[synthpop] Hold you

apollo

I love syntesaizer
Gisterenmiddag ben ik met een nieuwe melodie begonnen. Meteen maar een nummer rond gebouwd. Ik moet nog serieus afwerken, maar het begint vaste vorm aan te nemen.

De tekst gaat als volgt: I want to be with you tonight | I want to watch you in the moonlight | be with you tonight | just hold you one more time. Ik zal nooit de nobelprijs literatuur krijgen voor mijn lyrics, maar daar is het mij ook niet om te doen. Wellicht zal ik het nummer omvormen naar strofe-refrein als ik wat meer inspiratie heb.

Graag wat commentaar alsjeblieft. :)

apollo - hold you

Laatst gewijzigd:
Re: [synthpop] Hold you

Origineel geplaatst door apollo
Gisterenmiddag ben ik met een nieuwe melodie begonnen. Meteen maar een nummer rond gebouwd. Ik moet nog serieus afwerken, maar het begint vaste vorm aan te nemen.

De tekst gaat als volgt: I want to be with you tonight | I want to watch you in the moonlight | be with you tonight | just hold you one more time. Ik zal nooit de nobelprijs literatuur krijgen voor mijn lyrics, maar daar is het mij ook niet om te doen. Wellicht zal ik het nummer omvormen naar strofe-refrein als ik wat meer inspiratie heb.

Graag wat commentaar alsjeblieft. :)

apollo - hold you

Je zou er een leuke beat erbij kunnen doen

als je het zo easylistening houdt, moet het wel heel mooi en interessant zijn. wat variatie, een breakje. Van mij mag er iets meer met de snare gebeuren om hem wat funkier te maken. probeer ook in plaats van iets gewoon uit te zetten er naar toe te werken dat ie uit mag. maar dit is natuurlijk nog allemaal een opzetje. die vocoder is o.k. als het functioneel is, in een break of zo, probeer hem eens wat air-iger te maken. hij houdt m'n aandacht net niet vast

Origineel geplaatst door DJ Fuse
als je het zo easylistening houdt, moet het wel heel mooi en interessant zijn. wat variatie, een breakje. Van mij mag er iets meer met de snare gebeuren om hem wat funkier te maken. probeer ook in plaats van iets gewoon uit te zetten er naar toe te werken dat ie uit mag. maar dit is natuurlijk nog allemaal een opzetje. die vocoder is o.k. als het functioneel is, in een break of zo, probeer hem eens wat air-iger te maken. hij houdt m'n aandacht net niet vast

Thx voor de commentaar. Ik ga die vocoder iets meer op de voorgrond plaatsen en die irritante strings wat minderen. :D

Aan en uit klopt. Moet ik nog wat aan werken. Ik hoor het ook nu ik er op let. Die snare moet ik even voor kijken, ik kan em misschien wel layeren, ga ik eens proberen.

hay

het idee is echt een appolo track ,dus past bij jou stijl
uitwerken moet je op je eigen manier doe

ik vindt hem wel veel op die andere lijken , en naar mijn idee te vrolijk
maar het is natuurlijk een vrolijk liedje en geen dramalied
wel eentje die ik in een verder stadion graag nog een keer wil horen

lekker bezig apollo , mix er maar wat van

greetz turtel

:koffie:

best leuk, wel heel rustig...
die vocoder klinkt zoals die in een nummer van air op de cd moon safari... weet ff niet mer welk nummer .

Origineel geplaatst door turtel
het idee is echt een appolo track ,dus past bij jou stijl
uitwerken moet je op je eigen manier doe

ik vindt hem wel veel op die andere lijken , en naar mijn idee te vrolijk
maar het is natuurlijk een vrolijk liedje en geen dramalied

Bedankt turtel en elektrovolt. :)

Ja 't is een echte apollo track. Hij klinkt inderdaad wat zoals de andere, daar ga ik nog wat proberen aan te doen. Zo vrolijk was ie eigenlijk niet bedoeld (ik was ook helemaal niet vrolijk gisteren en vandaag ;)). :D

Ik ga er nog wat aan gaan werken met alle nuttige adviesen in het achterhoofd ... :)

kijk, de lyrics vind ik eigenlijk juist heel mooi.

zowat elk nummer dat je op de radio hoort bvat dit soort teksten maar deze deed me echt wat (ben af en toe ook in een vrij sombere mood)

het is ook de subtiliteit die het 'm doet.

trouwens, hoor ik daar een resonator effect ?

Jimi :)

Klinkt veelbelovend! Misschien iets te typisch Apollo qua geluid, maar van de andere kant: zo lang je nog niet echt platen aan het verkopen bent kan het ook geen kwaad je sound te perfectioneren. Zo zou je ook oudere nummers die je nu niet zo goed meer vindt kunnen dumpen; dan kun je de goede ideeën daarvan behouden en samen hergebruiken in tracks die bestaan uit steeds betere onderdelen. Bijvoorbeeld. Ik zie het dus niet echt als een probleem om je eigen sound nog even vast te houden.

