Een set-up probleem

MCBasje303

Stamgast
Ik heb een compacte set-up bestaande uit:Mc-505, Nova en een Korg Prophecy.
Ik wil mijn Prophecy gebruiken als master keyboard en ook als geluidmodule dus daar heb ik local-off ingesteld. Van de midi out van de Prophecy een kabeltje naar de midi in van de MC-505 en bij de MC-505 de remote keyboard op on ingesteld. Van de MC-505 midi out naar de Nova midi in. Van de Nova midi thru weer naar de Prophecy midi in.
Als ik nu het toetsenbordje van de MC-505 gebruik werkt alles zoals het horen moet.
Als ik het keyboard van de Prophecy gebruik hoor ik de geluiden van de MC-505 wel maar samen met de Prophecy en de Nova niet.
Wat ook heel raar is is wanneer ik de arpeggiator van de MC-505 aan zet ik ineens wel de Nova hoor. Hier klopt echt iets helemaal niet.
Kan iemand mij hierbij helpen, ik heb ergens iets verkeerd ingesteld.

Re: Een set-up probleem

Origineel geplaatst door MCBasje303
Ik heb een compacte set-up bestaande uit:Mc-505, Nova en een Korg Prophecy.
Ik wil mijn Prophecy gebruiken als master keyboard en ook als geluidmodule dus daar heb ik local-off ingesteld. Van de midi out van de Prophecy een kabeltje naar de midi in van de MC-505 en bij de MC-505 de remote keyboard op on ingesteld. Van de MC-505 midi out naar de Nova midi in. Van de Nova midi thru weer naar de Prophecy midi in.
Als ik nu het toetsenbordje van de MC-505 gebruik werkt alles zoals het horen moet.
Als ik het keyboard van de Prophecy gebruik hoor ik de geluiden van de MC-505 wel maar samen met de Prophecy en de Nova niet.
Wat ook heel raar is is wanneer ik de arpeggiator van de MC-505 aan zet ik ineens wel de Nova hoor. Hier klopt echt iets helemaal niet.
Kan iemand mij hierbij helpen, ik heb ergens iets verkeerd ingesteld.
je moet midi thru-en van de mc505 naar de nova als je die met het prophecy keyboard wil bespelen

Midi thru op de MC-505 staat aan. Vermoed dat het probleem misschien toch bij de instellingen van de Prophecy ligt. Of misschien toch bij de Nova. De global midi instellingen?
Ik weet het echt niet.

Neenee, wat divi bedoelt is dat je in plaats van
MC-505 midi out naar de Nova midi in
Mc505 midi THRU naar de Nova midi in moet sturen.

De MC-505 heeft alleen midi in en midi out. In het midi menu kun je de midi out instellen als midi thru. Dit heb ik gedaan.
Help.

Het werkt allemaal perfect, ik stuur met midi-kanaal 1,2 en 3 van de 505 midi-kanaal 1,2 en 3 van de Nova aan. Met midi-kanaal 7 van de 505 stuur ik de Prophecy aan. Het gaat dus mis als ik het keyboard van de Prophecy wil gebruiken ipv het keyboard van de 505.

Het werkt allemaal perfect, ik stuur met midi-kanaal 1,2 en 3 van de 505 midi-kanaal 1,2 en 3 van de Nova aan. Met midi-kanaal 7 van de 505 stuur ik de Prophecy aan. Het gaat dus mis als ik het keyboard van de Prophecy wil gebruiken ipv het keyboard van de 505.
op welk midi-kanaal staat de prophecy ingesteld? moet ook op 1, 2 of 3 zijn om de nova te bespelen hé

Da is het denk ik ook nie. Als ik local-off heb ingeschakeld op de prophecy en op de 505 remote-keyboard, dan kan ik als het goed is het keyboard van de Prophecy gebruiken inplaats van het keyboard van de 505. De Prophecy als geluidmodule staat ingesteld op kanaal 7, maar dit staat los van het keyboard.

Het wil maar niet echt lukken, ben nu al dagen bezig. Als ik het global midi kanaal van de Prophecy op b.v 1 zet (daar stuur ik op de 505 midi-kanaal 1 aan van de Nova) dan hoor ik dus wel de Nova maar de Prophecy erbij. En dat dus bij alle kanalen, hoor dan steeds de Prophecy erbij.

Het wil maar niet echt lukken, ben nu al dagen bezig. Als ik het global midi kanaal van de Prophecy op b.v 1 zet (daar stuur ik op de 505 midi-kanaal 1 aan van de Nova) dan hoor ik dus wel de Nova maar de Prophecy erbij. En dat dus bij alle kanalen, hoor dan steeds de Prophecy erbij.

Hoe staat de Nova ingesteld dan? Je moet iedere bak zo instellen dat deze op aparte midi kanalen ontvangt. In korg termen het dan een multi of Combi, bij een Nova weet ik dat niet. Verder: je moet echt uitzoeken op welk midi kanaal de prophecy nu de midi noten uitstuurd. Kijk eens in de manual van zowel de Nova als de Prophecy. Om het probleem simpel te maken, sloop de MC-505 gewoon even uit de midi-loop, dan kun je veel beter testen of het probleem nu aan de Nova of de prophecy ligt.

Ik heb weer van alles geprobeerd, het lijkt er op dat de set-up zoals ik deze in gedachte had gewoon niet werkt. Ik kan met global midi van de Prophecy een midi-kanaal kiezen. 1,2 en 3 voor de Nova, 4, 5 en 6 voor de 505 en 7 voor de Prophecy. Maar ik hoor op de kanalen waar de 505 en waar de Nova ingesteld staat altijd ook de Prophecy erbij.

P.S.

Kan het zijn dat ik hier last heb van een midi loop en hoe onderbreek ik deze? En dit op zo'n manier dat ik dus de Prophecy als master keyboard en geluidsmodule gebruik en de 505 als sequencer.

Back