkaar te krijgen omdat het nooit 100% like the real thing klinkt. Die mensen in de studio samplen ook zelf en draaien ook zelf aan knoppen.

Jawel, je wint de Synthforum Troll Award 2005. :okdan:

... wees er zuinig op!

R&B bestaat voornamelijk uit dikke randapparatuur en een goede mixer.

Luister maar eens goed naar de geluiden. Het zijn echt geen dikke synthsounds.
Lees de reviews over die gasten. Weinig synths maar dikke randapparatuur. Geldt trouwens voor de meeste muziek.
Ik weet dat we hier op het synthforum zitten maar het is een verkeerde gedachte door te denken dat die dikke sounds uit een stapel synthesizers komen.
Natuurlijk, het is het basis geluid maar de echte sounds krijg je door ze door goede randapparatuur te halen en weten wat je doet. Een goede producer/engineer zijn dus.

gr. Tom

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Een goede producer/engineer zijn dus.

en dat houdt dus ook in dat je niet zomaar een bak met presets gebruikt, maar de geluiden zelf maakt !

Origineel geplaatst door sander
Dat dikke geluid is me eigelijk nooit zo opgevallen.

Als je tmf of mtv aanzet komt deze muziek stroming gewoon voorbij. Dan kan je het niet meer ontkennen.:gaap:

Als je tmf of mtv aanzet komt deze muziek stroming gewoon voorbij. Dan kan je het niet meer ontkennen.:gaap:

Ik denk dat dik voor mij anders is. Ik ken die clips echt wel. Doet mij niet zoveel. Niet bijzonder goede klank. Het zal vast wel gelikt klinken, maar daar hou ik niet zo van.

Niet meer ontkennen? Integendeel....... het is zowat ALLEEN maar rnb wat de klok slaat op deze waardeloze zenders... nou val ik *gelukkig* al lang niet meer in hun sms/ringtone-doelgroep, maar het is wel om triest van te worden..

Echter zijn deze zenders wel goed te pruimen met het geluid uit! :eureka:
Zet dus gewoon een relaxed plaatje op en kijk zo nu en dan naar de half blote dames die op je beeld voorbij zwieren, zolang er niet té veel stoere negers langskomen is dit ideaal "behang" ;)

dit is wel een vette r en b module

kijk deze

Attachments

• uarts23.jpg
    uarts23.jpg
    60,9 KB · Bekeken: 73
Nog even een toevoeging aan die 'DIKKE' sound.

Het zijn ook de iele synthgeluidjes er omheen die de andere sounds dik maken...;)

gr. Tom

trieste thread.... maar goed,

Als je het al serieus meent allemaal, misschien is zo'n RnB sample ceedeetje met allemaal kant en klare loops en construction kits... fruityloops erbij ofzo, en klaar is kees.

Origineel geplaatst door trigg
[B
Echter zijn deze zenders wel goed te pruimen met het geluid uit! :eureka:
Zet dus gewoon een relaxed plaatje op en kijk zo nu en dan naar de half blote dames die op je beeld voorbij zwieren, zolang er niet té veel stoere negers langskomen is dit ideaal "behang" ;) [/B]

Ik vindt al die blote clips maar dom. Hou je kleren lekker aan. Motten hier kinderen van 12 de hele dag naar kijken.
En dan die nederlandse wannabees die ook grote auto's, maat XXXXXXXL kleding en blote dames moeten overnemen van de USA. Wat een bullshit. Maak gewoon een gaaf nummer met een normale clip.

Origineel geplaatst door elektrovolt
en dat houdt dus ook in dat je niet zomaar een bak met presets gebruikt, maar de geluiden zelf maakt !

Aan Stanza en onze geliefde forumleden:

Ja dat hoeft dus echt niet persee, maar is een principe van ons aller elektrovolt. Ik vind het een mooi principe, maar het is niet de enige waarheid. Kok, keuken, mensen?

Maar goed,

Aan Stanza:

Misschien moet je gewoon naar de winkel gaan waar ze de bakken te koop aanbieden die jij verdenkt van goede geluiden. Dan vraag je vriendelijk of je ze mag vergelijken (met een koptelefoon op je hoofd tegen de onzekerheid). Afhankelijk van welke je mooier of lelijker of bruikbaarder vindt klinken bepaal je vervolgens je keuze.

5 verschillende modules die veel op elkaar lijken kopen zal je meer problemen dan genot opleveren. Al die Emu modules zijn als ik me niet vergis 32 parts multitimbraal en ik moet (met alle welgemeende respect voor het R&B genre) volgens mij nog de eertse R&B-productie horen die uit 160 multitimbrale parts is opgebouwd. Serieus, met 1 zo'n module met een expasionkaart of 2 erin en een SAMPLER kom je heel erg ver. Vergeet ook de sequencer niet.

succes met je keuze...

Origineel geplaatst door sander
Ik vindt al die blote clips maar dom. Hou je kleren lekker aan. Motten hier kinderen van 12 de hele dag naar kijken.
En dan die nederlandse wannabees die ook grote auto's, maat XXXXXXXL kleding en blote dames moeten overnemen van de USA. Wat een bullshit. Maak gewoon een gaaf nummer met een normale clip.

Ik wil wel eens een teKno-Klip zien, met modder, goedkoop bier, stapels half functionerende speakers en diesellucht...

aan falafelbiels:

Ik ben intussen van gedachten veranderd n vroeg me af of dit iets is.
(ik vraag alleen of het iets is :D)

ik dacht aan 3 'algemene' modules..

1. mo phatt
2. motif rack (of korg triton, weet dat nog niet)
3. planet phatt (als soundmodule of expansion rom, nog nit zeker)

en dan voor bijvoorbeeld bassen 1 module, piano 1 module, ect..
Dan heb ik ruime/brede keuze toch?

Stanza

Origineel geplaatst door Stanza
aan falafelbiels:

Ik ben intussen van gedachten veranderd n vroeg me af of dit iets is.
(ik vraag alleen of het iets is :D)

ik dacht aan 3 'algemene' modules..

1. mo phatt
2. motif rack (of korg triton, weet dat nog niet)
3. planet phatt (als soundmodule of expansion rom, nog nit zeker)

en dan voor bijvoorbeeld bassen 1 module, piano 1 module, ect..
Dan heb ik ruime/brede keuze toch?

Stanza

Waarom planet phatt? Timbaland en consorte gebruikten mophatt in het verleden (niet pl-phat). Tegenwoordig hoor je ook alleen maar triton(ST) en motif.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back