Wat deze track betreft: ik zal je eens even wat suggesties opdringen... 8~

Het begin vind ik nogal suf nu: drumtik en gaan maar. Dan toch weer drums en bas weg en alsnog gaan. Dat zou denk ik beter werken als je contrastrijkere muziek hebt, maar ik vind dat het nummer wat te rustig is voor dat effect. Je zou kunnen proberen om te beginnen met alleen die strings met een hele sterke phaser/flanger (welke is het ook alweer... :frons: ) die langzaam afneemt tot het normale niveau (er zit toch normaal ook phaser/flanger of zoiets op?) om dan drums en bas toe te voegen. Ik vind de drums erg strak en droog trouwens; maakt het nogal suf. En nou ik toch bezig ben... Je hebt nu vocoder - solo - vocoder. Misschien zou je de solo wat in kunnen korten, dan de tweede vocoder zonder begeleiding of alleen strings, dan een stuk nieuwe solo zonder begeleiding of alleen strings, die opbouwt en dan iets 'uitbundiger' wordt (ik kan even geen toepasselijker woord bedenken): in één keer drums+bas erbij, plus tweede stem (parallel of er tegenin) en een lichte arpeggiator. Dan na 16 maten de vocoder er overheen en uitfaden. Dan krijg je dus vocoder - solo (korter) - vocoder (a capella of met strings) - solo (a capella of met strings) - solo + tweede stem + arpeggiator(tje) (dit hoeft niet druk te klinken!) - alles + vocoder (nog steeds niet druk!) - fade-out.

Jaja, je ziet het al, ik hoor het helemaal voor me. Gewoon meteen weer vergeten dus. ;)

Origineel geplaatst door Cheimoon
Zo zou je ook oudere nummers die je nu niet zo goed meer vindt kunnen dumpen; dan kun je de goede ideeën daarvan behouden en samen hergebruiken in tracks die bestaan uit steeds betere onderdelen.

Soms heb ik daar wel eens zin in. Maar de moed ontbreekt me om met oude nummers aan de slag te gaan. :)

Origineel geplaatst door Cheimoon
Het begin vind ik nogal suf nu: drumtik en gaan maar. Dan toch weer drums en bas weg en alsnog gaan. Dat zou denk ik beter werken als je contrastrijkere muziek hebt, maar ik vind dat het nummer wat te rustig is voor dat effect. Je zou kunnen proberen om te beginnen met alleen die strings met een hele sterke phaser/flanger (welke is het ook alweer... :frons: ) die langzaam afneemt tot het normale niveau (er zit toch normaal ook phaser/flanger of zoiets op?) om dan drums en bas toe te voegen. Ik vind de drums erg strak en droog trouwens; maakt het nogal suf. En nou ik toch bezig ben... Je hebt nu vocoder - solo - vocoder. Misschien zou je de solo wat in kunnen korten, dan de tweede vocoder zonder begeleiding of alleen strings, dan een stuk nieuwe solo zonder begeleiding of alleen strings, die opbouwt en dan iets 'uitbundiger' wordt (ik kan even geen toepasselijker woord bedenken): in één keer drums+bas erbij, plus tweede stem (parallel of er tegenin) en een lichte arpeggiator. Dan na 16 maten de vocoder er overheen en uitfaden. Dan krijg je dus vocoder - solo (korter) - vocoder (a capella of met strings) - solo (a capella of met strings) - solo + tweede stem + arpeggiator(tje) (dit hoeft niet druk te klinken!) - alles + vocoder (nog steeds niet druk!) - fade-out.

Jaja, je ziet het al, ik hoor het helemaal voor me. Gewoon meteen weer vergeten dus. ;)

Ik heb het een paar keer moeten lezen voor ik het doorhad, maar nu ben ik helemaal mee. :D Zoiets had ik eigenlijk ook wat in gedachte, maar 't is leuk als het uitgeschreven is door iemand anders. ;) Die arp ligt eigenlijk al klaar, maar ik wist niet precies wanneer die derin moest. Helaas zal het met mijn mixskills erg druk klinken naar het einde toe. :D Alleen die solo de eerste keer korter maken, weet ik nog niet zo. De solo vormt zo min of meer een geheel, dus het zou wel zonde zijn om die in te korten de eerste keer. Maar ik vind er wel iets op.

Iig erg bedankt! :)

En geen resonator gebruikt. Heb ik zelfs niet. Die leuke supaphaser is het enige VST effect in het nummer (+ wat standaard delays). Aardig ding. :)

Origineel geplaatst door apollo
Soms heb ik daar wel eens zin in. Maar de moed ontbreekt me om met oude nummers aan de slag te gaan. :)

Ik weet ook niet of het erg werkt bij jouw muziek. Ik weet in ieder geval dat veel progrockbands zo werken in hun beginperiode. Die schrijven dan lange nummers met allerlei erg verschillende stukken. Gaandeweg in de pre-albumtijd hebben ze meer muziek dan ze live kunnen spelen, waarop de slechtere nummers gedumpt worden. De goede stukken worden echter bewaard en hergebruikt in nieuwe nummers als dat kan, waardoor het eerste album een soort 'best-of' wordt van de afgelopen paar jaar. In die gevallen is het leuk om vroege demo's te horen: allerlei stukken komen in allerlei contexten op allerlei manieren terug in nummers die later niet in die vorm zijn uitgebracht.

Maar dat terzijde. ;)

Ik heb het een paar keer moeten lezen voor ik het doorhad, maar nu ben ik helemaal mee. :D Zoiets had ik eigenlijk ook wat in gedachte, maar 't is leuk als het uitgeschreven is door iemand anders. ;) Die arp ligt eigenlijk al klaar, maar ik wist niet precies wanneer die derin moest. Helaas zal het met mijn mixskills erg druk klinken naar het einde toe. :D Alleen die solo de eerste keer korter maken, weet ik nog niet zo. De solo vormt zo min of meer een geheel, dus het zou wel zonde zijn om die in te korten de eerste keer. Maar ik vind er wel iets op.

Die solo hoeft van mij eigenlijk ook niet zo nodig korter, maar ik dacht dat het nummer anders misschien te lang zou worden...

Back