[Recycled] Fxdrumloop

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Laats vroeg iemand me...."Wat kun je eigenlijk doen met een tool als Recycle?" Heb toen de loop die je als bijlage bij dit bericht treft gesliced, en in 3 "smaakjes" opgeslagen. De midi bestanden van deze slices in Ableton geladen, en de slices, geëxporteerd als akai program in m'n S5000 geladen.

Vervolgens een track gemaakt, om daar mee te demonstreren dat je de verschillende sounds in willekeurige volgorde kan herschikken. Vervolgens nog even wat effecten erover gegooit voor de smeuigheid.

De track tref je achter deze link.

Omdat jullie het uiteraard sneller, beter [en de japaners onder de forumleden goedkoper] doen tref je in de volgende post een zipfile met:

- rex2 bestand van de loop
- de slices
- een midi bestand met daarin de volgorde van de slices, wanneer het via een akp wordt ingeladen.

Reacties, liefst tenminste 2 volzinnen, worden altijd gewaardeerd.

Succes!

En nogmaals de loop, 1.85 seconden lang maar liefst.

Attachments

• 130_fxdrumloopo_8 _full.wav
    324,4 KB · Bekeken: 62
naais, klinkt een beetje als mijn werk, maar goed mooie geluiden man ik zou er alleen iets meer mee doen.

Origineel geplaatst door TouchTone
naais, klinkt een beetje als mijn werk, maar goed mooie geluiden man ik zou er alleen iets meer mee doen.

Gaat mij eigenlijk meer om:
"Wat kun je eigenlijk doen met een tool als Recycle?"
, en niet om het uiteindelijke arrangement. Als dit voor een echte track zou staan had ik iig een bass erbij gebruikt.

lol... dat miste ik dus, maar recycle is daadt werkelijk wel lekker :P

eyh, hier zitten best wat leuke aanknopingspunten in om een trackie van te maken. Uitwerken! :)

Back