Soundmodules speciaal voor r&b???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Maar je kan toch ook alles uit 1 module halen? Een zo bovengenoemd ding kan 16 to 32 (misschien wel meer) verschillende geluiden tegelijkertijd spelen.

Brrrr...koop gewoon die shit en ga stomme R&B maken.

Ik heb van sommige gehoord dat de planet phatt hele mooie geluiden heeft..

Maak van je nummer 3; een virtuele synth; voor de '' vette lead'' sounds ala '' usher" bijvoorbeeld.
Of een Motif Rack-of een Triton rack of een fantom rack....

Het is maar een tippie...

die Mo'phatt kun je nog volknallen met 2/3 uitbreidingen...

Origineel geplaatst door smackos
Maar je kan toch ook alles uit 1 module halen? Een zo bovengenoemd ding kan 16 to 32 (misschien wel meer) verschillende geluiden tegelijkertijd spelen.

Brrrr...koop gewoon die shit en ga stomme R&B maken.

Ik weet niet wat jij maakt maar ik kraak jouw muziekstyle toch ook niet af?
Dat wil ik trouwens niet eens 8)

Ik vindt r&b mooie muziek en daar ben ik TROTS OP :kroon:

Origineel geplaatst door falafelbiels
Ja dat hoeft dus echt niet persee, maar is een principe van ons aller elektrovolt. Ik vind het een mooi principe, maar het is niet de enige waarheid.

okee, okee. het hoeft niet perse...
maar om nou voor elk geluid een preset te nemen...

Origineel geplaatst door Stanza
aan falafelbiels:

Ik ben intussen van gedachten veranderd n vroeg me af of dit iets is.
(ik vraag alleen of het iets is :D)

ik dacht aan 3 'algemene' modules..

1. mo phatt
2. motif rack (of korg triton, weet dat nog niet)
3. planet phatt (als soundmodule of expansion rom, nog nit zeker)

en dan voor bijvoorbeeld bassen 1 module, piano 1 module, ect..
Dan heb ik ruime/brede keuze toch?

Stanza

te gek om een keer serieus genomen te worden! Bedankt!

Die Planet Phatt is eigenlijk de voorganger van de MoPhatt, en dus kun je er vanuit gaan dat je in de MoPhatt een beetje de overtreffende trap van de Planet Phatt is. Ik zou een andere (totaal anders klinkende) expansion of module erbij kiezen (als ik een module zou kiezen) om het klankenpallet breed te houden.

Jaccis heeft een goed punt, een beetje het punt van de extremist Elektrovolt. Met een Virtueel Analoge synth (of gewoon een echte analoge uiteraard) kun je heel makkelijk je eigen geluiden maken. Dit is echter niet iedereen z'n hobby en eerlijk is eerlijk, het geluid blijft natuurlijk het geluid van de synthesizer en niet dat van jouw, hetgeen ook z'n beperkingen met zich meebrengt (soms is de muzikant de beperking hoor). Een synthesizer is natuurlijk evenzogoed een instrument met een specifieke klank als een gitaar of zelfs een trompet, het blijft een synthesizer (let op je woorden Biels, welk forum is dit?) en daarom raadt ik een sampler aan. Een sampler kun je een beetje zien als een module waar je JE EIGEN GELUIDEN in kunt steken (en welke geluiden zijn nou beter dan je eigenste?) Die Emu modules hebben overigens een goede synth-engine in zich.

Dan het laatste punt (en Elektrovolt, beste makker, let even op):
Sommige mensen houden van originele geluiden maken op synthesizers, sommigen kunnen daadwerkelijk muziek maken op een keyboard/piano- achtig ding. Voor die laatsten maakt het niet veel uit of ze met presets werken of een 10.000 parameters tellende synthesizer, zij kunnen het toch wel goed laten klinken.

Allerlaatste punt:
als Emu geen goed klinkende presets kan maken, wie dan wel?

