Alesis Ion nu € 666 bij Music Store Koeln

conso

Fold it
Hoe goedkoop kan deze synth nieuw uiteindelijk worden? 8~

Ik krijg het vermoeden dat de synth min of meer uit het assortiment/productie gaat. Er is al een tijd niks meer aan het OS gedaan, de micron is een goedkoper alternatief en de ontwikkelaars zullen wel druk met die nieuwe Alesis synth bezig zijn.

Inderdaad! :confused:
m0kbor zei nog: Alesis is bezig om de stepsequencer van de micron in het ion-os te pompen...
maar hopen dat dit door gaat....

gemis vind ik het niet, maar tja... development zal wil stil liggen of op een zeer laag pitje...=(

En als die beloofde "chord memory" er dan ook nog in komt, dan kan ik mijn Alpha juno de deur uit doen :)

Het zou denk ik niet de beste zet zijn om de Ion uit het assortiment te halen. Gezien de reacties zijn mensen in het algemeen wel positief over de Ion. En qua prijs/kwaliteit kan hij makkelijk concurreren met de andere VA's die er momenteel zijn. De micro lijkt me dat niet echt kunnen.

Maaruh........... uiteraard goed prijsnieuws. Wat moet de tweedehandsprijs voor zoiets dadelijk worden 400 euro ofzo. *D

best bizar eigenlijk, vorig jaar stond die bij onze locale muziekwinkel voor 1100 euro te koop...

was toen heel bij dat ik er tweedehands één voor 775 heb kunnen scoren...:stupid

Mooi zo, dus tweedehansies zijn in een klap nu nog maar 450 a 500 euri waard.

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik krijg het vermoeden dat de synth min of meer uit het assortiment/productie gaat. Er is al een tijd niks meer aan het OS gedaan, de micron is een goedkoper alternatief en de ontwikkelaars zullen wel druk met die nieuwe Alesis synth bezig zijn.
Zou me verbazen eigenlijk. De Ion is nog niet zo lang in productie. Nu dik een jaar of zo?

I O N

I O N

Kan me bijna niet voorstellen dat de Ion nu al uit de productie zou gaan. Is overal zo positief ontvangen dat dat niet erg slim zou zijn. De Alesis synths kunnen blijkbaar wel steeds goedkoper geproduceerd worden. Zelfs de Andromeda; die blijkt helemaal niet uit productie te gaan, maar is inmiddels wel bijna in prijs gehalveerd. (Zelfde gebeurde natuurlijk al met de eerste lichting Motifs, TC Electronic apparatuur etc. - opeens bijna halvering van de oorspronkelijke nieuwprijs):okdan:

Ze introduceren nu in rap tempo varianten die steeds iets meer, of zelfs deels minder, kunnen voor een steeds aantrekkelijker prijs.

("Wat zeg je, Roland...?") :bekdicht:

zou mooi zijn als de micron ook een duikvlucht zou maken om weer een beetje in verhouding met de ion te komen.
tja en zo heeft iedereen zijn wensen hè

midi niet goed???
niks mis mee... cc's doet ie ook prima!

maaruh enfin... die chord mem en step mogen er van mij wel in.. (step geen pre btw)

Tsja die directeur wil ook een dikke V8 onder z'n tokus natuulk.

Wie weet komen ze wel met een vernieuwde ION die ook nieuwe dingen van die Fusion heeft.

Of een rack versie! :{

Maar ja, dat is iets waar mensen al eerder om hebben gevraagd (ook bij andere modellen) en die is tot nu toch nog steeds niet verschenen... :confused:

"We stoppen er wel een keyboard op van $50, dan kunnen we er $200 meer voor vragen."
Een andere reden kan ik niet verzinnen. Ja toch, het zijn allemaal "performance synths". :P

"We stoppen er wel een keyboard op van $50, dan kunnen we er $200 meer voor vragen."

Eff snel rekenen. $200/1.3= 154 euro
666-154=512 euro.

Dat zou eigenlijk wel cool zijn. Een Ion rack van 512 euro. Ik heb zo'n vermoeden dat er helaas geen rack versie komt want dan zouden ze hun micron wel de das omdoen of je krijgt een bak zonder alle knoppen, maar daar zit ook niemand op te wachten.

Laatst gewijzigd:
Back