Ik heb alles ff gelezen en ben uit dit lijstje gekomen:

1. mo phatt
2. planet phatt (zal toch wel andere geluiden in zitten)
3. korg triton rack
4. motif rack

se-1x
mpc 1000/2000/3000 ??

ik kreeg van sommige te horen dat ik die wel moet nemen en van die andere weer niet..
Weet iemand misschien een lijstje wat ik kan kijken bij een muziekwinkel?
Ben namelijk van plan langs een winkel te gaan met een hele lijst en het daar te vragen..
Ik hoop dat jullie nog wat weten.

Ik vroeg me ook af of iemand weet wat omarion gebruikt (heb een PM gestuurdt, maar geen bericht teruggekregen)

Dank je wel,
Stanza

Kicke man muziek voor bij de Burger King.

Doe niet zo negatief man,,,

Er is best goeie R&B, check Gill Scott, DÁngelo, Dwelle, Phat Katt, die nummers zitten strak in elkaar met weinig dure gear,, maar mischien is dat meer Nu soul dan R&B
En je bent niet meteen een wigger als je als blanke naar R&B luistert, netzo min als dat je een Nazi bent wanneer je naar hardcore luistert

MPc2000 en motif 7.8.9.

beiden bling bling , net als je ring ring,

(hoorde ergens dat ze ook binnenkort ook met een gouden motif/triton serie komen ...speciaal voor live en clips)

gr

Waldo

Inderdaad

Koop gewoon een TR909 met een grote reverb kast...ipv van die mieterige hangen-bij-de-McDonalds bourgaise middenklasse whigger kut muziek.

Hou nou eens op met een treadstarter af te kraken. Ook al heb je het niet tegen mij, maar dan vind ik het toch niet gepast:smeris:

Bericht door een moderator:
en nu weer ontopic en lief voor elkaar :)

En wat zijn nu eigenlijk R&B geluiden... tegenwoordig heb je allemaal R&B met fette synthgeluiden, die net zo goed te gebruiken zijn voor Hiphop of trance :erm: I love it 8~

Re: Welke emu soundmodules zijn voor r&b??

Re: Welke emu soundmodules zijn voor r&b??

Origineel geplaatst door Stanza
Ik zou graag 5 soundmodules aan willen schaffen (ik had al een post gemaakt) maar ik vroeg me af of er nog meer soundmodules van emu voor r&b zijn..

http://www.planet-groove.com/e-mu/index.html

Stanza

Ik snap het ni hoor

JE weet niet echt wat je juist nodig hebt, maar wel dat je 5 modules gaat kopen ???

Ik zou zeggen, koop eerst iets voor de beatjes, en dan nog iet voor de string zweefgeluidjes. En als je dan nog iets zou moeten hebben, nog iets.

Experimenteren en opbouwen <-> das mijn tip ;)

goed id :okdan:

Wat voor soort R&B wil je Stanza? Ala D'Angelo of ala Chingy? Het verschil is nogal groot namelijk. D'Angelo bijvoorbeeld maakt practisch alleen gebruik van akoestisch spul, terwijl dat van Chingy allemaal electronisch spul is...

soort van b2k (gots ta be, uhhuh, girlfriend, O)
www.omariononline.com -> O, im tryna, growing pains)
alicia keys
beyonce

b2k zijn m'n idolen, ik weet niet echt wat hun hebben voor spullen (had gevraagt, maar geen antwoordt terug gekregen)
Het liefst zoals gots ta be , O en girlfriend (goed lied)

Ik vindt dat muziek gewoon mooi.. :D

Ik wou ook graag muziek maken om op te breackedancen.. (voor mezelf het liefst, hahahaha)

Dan moet je niet zoeken bij R&B modules. Dan krijg je funky ala soul R&B gitaren en bassen enzo. B2K is allemaal synth/electronische geluiden. Dus gewoon een beetje neuzen tussen de synths in de winkel, dingen uitproberen en de mooiste kopen!

Idd usher gebruikt klinklare trancegeluiden in zn liedejes. Toch lijkt me dat je met een Korg Triton altijd wel goed zit hoor,

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Idd usher gebruikt klinklare trancegeluiden in zn liedejes. Toch lijkt me dat je met een Korg Triton altijd wel goed zit hoor,
Lijkt mij ook... De hele urban scene is geelectroniseerd. En dat vind ik helemaal niet erg :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back